2013-08-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Exakt. För övrigt har de senaste två avsnitten varit väldigt givande och bra!

Jag vill rikta ett stort tack till RF-gubbarna som, tillsammans med ett antal skribenter här och på andra forum, på drygt ett år har förvandlat mig från någon slags sverigedemokrat till fullfjädrad barnätande nazist, det tackar jag för. Jag kommer ihåg när jag lyssnade på mitt första avsnitt om den uteblivna (?) debatten mot VPK. Då hade jag enorma fördomar om er och SvP. Jag trodde att SvP var ett lokalt nasseprojekt i Grästorp bestående av ett fåtal misslyckade individer, och i åtminstone några minuter trodde jag att JDG var ett skinhead så fel man kan ha!

Eftersom jag gärna vill se mig själv som en någorlunda tänkande människa tar jag det som en bekräftelse på hur oerhört stor makt den subversiva propagandaexponeringen och medias selektiva rapportering har över människor, oavsett om man lyssnar/läser eller ej, och oavsett om man är PK eller ej. Det är dags att ta tillbaka kontrollen över vårt folk!

Mycket glädjande att läsa.
Citera
2013-08-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det tror jag verkligen inte. JDG verkar vara en tänkare och en eftertänksam person. Det är viktigt på högre nivåer inom politiken.

JDG skulle nog vara typ Hess eller Speer och Söderman kanske skulle vara Röhm (utan bögeriet).
Citera
2013-08-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Att säga "mänskliga naturen" är inte det samma som att säga den "kvinnliga naturen" i min bok.

"Kvinnofrågan" är alldeles för politiskt inkorrekt för att någon ens inom den nationalistiska rörelsen ska kunna hantera den idag. Den judiska kulturmarxismen, demokratin, jämlikheten och den i grunden kommunistiska ideologin och världsbilden är ingrodd och har ett allt för fast grepp om folkets sinnen.

Den konservative Enoch Powell säger i en gammal intervju att den analytiska förmågan hos kvinnor generellt är underutvecklad i jämförelse med män. Vid ca 07:43 och en bit framåt.

http://www.youtube.com/watch?v=aXi6TMG8hTE

Innan 1945 och 1968 var detta en allmän och självklar åsikt i hela Europa och Västvärlden. Idag är det en omöjlig åsikt i judeinfluerade områden som Nordamerika och Västeuropa.
Senast redigerad av Varnagel 2013-08-28 kl. 01:25.
Citera
2013-08-28, 01:27
Medlem
Citat:
"Kvinnofrågan" är alldeles för politiskt inkorrekt för att någon ens inom den nationalistiska rörelsen ska kunna hantera den idag. Den judiska kulturmarxismen, demokratin, jämlikheten och den i grunden kommunistiska ideologin och världsbilden är ingrodd och har ett allt för fast grepp om folkets sinnen.

Den sanne konservative Enoch Powell säger i en gammal intervju att den analytiska förmågan hos kvinnor generellt är underutvecklad i jämförelse med män.

http://www.youtube.com/watch?v=aXi6TMG8hTE

Innan 1945 och 1968 var detta en allmän och självklar åsikt i hela Europa och Västvärlden. Idag är det en omöjlig åsikt i judeinfluerade områden som Nordamerika och Västeuropa.

Så är det förmodligen. Jag har själv mycket med kvinnor att göra i min vardag och märker hur de söker konflikt och intriger på ett väldigt konstigt och ologiskt sätt. De tjatar och är paranoida kring detaljer som framstår som helt oväsentliga för oss män. Det är många gånger man har stått bredvid kvinnor som ska bestämma sig för nåt eller välja vara eller vad fan det nu är och man har sagt "men bestäm dig bara nu" - och så gör de det. Jag tror de i allmänhet behöver någon som är stabil och fast i sitt sätt att vara. Oftast män alltså.

Intressant av Powell. Men också sant. Det förstår de flesta som betraktar verkligheten objektivt.
Senast redigerad av Europeisch 2013-08-28 kl. 01:34.
Citera
2013-08-28, 01:37
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Det tror jag verkligen inte. JDG verkar vara en tänkare och en eftertänksam person. Det är viktigt på högre nivåer inom politiken.
Jag tänkte mer till personligheten, om det står mellan grabbarna i Radio Framåt. Magnus är mer agitatorisk och karismatisk av sig, och i ärlighetens namn är han nog på rätt plats just nu, i radio.

Intrycket jag får av det JDG-material jag har tagit del av (radioprat, en del texter och talet på Vision Europa) är inte att han är en landsfadersfigur. Ja, han är mer eftertänksam, bildad och troligen lite mer intelligent än Magnus, men ingen Adolf Hitler när det kommer till karisma, så att säga.
Citera
2013-08-28, 01:43
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Haha! Och Söderman är bara en broiler, eller?
Citera
2013-08-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr

Nej, men alldeles för hetlevrad för en sådan position. Har du inte lyssnat på Radio Framåt?
Citera
2013-08-28, 01:50
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer till personligheten, om det står mellan grabbarna i Radio Framåt. Magnus är mer agitatorisk och karismatisk av sig, och i ärlighetens namn är han nog på rätt plats just nu, i radio.

Intrycket jag får av det JDG-material jag har tagit del av (radioprat, en del texter och talet på Vision Europa) är inte att han är en landsfadersfigur. Ja, han är mer eftertänksam, bildad och troligen lite mer intelligent än Magnus, men ingen Adolf Hitler när det kommer till karisma, så att säga.

Jag tycker dock inte att Magnus är så värst karismatisk eller landsfaderlig och verkligen ingen Adolf Hitler (det är det dock inte många som är). Han kan funka som nån Röhm eller Streicher kanske.
Citera
2013-08-28, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr

Nej, mer av en underhuggartyp känns det som. Han är varken en djup tänkare eller en karismatisk visionär ledarfigur verkar det som. Han verkar mer vara en Röhm- eller Streicher-figur som sagt. Såna kan ju också göra stor nytta dock. Alla är inte och kan inte vara Adolf Hitler eller intellektuella som William Pierce.
Citera
2013-08-28, 02:07
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Att säga "mänskliga naturen" är inte det samma som att säga den "kvinnliga naturen" i min bok.
Män har av hävd haft den ledande rollen i de flesta samhällen genom historien, men kvinnorna utgör likväl 50% av mänskligheten och folkgemenskapen.

Citat:
Jag tycker dock inte att Magnus är så värst karismatisk eller landsfaderlig och verkligen ingen Adolf Hitler (det är det dock inte många som är). Han kan funka som nån Röhm eller Streicher kanske.
Nej, du har rätt, men håll med om att Magnus trots allt gör sig ganska bra som radiopersonlighet. Jag tycker du gör en bra jämförelse med Streicher:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iuws1iuLULE#t=13 8

Sen är det väl så att rörelsens professionalitet kommer öka när det finns resurser. Fler nyttiga personligheter kommer träda fram och de nuvarande får mer tid och träning.
Senast redigerad av Kurganski 2013-08-28 kl. 02:09.
Citera
2013-08-28, 02:09
Medlem
Citat:
Män har av hävd haft den ledande rollen i de flesta samhällen genom historien, men kvinnorna utgör likväl 50% av mänskligheten och folkgemenskapen.

Mm, men om det är specifikt individer av kvinnligt kön som beter sig så här handlar det rimligtvis inte om den "mänskliga naturen" utan just den "kvinnliga naturen".
Citera
2013-08-28, 02:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nej, mer av en underhuggartyp känns det som. Han är varken en djup tänkare eller en karismatisk visionär ledarfigur verkar det som. Han verkar mer vara en Röhm- eller Streicher-figur som sagt. Såna kan ju också göra stor nytta dock. Alla är inte och kan inte vara Adolf Hitler eller intellektuella som William Pierce.
Vad säger du som Söderman och...Hess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in