2013-08-27, 08:43
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Tror nog det är bokstäver, men om de har med detta att göra eller inte vet jag ej. Ska mixtra lite till när jag är piggare imorgon.

Vad bra, då är jag (och andra som tror det) kanske inte ute och cyklar. Hoppas du får tillfälle att fortsätta, det blir oerhört intressant att få veta vad du kommer fram till. Det kan ev. vara tyska, thai eller siffror. Men jag tycker det ser ut som svenska, ev med siffror. De tre sista "bokstäverna" ser ut att kunna vara "rea", eller vad tror du?
Citera
2013-08-27, 09:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du blanda ihop JF och JO.
Det är JO som har BMWen, JO är TF's pojkvänn och bor med TF på samma address som KJ
JO är desutom Facebook vänn med HE (HE som sålde bilen,som stog vid röda huset, till JF i april i år)

Någon från Boden som vet om KJ och JO har en relation till varandra, umgicks de eller hade kontakt på något vis mer än bara grannar?
Citera
2013-08-27, 12:40
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon från Boden som vet om KJ och JO har en relation till varandra, umgicks de eller hade kontakt på något vis mer än bara grannar?

Vet inte. Men nedan är F*rsell-kopplingen sammansatt av det som kommit fram. Missar säkert någonting.
JF bor i samma hus som VB bodde i. Ägare till bilen som sågs parkerad vid det röda huset nära fp. Ägarbyte 5/4-13. Kopplas ihop med MK. Ska inte vara jordens lammunge kan man läsa från olika håll. Idagidag skrev bl.a. 18/6;

"Är fors*ll aktuell fortfarande? Han är inte att leka med om han e påtänd. Han har gått bärsärkagång gånger flera, klappat på en tjejkompis till mig på gruvberget för några år sen. När han e påtänd och blir "arg" kan varan som helst hända."

TF (JFs syster) gick/går på samma universitet som VB. Barndomshem samma adress som VB. Bor nu i samma hus som KJ, sambo med JO. Vän med T*bias B*rg på FB. (var det TB som hade nåt företag som tog hand om jaktavfall?)
Citera
2013-08-27, 12:40
Moderator
OYs avatar
Polisen vill inte officiellt bekräfta att mordet har vad som förefaller vara rituella inslag, men en källa med insyn i utredningen säger att kroppsdelarna var placerade på ett sådant sätt att man uppfattar det som om placeringen har gjorts med ett speciellt syfte.

Källa:aftonbladet.se

Vad kan syftet ha varit? Hur bör benen ha varit placerade för att man skall kunna uppfatta det som om det fanns ett syfte med hur de var placerade?
Citera
2013-08-27, 12:47
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Polisen vill inte officiellt bekräfta att mordet har vad som förefaller vara rituella inslag, men en källa med insyn i utredningen säger att kroppsdelarna var placerade på ett sådant sätt att man uppfattar det som om placeringen har gjorts med ett speciellt syfte.

Vad kan syftet ha varit? Hur bör benen ha varit placerade för att man skall kunna uppfatta det som om det fanns ett syfte med hur de var placerade?

Nedanför en text? Kanske fanns det något mer där också. En annan poliskälla berättar för Aftonbladet (mitt fetade);
– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt
Citera
2013-08-27, 13:58
Medlem
[quote=OY]
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Inte lätt att tyda vad det skulle kunna stå där, OM det står något. Om man inte ens vet på vilket språk det är skrivet så är det rena rama gissningsleken. Svenska, engelska eller rentutav latin.:evilgrin39:

LEK på slutet?
Citera
2013-08-27, 14:04
Medlem
Citat:

Jag får inte ihop det riktigt, grundsyftet var väl iaf att de skulle dumpas där, förmodligen inkastade om nu inte GM klättrade in för att arrangera något vilket ter sig väldigt tveksamt. Bara att ta sig in och ut är riskfyllt såtillvida att det blir mängder av besudlingar från GM på bl.a. rampen, fönsterbleck etc.

Sen kan man fråga sig hur benen ser ut efter ca 15 dagars förruttnelse och att man då skall kunna läsa ut ett arrangemang känns otroligt.

Fup'en får visa och där kan det vara av visst intresse för BF att för sin klient påvisa att han inte är i stånd att skapa ett arrangemang p.g.a. sin diagnos. Han verkar ju inte varit ordningsman i skolan iaf.
Citera
2013-08-27, 14:27
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag får inte ihop det riktigt, grundsyftet var väl iaf att de skulle dumpas där, förmodligen inkastade om nu inte GM klättrade in för att arrangera något vilket ter sig väldigt tveksamt. Bara att ta sig in och ut är riskfyllt såtillvida att det blir mängder av besudlingar från GM på bl.a. rampen, fönsterbleck etc.

Sen kan man fråga sig hur benen ser ut efter ca 15 dagars förruttnelse och att man då skall kunna läsa ut ett arrangemang känns otroligt.

Fup'en får visa och där kan det vara av visst intresse för BF att för sin klient påvisa att han inte är i stånd att skapa ett arrangemang p.g.a. sin diagnos. Han verkar ju inte varit ordningsman i skolan iaf.

Som jag var inne på tidigare har jag svårt att tro att man kan kasta in benen i den vinkeln från fönstret, så de hamnar ca 2 meter bort intill väggen, någorlunda bredvid varandra (förutsatt att det är fläckarna från benen vi ser så klart).
Jag tror att syftet var att få in hela kroppen från gropen, men att GM blev avbruten. Men här finns det utrymme för många teorier.
Citera
2013-08-27, 14:30
Medlem
Popcorn76s avatar
[quote=Bajen2013|44966359]
Citat:

LEK på slutet?

Inte omöjligt. Jag får det till p ... REA. I alla fall EA på slutet.
Citera
2013-08-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Som jag var inne på tidigare har jag svårt att tro att man kan kasta in benen i den vinkeln från fönstret, så de hamnar ca 2 meter bort intill väggen, någorlunda bredvid varandra (förutsatt att det är fläckarna från benen vi ser så klart).
Jag tror att syftet var att få in hela kroppen från gropen, men att GM blev avbruten. Men här finns det utrymme för många teorier.

Tänkt "hela kroppen" är helt öppet, kan vara så att GM blev störd och då avbröt dumpningen där och det blev FP2. Men det är nog inte särskilt svårt att slänga in benen, dels är mtGM ganska lång med hyfsad räckvidd och kasta in dem ett och ett är fullt möjligt utan att bestiga rampen.

Men som sagt, svaret kanske finns i Fup'en om GM varit in eller ej.
Citera
2013-08-27, 15:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Gick tillbaks och kollade upp, ser att jag felaktigt påstått att en granne till MB pm:at mig, det stämmer inte. Någon har återgett vad en granne till MB sägs ha sagt. Rätt ska vara rätt.

Dock kvarstår frågan, vem är grannen och hur/varför kan hen känna till de här detaljerna om MB familj samt vad KJ drack den där kvällen.

Det känns som om pm:et har som syfte att tona ned B***`s relevans för fallet, samt stödjer KJ berättelse, fanns det möjligen ett syfte med att göra så?

EDIT;Det där med granne kanske man ska ta med en nypa salt, en person mitt i smeten som vill få det att verka som om att det är någon annan som är källan?

Kanske MB eller AN som är källan. VB sms:ar MB och är irriterad på KJ som har druckit öl och det ställde till det för VB? Jag kan inte sluta att förbryllas över hur någon mer än KJ kunde känna till att VB gick hem därför att KJ druckit öl.

De två sista raderna är intressanta. Jag tror på en enkel förklaring till att ett irriterat sms skickats kl 18.40 och som du skriver kan det ha handlat om en irritation över att KJ inte kunde skjutsa hem henne under kvällen. Kanske hade han lovat att bara ta en öl fast det blev flera ? Om det omtalade sms:et skulle ha inneburit något allvarligare så borde hon ha fråntagits mobilen redan innan. Och var det MB som mottog meddelandet och läste det först senare under kvällen kan det kanske förklaras med att han och frun var ute på festligheter ?
Citera
2013-08-27, 15:04
Medlem
Går det att leta upp mtGM´s mobil och se hur den färdats runt i kommunen under den aktuella tiden? strax före och strax efter datumen för mordet och fynden av kroppsdelarna. Det skulle vara synnerligen intressant att se resvägen för den telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in