Hej!
Som rubriken antyder komma vissa sökresultat upp på kinesiska(?).
Började med att hela google-sidan var på kinesiska. Gick då in direkt på google.se, och det problemet löste sig. Men fortfarande visas vissa grejer halvt på kinesiska. Ex, skriver jag i snabbsökningen i FF-fältet "google" kommer svaren:
Google 翻訳
google カレンダー
Det är bara vissa grejer som det blir såhär på. Nu har jag inget annat exempel dock, men lägger jag till så det står "google kinesiska" så blir flera av svaren likt ovan.
Var inne på en hemsida som kopplat sig till google translate, där alla menyflikar stod på kinesiska(?). Det enda som var på engelska var just "google translate", vilket gjorde att jag fattade vad det handlade om.
Vad händer och vad ska jag göra för att fixa det?
Kanske ska nämna att jag testat använda Safari, och där finns inget problem
Jag googlade men hittade inget vettigt, men hittar ni nåt är ni välkommna att idiotförklara mig och länka
(Lite trivia är att ungefär samtidigt som problemen började fick jag ett sms med "microsoft account verification code", trots att jag inte bett om det. Virus? Dataintrång? Eller bara slump?)
edit: skrev in "hur" i snabbsökfältet, och då kommer vissa grejer upp på ovan nämnda språk. Ordet "hur" följs alltså av konstiga tecken, men inga förslag är helt på tjingtjongspråk
edit2: microsoft-smset, kan det ha att göra med att jag laddade ner silverlight för ca 5 månader sen? Använde aldrig silverlight eftersom det inte funkade på macen ändå, kanske för att jag inte fick en verification code?