Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
Sovvandring har tagit på sig uppgiften att sköta mailkontakten med Linköpingspolisen.
Mitt förslag är att vi börjar enkelt.
Vi presenterar tråden och berättar om det stora intresset som finns för fallet.
Sedan en enkel förfrågan om polisen kan tänka sig att titta och förhoppningsvis svara på våra frågor gällande utvecklingen av fallet.
Viktigt att påpeka för polisen att flashback faktiskt är sveriges största internetforum. Och att det även gagnar polisen att denna tråds hålls igång samt håller hög kvalite informationsmässigt.
Man vet aldrig var det avgörande tipset kommer ifrån.
Vad tror ni om det?
Har du tid att försöka knåpa ihop något Sovvandring?
För att alla ska känna sig delaktiga så kan vi väl CC`a alla mail vi skickar till polisen. Då vet alla vad som händer och det är ju roligare då.
Skriv ut era mail ni som vill hänga med på detta.
Mail massepojken:
emmawalden@yahoo.se
Jag skickar iväg mejl och ser vad som händer. jag har tidigare skickat 2 mejl till Jan Staaf utan svar, det var i och för sig via Facebook men det spelar nog ingen roll, han är inne där också vad jag har sett. Tror jag ska börja med att skicka en vänförfrågan först kanske.
Jag kanske var för het på gröten i dom mejlen så det är bättre att göra som du säger
massepojken att börja om igen med att informerar om tråden och att vi är flera som har ett brinnande intresse att komma närmare en lösning.
Hur många i tråden är intresserade av att träffas i Linköping den 19/10-2013 för en minnesstund.
Hur många är intresserade av att komma ut lite och åka till Linköping för att göra rekonstruktions-filmer, men även gå runt i närområdet och känna hur det känns?
Ska vi göra rekonstruktioner bör vi vara minst 4 personer, GM + 2 BO + en som filmar, rekonstruktionerna behöver inte göras vid samma tidpunkt som när dådet hände utan när det är lite lugnare med folk.
Jag är intresserad, 3 till behövs?