Citat:
Som jag var inne på tidigare har jag svårt att tro att man kan kasta in benen i den vinkeln från fönstret, så de hamnar ca 2 meter bort intill väggen, någorlunda bredvid varandra (förutsatt att det är fläckarna från benen vi ser så klart).
Jag tror att syftet var att få in hela kroppen från gropen, men att GM blev avbruten. Men här finns det utrymme för många teorier.
Jag tror att syftet var att få in hela kroppen från gropen, men att GM blev avbruten. Men här finns det utrymme för många teorier.
Finns en del i tråden som tror så, men jag kan inte förstå hur det hänger ihop med fp2 om man därtill lägger att de flesta här tror att kroppen inte styckats vid fp 1 eller 2. Det innebär att kroppen var styckad redan när den anlände till någon av fyndplatserna, då är det en transportstyckning vi talar om tror jag. Det talar för att det var planlagt att dumpa allting i huset i så fall.
Menar du då att om KJ blev avbruten så flyttade han helt sonika bilen cirka hundra meter och fortsatte dumpningen där? Det där tror iaf inte jag på. Blev han störd av någon så hade han förmodligen dragit iväg från Gammelängsberget fortare än fan och dumpat på en helt annan plats.
Inte heller tror jag att han dumpat allting vid fp2 och haft för avsikt att pytsa in lite delar i huset efter hand, nej. För lång exponeringstid, ingenting att vinna på det, oavsett om KJ är en risktagare eller inte så har jag svårt att föreställa mig att han skulle vara så korkad att han skulle utsätta sig för den risken.
Jag har tidigare varit helt oförstående till resonemanget att GM ville att kroppen skulle hittas, om det är KJ som är GM. Det kunde skötts på ett snabbare och enklare sätt utan risk för upptäckt. Däremot tycker jag att tillvägagångssättet mycket väl kan passa in på en person som kan tänka i flera steg och som försöker rikta misstankarna mot KJ genom att bl a dumpa benen så att de hittas på en plats som KJ har anknytning till.
För mycket besvär med att lämpa in hela kroppen, därför enbart benen, resten dumpades en bit ifrån huset illa dolt, händerna borttagna för att inte fria KJ samt peka ut mördaren.
Vet vi om KJ var vid eller i huset ofta? Vi känner iaf till att han har varit där tidigare. Kanske vet någon att KJ brukar vara i huset, och i skenet av det är uppgiften om att polisen tipsats om huset mycket intressant. Kanske var det även andra än polisen som hade KJ under bevakning och väntade på ett bra tillfälle att tipsa om huset, t ex när KJ var där?
Det har ju setts fordon och personer i området som är intressanta för utredarna vad jag förstått, alla bilar kan inte vara KJ:s, och KJ är bara en person, inte två.
Kan någon hjälpa mig att minnas. Har för mig att någon av KJ grannar har sagt till media att ett fordon som inte setts vid Flottiljvägen tidigare synts där, kanske var det inne på gården? Kan den bilen vara det transportmedel som VB lämnade Bodsvedjan med? Kanske minns fel?