Citat:
Ursprungligen postat av
Mariooo
Av det lilla som framkommit i media så tror inte jag att styckningen skedde för att underlätta transport eller döljande av kroppen. Ett tag var jag inne på att han försökte få in alla delarna i huset för att sedan elda upp alltihop men blivit avbruten. Men varför då arrangera delarna? Han har vad jag förstått ristat/huggit in mönster i kroppen. Varför? det kan knappast ha underlättat något förfarande. Det är för mycket konstigheter för att tro att han enbart försökt göra sig av med kroppen.
Precis, man kan även drista sig till att säga att det är för mycket konstigheter för att det skulle kunna vara t ex KJ som i affekt tog livet av VB och därefter ville avhända sig kroppen snabbt och säkert för att sedan hoppas på att ingen skulle kunna koppla honom till ett mord.
Om det är KJ som är mördaren så torde han gå till svensk historia som en av de mest korkade mördarna genom tiderna.
Döda, transportera, göm väl, städa och fortsätt lev ditt liv som vanligt, mer behöver man inte göra för att ha en rimlig chans att komma undan. KJ lägenhet är inte en brottsplats vad vi fått höra, så varför i hel-ete stycka och flytta hit och dit om alla andra steg gjorts på ett bra sätt?