2013-08-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?
Tänkte påminna om TS vilja och regler för denna tråd..
Vill någon kränka och tvinga sig in? Ok för mig.. Men låt då ordet va fritt för alla
2013-08-28, 10:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Tänkte påminna om TS vilja och regler för denna tråd..
Vill någon kränka och tvinga sig in? Ok för mig.. Men låt då ordet va fritt för alla

Kränka? Men lilla söta martyren, då.....måtte offerkoftan värma dig under höstens stundande kyla
2013-08-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag visste inte att du var utnämnd till förste bibeltolkare? Tänka sig att folk har försökt förstå boken i tusentals år....och hela tiden så är det enbart DU som suttit på facit?

P.S. Det är inte en förutsägelse om det skrivs EFTER att Jerusalem redan förstörts....
Ja enligt vissa..visst.. Enligt andra inte.. Men där stannar nog inte diskutionen.. Ville ju prata om sådana glansödga ateister som vill tvinga sig på i trådar som TS uttalat sagt sig inte önska. Enligt många av dina jämlikar borde du förbjudas från ditt predikande. (Note, har inte sagt att du tycker så)
2013-08-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jaha så troende pedofiler har guds ande?
Liksom det finns falska profeter finns det de som utövar falsk religion.

Sådana som de är falska apostlar, ohederliga arbetare, och uppträder som Kristi apostlar. Och det är inget att förvåna sig över. Satan själv gör sig lik en ljusets ängel. Därför är det inte underligt att också hans tjänare uppträder som tjänare åt rättfärdigheten. Men de kommer att få det slut som de förtjänar. 2Kor 11:13-15

Såna finns än i dag. Katolska kyrkan har ju haft problem med en sån kultur ett tag.
2013-08-28, 10:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja enligt vissa..visst.. Enligt andra inte.. Men där stannar nog inte diskutionen.. Ville ju prata om sådana glansödga ateister som vill tvinga sig på i trådar som TS uttalat sagt sig inte önska. Enligt många av dina jämlikar borde du förbjudas från ditt predikande. (Note, har inte sagt att du tycker så)

Ska se vi om vi kan sammanfatta:

Att delta i ett diskussionsforum är alltså enligt dig att:

KRÄNKA!

TVINGA SIG PÅ ANDRA SIN ÖVERTYGELSE!

TVINGA SIG IN!

PREDIKA!
2013-08-28, 11:04
Medlem
Citat:

KRÄNKA!

TVINGA SIG IN!

PREDIKA!
Så är det om du ser det från mitt perspektiv. Jag är lite ironisk/sarkastisk i mitt tidigare inlägg.
Ateister som är lite mer öppna/mindre aggressiva har oftast inga problem men andra som är det brukar ofta predika att religiösa inte ska tränga sig på och tvinga sig på.. Då har jag alltid undrat vad dessa menar.. Är det att tvinga sig på att samtala med medmänniskor om sina övertygelser..? Då är diktaturen här.
Senast redigerad av Nahkis5000 2013-08-28 kl. 11:10.
2013-08-28, 11:14
Medlem
Citat:
Så är det om du ser det från mitt perspektiv. Jag är lite ironisk/sarkastisk i mitt tidigare inlägg.
Ateister som är lite mer öppna/mindre aggressiva har oftast inga problem men andra som är det brukar ofta predika att religiösa inte ska tränga sig på och tvinga sig på.. Då har jag alltid undrat vad dessa menar.. Är det att tvinga sig på att samtala med medmänniskor om sina övertygelser..? Då är diktaturen här.

Citat:

KRÄNKA!

TVINGA SIG IN!

PREDIKA!
Men om jag ska vara petig.. Läs TS regler för diskutionen..tycker du att du hör hemma här? Personligen bryr jag mig inte. Hoppas du blir kvar
2013-08-28, 11:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Du ville alltså endast göra en liknelse mellan t ex mig och forumteister som får kritik för deras predikande argument? Då kan jag inte riktigt hålla med dig.

Kritiken mot teister på forumet brukar gälla sådana som klistrar in x antal koran/bibel-verser följt utav typ "ni kommer brinna i helvetet" och sedan vägrat bemöta kritiken.
2013-08-28, 11:19
Medlem
Citat:
Du ville alltså endast göra en liknelse mellan t ex mig och forumteister som får kritik för deras predikande argument? Då kan jag inte riktigt hålla med dig.

Kritiken mot teister på forumet brukar gälla sådana som klistrar in x antal koran/bibel-verser följt utav typ "ni kommer brinna i helvetet" och sedan vägrat bemöta kritiken.
Nää.. Du kanske antar mer än jag brukar göra..
Har du inte hört "folk" säga "tro vad du vill men tvinga inte det på andra"?
Det var detta jag hade mest i åtanke.. Är det att tvinga andra för att man delar sin åsikt/övertygelse?
Senast redigerad av Nahkis5000 2013-08-28 kl. 11:22.
2013-08-28, 11:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men om jag ska vara petig.. Läs TS regler för diskutionen..tycker du att du hör hemma här? Personligen bryr jag mig inte. Hoppas du blir kvar

TS har ingen rätt att sätta några regler om vilka som ska få delta. Håller jag mig till ämnet har jag all rätt att vara här. (Ok, just nu är jag jävligt OT, men vafan...det är ju du också ).

En relevant kommentar har jag dock fått ur mig här, angående att du skrev att bibeln förutsåg Jerusalems förstörelse. "Det är inte en förutsägelse om det skrivs EFTER att Jerusalem redan förstörts...." Vi kan hoppa över till den bollen istället och skita i det andra tjafset.
2013-08-28, 11:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nää.. Du antar mer än jag gör..
Har du inte hört "folk" säga "tro vad du vill men tvinga inte det på andra"?
Det var detta jag hade mest i åtanke.. Är det att tvinga andra för att man delar sin åsikt/övertygelse?

Beror väl helt på i vilket sammanhang och på vilket sätt det presenteras.
2013-08-28, 11:24
Medlem
Citat:
Beror väl helt på i vilket sammanhang och på vilket sätt det presenteras.
Nu blir jag nyfiken.
När tvingar man i sammanhang och presentation?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in