2013-08-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bära benen från fp2 till fp1? Alltså, hur tänker du nu? Varför skulle någon öht ens tänka tanken att göra på det viset, släpa runt på ett par avhuggna ben mitt i skogen? Det där tror jag inte på helt enkelt.

Tyvärr är det väl oftast så vid denna typ av brutala mord och styckningar att det vi normala medborgare finner som sannolikt är inte alls är vad GM har gjort, irrationell, stark press mm påverkar utförandet och för många ter det sig ologiskt, men inte för GM som är mitt uppe i smeten.
Citera
2013-08-27, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är normalt att försöka hitta logiska förklaringar på det som sker. Men nu är det (med största sannolikhet) en väldigt sjuk människa som dödat och styckat VB. Han kan ha styckat henne för sitt eget höga nöjes skull. Det går inte att förstå.

Jag tror att styckningen skett där bålen hittades. Varför bara benen hittades i huset vet jag inte. Men styckmördare är ju galna. I andra styckmord finns det också oförklarliga händelser. Varför stycka en kropp och lägga alla delar på samma plats? Varför sprida ut kroppsdelarna lite överallt men tillaga huvudet i ugnen? Alltså, det går inte att förstå..och tur är väl det?

Vilka belägg finns för att KJ är en väldigt sjuk människa? Att underlätta en transport ut ur en byggnad utan att man upptäcks brukar vara det vanligaste skälet till att stycka. Men i det här fallet verkar inte KJ lägenhet vara en brottsplats, så vems bostad har polisen missat då? Fanns ingen anledning för KJ att stycka VB när han väl avhänt sig kroppen i skogen, däremot kan någon annan haft anledning att göra det, se mina tidigare inlägg.
Citera
2013-08-27, 16:48
Bannlyst
Citat:
Vilka belägg finns för att KJ är en väldigt sjuk människa? Att underlätta en transport ut ur en byggnad utan att man upptäcks brukar vara det vanligaste skälet till att stycka. Men i det här fallet verkar inte KJ lägenhet vara en brottsplats, så vems bostad har polisen missat då? Fanns ingen anledning för KJ att stycka VB när han väl avhänt sig kroppen i skogen, däremot kan någon annan haft anledning att göra det, se mina tidigare inlägg.

Blir du förvånad om KJ fälls för detta och blir fortsatt inlåst på rättspsyk? Jag blir det inte.
Jag vet inte om transportstyckningar utförda i lägenhet är vanligast men det utesluter inte att denna styckning är utförd utomhus. Det handlar förmodligen inte om någon transportstyckning. Det finns rituella inslag och benen var arrangerade i huset. Det är något annat som låg bakom denna styckning.
Citera
2013-08-27, 16:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tyvärr är det väl oftast så vid denna typ av brutala mord och styckningar att det vi normala medborgare finner som sannolikt är inte alls är vad GM har gjort, irrationell, stark press mm påverkar utförandet och för många ter det sig ologiskt, men inte för GM som är mitt uppe i smeten.

Irrationell går jag med på, men för den sakens skull behöver det inte vara ologiskt. Det finns troligen en förklaring till det mesta folk företar sig, ett skäl, en orsak osv. Människan är till sin natur lat och söker oftast den enklaste vägen för att få någonting gjort vad jag förstått, och gör oftast inte mer än nödvändigt för att nå sitt mål. Vad var syftet med att lägga benen i huset och resten av kroppen en bit därifrån?

Jag har presenterat mina teorier, kan du utveckla din?
Citera
2013-08-27, 16:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Blir du förvånad om KJ fälls för detta och blir fortsatt inlåst på rättspsyk? Jag blir det inte.
Jag vet inte om transportstyckningar utförda i lägenhet är vanligast men det utesluter inte att denna styckning är utförd utomhus. Det handlar förmodligen inte om någon transportstyckning. Det finns rituella inslag och benen var arrangerade i huset. Det är något annat som låg bakom denna styckning.

Det fetade är jag beredd att hålla med om, finns omständigheter som talar för det.

Jag blir inte förvånad om KJ döms, dock är jag inte så säker på att han är skyldig. Tycker så just nu mot bakgrund av vad som känt är.
Citera
2013-08-27, 17:06
Bannlyst
Citat:
Irrationell går jag med på, men för den sakens skull behöver det inte vara ologiskt. Det finns troligen en förklaring till det mesta folk företar sig, ett skäl, en orsak osv. Människan är till sin natur lat och söker oftast den enklaste vägen för att få någonting gjort vad jag förstått, och gör oftast inte mer än nödvändigt för att nå sitt mål. Vad var syftet med att lägga benen i huset och resten av kroppen en bit därifrån?

Jag har presenterat mina teorier, kan du utveckla din?

Av det lilla som framkommit i media så tror inte jag att styckningen skedde för att underlätta transport eller döljande av kroppen. Ett tag var jag inne på att han försökte få in alla delarna i huset för att sedan elda upp alltihop men blivit avbruten. Men varför då arrangera delarna? Han har vad jag förstått ristat/huggit in mönster i kroppen. Varför? det kan knappast ha underlättat något förfarande. Det är för mycket konstigheter för att tro att han enbart försökt göra sig av med kroppen.
Citera
2013-08-27, 17:21
Medlem
Citat:
Men det finns ju vittnesmål om att KJ bil synts på platsen, även KJ, exakt var sågs den, det skulle jag vilja veta.

Dessutom finns det vittnesmål om ett fordon som stått utanför huset med två personer i bilen, när vittnet efter en stund passerar är bilen tom, vem var det, vad gjorde de där?

EDIT;Det var kanske den så kallade myndighetspersonen som var dit och placerade benen?

Jag tror inte det finns något "säkert" vittne som sett mtGM utanför huset eller hans bil heller, det skulle ju ha varit om jag uppfattat rätt 10-12 dagar efter VB försvann. Och då hade han säkerligen en loppa på sig. Kom inte vittnets utsaga även några dagar efter gripandet och då var bilen allmän kännedom med bild i media.

Den andra bilen kan vara motionärer eller även orienteringsfolk, fanns tidigare i tråden där Kj*ll Sand*tröm uttalade sig om att de förberett och haft en ungdomsorientering området.
Citera
2013-08-27, 17:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Av det lilla som framkommit i media så tror inte jag att styckningen skedde för att underlätta transport eller döljande av kroppen. Ett tag var jag inne på att han försökte få in alla delarna i huset för att sedan elda upp alltihop men blivit avbruten. Men varför då arrangera delarna? Han har vad jag förstått ristat/huggit in mönster i kroppen. Varför? det kan knappast ha underlättat något förfarande. Det är för mycket konstigheter för att tro att han enbart försökt göra sig av med kroppen.

Precis, man kan även drista sig till att säga att det är för mycket konstigheter för att det skulle kunna vara t ex KJ som i affekt tog livet av VB och därefter ville avhända sig kroppen snabbt och säkert för att sedan hoppas på att ingen skulle kunna koppla honom till ett mord.

Om det är KJ som är mördaren så torde han gå till svensk historia som en av de mest korkade mördarna genom tiderna.

Döda, transportera, göm väl, städa och fortsätt lev ditt liv som vanligt, mer behöver man inte göra för att ha en rimlig chans att komma undan. KJ lägenhet är inte en brottsplats vad vi fått höra, så varför i hel-ete stycka och flytta hit och dit om alla andra steg gjorts på ett bra sätt?
Citera
2013-08-27, 17:25
Medlem
Citat:

kan han va satanist?
Citera
2013-08-27, 17:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror inte det finns något "säkert" vittne som sett mtGM utanför huset eller hans bil heller, det skulle ju ha varit om jag uppfattat rätt 10-12 dagar efter VB försvann. Och då hade han säkerligen en loppa på sig. Kom inte vittnets utsaga även några dagar efter gripandet och då var bilen allmän kännedom med bild i media.

Den andra bilen kan vara motionärer eller även orienteringsfolk, fanns tidigare i tråden där Kj*ll Sand*tröm uttalade sig om att de förberett och haft en ungdomsorientering området.

Bra att du belyser det, för iaf jag har utgått ifrån att KJ setts vid huset efter mordet, och det har legat till grund för mina tankebanor.

Var kommer uppgiften ifrån? Man kan även i den här detaljen isf undra, hur mycket fick vittnet betalt för att säga att KJ synts vid huset?

Vittnet som backade om att VB synts utanför KJ vid 21, varför försvann det vittnesmålet ut i tomma intet, var det också någon som ...

För mycket oklarheter kring vittnesmål tycker jag.
Citera
2013-08-27, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meniskel
kan han va satanist?

Nej, det tror jag inte. Snarare var han åt andra hållet.. Visst är det konstigt att vi tänker på satanister så fort ordet ritual nämns? Ritualer förekommer överallt. Inte minst inom svenska kyrkan. I Norge skedde ett mord som blev kallat ritualmord då mördaren skrev "gud" med offrets blod.
Citera
2013-08-27, 17:42
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Vad bra, då är jag (och andra som tror det) kanske inte ute och cyklar. Hoppas du får tillfälle att fortsätta, det blir oerhört intressant att få veta vad du kommer fram till. Det kan ev. vara tyska, thai eller siffror. Men jag tycker det ser ut som svenska, ev med siffror. De tre sista "bokstäverna" ser ut att kunna vara "rea", eller vad tror du?

Har dragit fram 4 bilder av detta, inget är klockrent, men med fler ögon på de olika kanske det går att få fram något. Nu till de tekniska, hur publicerar jag detta utan att röja min identitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in