2013-08-27, 18:06
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Jag har själv haft planer på att åka ner och reka BP och närområdet, när vet jag inte, men det bästa vore att åka ner vid samma tidpunkt som när det hände för att få rätt väder och ljusförhållande.

Är vi 4 stycken som strålar samman på BP skulle vi kunna göra en rekonstruktion med olika scenarier, lite tidtagningar, m..m. och varför inte åka till Linköpingspolisen på samma gång och prata med dom irl.
Vi har ju lite tid på oss (1½ månad) att förbereda oss på.

Låter jättebra om ni som bor i Linköping kan göra en rekonstruktion. Kom ihåg att 19/10 är en lördag i år vilket skulle motverka syftet en del.

En annan sak som jag absolut tycker att vi sak göra till det datumet är att samla ihop en slant till en krans, blommor och ljus eller så från Flashback. För att visa att inte alla har glömt.

Väldigt bra frågor än så länge måste jag säga. Ska fundera på om jag vill veta något speciellt.
Citera
2013-08-27, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Jag är mycket intresserad av att få läsa vittnesförhören , men dom går inte att få tag i som privatperson eller hur ligger det till?

Polisen verkar inte ens veta själv som du säger, bland annat gick dom tidigt ut med att GM hade en beige jacka på sig, men ändrades sen till svart!

Frågan är om det finns en FUP till detta? Eller så kanske det bara utkommer en FUP när brottet är löst.
Hade ju sannerligen varit intressant om man kunde få tillgång till polisen anteckningar och information om brottet. Varför inte skapa en organisation likt Missing People, fast med syfte att lösa cold cases? En privat organisation kan sätta fart på polisen, vilket Missing People har gjort. Dessutom är dom mer kompetenta än alla dessa dumma poliskonstaplar som tror sig veta allt.

Om polisen tog hjälp av allmänheten i större utsträckning så hade flera brott blivit lösta.
Citera
2013-08-27, 18:09
Bannlyst
Jag bor i Norrköping och denna stad har förvandlats till narkomanernas stad. Jag tror seriöst att ingen annan stad förutom de tre största har mer missbrukare än vi.

Har polisen utrett institutioner och skolor i Norrköping? GM kan finnas eller kan ha koppling hit. Faktum är ju att det tar mig ca 40 min med buss att åka här hemifrån till Linköpings universitet.
Citera
2013-08-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Vad är det som är säreget med GM:
1. Homosexuell gång?
2. En amfetamin-pundare som fladdrar med armarna, men GM hade inte tagit droger på dom senaste 2½ månaderna, försvinner inte "pundargångstilen" efter den tiden och han börjar gå normalt?
3. Någon som har några ideér?

En vansinnig tanke:
Det luktar mörkläggning:
De makabra skyltarna togs ner i går eftermiddag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10496019.ab
Kan GM sitta inlåst någonstans p.g.a. av att motivet var skyltarna som var utplacerade lite överallt?
Polisen skyddar Lars Norén och svensk konst!

Kan du utveckla homosexuell-gång Sovvandring?
Citera
2013-08-27, 18:19
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jag bor i Norrköping och denna stad har förvandlats till narkomanernas stad. Jag tror seriöst att ingen annan stad förutom de tre största har mer missbrukare än vi.

Har polisen utrett institutioner och skolor i Norrköping? GM kan finnas eller kan ha koppling hit. Faktum är ju att det tar mig ca 40 min med buss att åka här hemifrån till Linköpings universitet.

Hur tänker du här? GM hade inga spår av narkotika i kroppen.
Citera
2013-08-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ang tidigare uppgifter om att GM kan ha blivit utsläng från en fest, att någon ska ha suttit vid en park nära anslutning till mordplatsen och att en busschaufför ska ha plockat upp en blodig man:

Min teori ang mördaren:

Han är student eller några år yngre, studerar antingen på Linköpings Universitet eller går på en gymnasieskola där. Eller - han är på besök och kan komma från någon av kranskommunerna ist så som Norrköping, Mjölby, Motala, Trosa etc.

Så i åldern mellan 16-25

Natten innan mordet:
GM är på studenfest. Ni som pluggar på universitet vet att det finns olika sektioner som anordnar fester för studenter veckovis. GM kommer i kontakt med droger - eller har erfarenhet av droger på fester. Enligt vittnesuppgifter ska en ung man ha blivit utslängd från en fest då han varit märkbart påverkat av något. Enl uppgifter av Rophypnol (som är GHB väl?). GM blir arg och vandrar påverkat ut på gatan nattetid. Ska vara mycket upprörd.

Några timmar går och GM går in en psykos till följd av drogerna han tagit. Han kanske är oerfaren eller har ett svagt psyke som leder till det. GM ser Mohammed och flippar ut totalt och börjar hugga honom. Anna Lena är sen till jobbet och skyndar sig ut när hon plötsligt bevittnar vad som sker. Hon försöker antagligen säga åt GM som sedan vänder blickarna åt henne och börjar hugga. När GM är klar promenerar han snabbt från mordplatsen - för att verka oskyldig och för att hålla låg profil. Om han hade sprungit så hade kanske folk tagit större notis - så kanske GM resonerar.

GM går och sätter sig ner på en parkbänk nära mordplatsen. Han förstår vad han har gjort och det är nu han kommer till insikt. Han bryter ner(?) och ser väldigt ledsen ut. Enl vittnesuppgifter sitter en ung man och ser "förstörd" ut.
GM går sedan i en cirkel precis som GW Persson har förklarat i Efterlyst och Veckans brott. Han dumpar mössan vid ICA och kliver sedan på bussen på en busshållsplats inte långt ifrån. GM har blodiga händer vilket föraren märker. Enligt vittnesuppgifter ska en busschaufför ha sett en ung man med blodiga händer gå på bussen den aktuella morddagen.

Vad som händer sen är oklart. Enligt Leif GW ska GM ha åkt hem.

Vad tror ni om denna teori? Det verkar ju ändå inte så otroligt, även om det jag skriver kan ha hänt i olika ordning eller följts av andra händelser.

Intressant teori, tror dock inte på det. Någon borde tipsat om personer som blev utslängd plus att GM:s klädsel förbryllar , inga festkläder direkt .
Citera
2013-08-27, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Hur tänker du här? GM hade inga spår av narkotika i kroppen.

GHB är svårt att upptäcka väl?
Citera
2013-08-27, 18:30
Bannlyst
Citat:
Intressant teori, tror dock inte på det. Någon borde tipsat om personer som blev utslängd plus att GM:s klädsel förbryllar , inga festkläder direkt .

Ja, tyvärr verkar ju det här med kläderna sätta stopp för den teorin. Men jag är säker på att GM är någon av dom som ska ha setts gå på en buss med blodiga händer eller setts sitta i parken nära anslutning till mordet.
Citera
2013-08-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ja, tyvärr verkar ju det här med kläderna sätta stopp för den teorin. Men jag är säker på att GM är någon av dom som ska ha setts gå på en buss med blodiga händer eller setts sitta i parken nära anslutning till mordet.

Håller med dig . Mannen som varit blodig på en statsbuss är intressant!
Citera
2013-08-27, 18:34
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
GHB är svårt att upptäcka väl?

Är Norrköping känt för GHB? Roppar du talat om tidigare är inte samma narkotikaslag som GHB.
Citera
2013-08-27, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Är Norrköping känt för GHB? Roppar du talat om tidigare är inte samma narkotikaslag som GHB.

Nej men drogerna är snarlika i sina effekter. Det som är intressant är att GHB och Rohypnol kan göra en mycket våldsam. Förövrigt är jag inte insatt i Norrköpings drogkultur då jag aldrig rör mig i dom kretsarna, men man har ju sett mycket skit i staden på senare år. Missbrukarna blir fler o fler.
Senast redigerad av 2Keynote 2013-08-27 kl. 18:49.
Citera
2013-08-27, 18:48
Bannlyst
Citat:
Håller med dig . Mannen som varit blodig på en statsbuss är intressant!

Det som är konstigt är att denna vittnesuppgift lämnades in 2009! Fem år efter mordet. Varför har busschauffören valt att vänta med att berätta detta?

Hade jag hört talas om ett mord den dagen, och sett en man med blodiga händer så hade mina varningsklockor börjat ringa direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in