Citat:
Ursprungligen postat av
_Jago_
Hmmm. Du anser att man bör ta de två efterföljande veckorna efter pingsthelgen i beaktning och att Kammarrätten också verkar ha gjort det.
Då bör det sträcka sig fram till söndagen två veckor senare, d.v.s. 24 juni. Hur ska det gå ihop om det lämnades in bilder i en fotoaffär den 21:a?
Det där tror jag var något jag missuppfattade i ett av dina inlägg.
Det där baserar jag på att utredarna i mitt tycke ska helst täcka en särskild tidsperiod, särskilt då "var, när, hur, vem?" är svåra frågor att få svar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Jago_
"I anslutning" eller "i nära anslutning" betyder inte två veckor fram och tillbaka. Med det menas högst någon dag. 17-18 juni är inte "i anslutning till pingsthelgen" som inträffade en hel vecka tidigare (8-11). Hur gärna du än vill det.
Och angående din teori att Catrine da Costa skulle styckats på Beckomberga sjukhus; skulle hon inte kunnat styckas i "bögparken"? Hemma hos "allmänläkaren"? På Sergels torg? Eller varför inte hemma hos Ingeborg Olsson medan hon var ute och rasta hundarna? Möjligheterna verkar vara oändliga!
PS. Jag utgår från att du sett tjänstgöringslistorna från Beckombergs sjukhus? Om du har det, vänligen förklara vidare hur han och Teet skulle kunna utfört styckningen där. För jag får inte ihop det...
Det är sant. Så tolkar jag det också rent spontant. Men, styckningen kan ändå ha ägt rum 16-17 juni. Men, den kan likväl ha ägt rum den 11 juni.
Nej, jag har inte haft tillgång till Beckomberga sjukhus' tjänstgöringslistor. Men, om ett obduktionsrum där är obrukbart och obevakat, så är det inte helt omöjligt att då göra något fult där. Folk är ju inte och springer överallt. Och spåna får ju alla som funderar på fallet göra, jag inkluderad.