2013-08-27, 18:38
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammen
+ 1

Tänk dig Jonas som statsminister.
Varför skulle han passa bra som det, menar du (självklart skulle han vara en bättre statsminister än samtliga människor som idag sitter i riksdagen, men det skulle också i princip alla nationalister med en normal IQ ... men av vilken anledning skulle han passa bättre än t ex Dan Eriksson eller Magnus Söderman?)?

För att han är intelligent, beläst och allmänbildad?

Det är ju knappast framförallt en persons intellektuella förmåga som avgör hur bra statsminister den personen skulle vara. Att vara politiker handlar mer om att vara en bra och stark ledare, att inge respekt och tillit hos sina underordnade och väljare; att vara handlingskraftig och ha en vilja av sten; att kunna hantera enorm stress och tunga mentala bördor; att vara en hejare på att ljuga/manipulera ... och så vidare. Det är ju inte direkt så att de som får högst betyg på Teknisk Fysik vid KTH blir statsministrar.

Detta är väl kanske lite off topic, men jag är trött på att folk hela tiden tar för självklart att en person skulle vara en bra ledare för att personen i fråga är intellektuellt framstående.
Citera
2013-08-27, 19:19
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Detta är väl kanske lite off topic, men jag är trött på att folk hela tiden tar för självklart att en person skulle vara en bra ledare för att personen i fråga är intellektuellt framstående.
Jag tror egentligen att Magnus Söderman är en bättre statsministerkandidat än JDG. JDG skulle säkert klara uppgiften galant, men jag ser honom snarare som en... utrikesminister eller något i den stilen.
Citera
2013-08-27, 19:47
Medlem
Bjornserkrs avatar
Kan inte ni tre i Radio Framåt berätta vilken ministerpost ni skulle välja, om ni satt (och var tvungna att att så göra!) i en framtida nationalistisk regering?

Jag tippar:

herr Söderman: informations-(/propaganda)minister, socialminister eller helt enkelt (/vice) statsminister eller något annat verkställande.

Dan Eriksson: utrikesminister.

Jonas de Geer: kulturminister eller utbildningsminister.

What say you?

Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Jag tror egentligen att Magnus Söderman är en bättre statsministerkandidat än JDG. JDG skulle säkert klara uppgiften galant, men jag ser honom snarare som en... utrikesminister eller något i den stilen.
Snarare kulturminister, va? (*blinkande smiley här*)
Citera
2013-08-27, 20:45
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Kan inte ni tre i Radio Framåt berätta vilken ministerpost ni skulle välja, om ni satt (och var tvungna att att så göra!) i en framtida nationalistisk regering?

Jag tippar:

herr Söderman: informations-(/propaganda)minister, socialminister eller helt enkelt (/vice) statsminister eller något annat verkställande.

Dan Eriksson: utrikesminister.

Jonas de Geer: kulturminister eller utbildningsminister.

What say you?

Snarare kulturminister, va? (*blinkande smiley här*)
Förstår vad du menar, men jag skulle vilja ge honom en tyngre post
Citera
2013-08-27, 22:12
Medlem
ispiks avatar
Någon som sitter på en inspelning av förfest #2 från den 23 augusti?
Lägg ut!
Citera
2013-08-27, 22:49
Medlem
Citat:
Förstår vad du menar, men jag skulle vilja ge honom en tyngre post
Med tanke på Jonas insyn i internationalistiska och nationsfördärvande företeelser som frimureri och den global judenheten passar nog utrikesminister honom bäst. Där kan hans kunskaper måhända skydda folket från dessa pestfolks planer.
Senast redigerad av kustmannen 2013-08-27 kl. 22:53.
Citera
2013-08-27, 23:48
Medlem
thelindgrennheros avatar
Slutat lägga på avsnitten på jewtube eller har dem blockerat er från att göra det? Varför jag ö.h.t bryr mig är därför att på mobilen så fungerar inte radioframat.com så tvingas använda jewtube (Samsung Galaxy s2 med senaste android os) på pc fungerar dock rf sidan bra.
Citera
2013-08-27, 23:57
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Med tanke på Jonas insyn i internationalistiska och nationsfördärvande företeelser som frimureri och den global judenheten passar nog utrikesminister honom bäst. Där kan hans kunskaper måhända skydda folket från dessa pestfolks planer.

Exakt. För övrigt har de senaste två avsnitten varit väldigt givande och bra!

Jag vill rikta ett stort tack till RF-gubbarna som, tillsammans med ett antal skribenter här och på andra forum, på drygt ett år har förvandlat mig från någon slags sverigedemokrat till fullfjädrad barnätande nazist, det tackar jag för. Jag kommer ihåg när jag lyssnade på mitt första avsnitt om den uteblivna (?) debatten mot VPK. Då hade jag enorma fördomar om er och SvP. Jag trodde att SvP var ett lokalt nasseprojekt i Grästorp bestående av ett fåtal misslyckade individer, och i åtminstone några minuter trodde jag att JDG var ett skinhead så fel man kan ha!

Eftersom jag gärna vill se mig själv som en någorlunda tänkande människa tar jag det som en bekräftelse på hur oerhört stor makt den subversiva propagandaexponeringen och medias selektiva rapportering har över människor, oavsett om man lyssnar/läser eller ej, och oavsett om man är PK eller ej. Det är dags att ta tillbaka kontrollen över vårt folk!
Citera
2013-08-28, 00:06
Medlem
Det är vekt av Jonas att kalla flickors fnittrande åt förolämpningar som hora och liknande (från "vänner") för "så är den mänskliga naturen". Nej. Ta istället upp kvinnors konstiga och ofta irrationella beteende. En normal arisk man fnittrar inte bort den typ av tillmälen, de antingen svarar med något jämbördigt eller säger till på skarpen.
Citera
2013-08-28, 00:42
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är vekt av Jonas att kalla flickors fnittrande åt förolämpningar som hora och liknande (från "vänner") för "så är den mänskliga naturen". Nej. Ta istället upp kvinnors konstiga och ofta irrationella beteende.
Det var ju det han gjorde, och det är tyvärr en del av den mänskliga naturen att kvinnor dras till alfahannar. I en mångkulturell skolmiljö är det generellt blattarna som har denna roll på grund av biologiskt betingade orsaker.

Kvinnor tänder på våldtäkt:

http://pss.sagepub.com/content/22/2/159
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19085605
Citera
2013-08-28, 00:44
Medlem
Citat:
Det var ju det han gjorde, och det är tyvärr en del av den mänskliga naturen att kvinnor dras till alfahannar. I en mångkulturell skolmiljö är det generellt blattarna som har denna roll på grund av biologiskt betingade orsaker.

Kvinnor tänder på våldtäkt:

http://pss.sagepub.com/content/22/2/159
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19085605

Att säga "mänskliga naturen" är inte det samma som att säga den "kvinnliga naturen" i min bok.
Citera
2013-08-28, 01:11
Medlem
Citat:

Det tror jag verkligen inte. JDG verkar vara en tänkare och en eftertänksam person. Det är viktigt på högre nivåer inom politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in