Resultat: .
0%
röster
2012-02-21, 15:18
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Sånt får man tåla. Tycker det är jävligt mycket gnäll på TV4 som ändå visat mer fotboll på gratiskanaler än vad man har rätt att förvänta sig. Jämför med satsningen på serie A säsongerna innan Tv4 tog över, och jämför även med den italienska ligans kvalitet. Den har fått mer exponeringstid än vad den kanske förtjänar.

Tittarsiffrorna har ökat sen Serie A började sändas istället för La Liga...

Varför det har varit en del gnäll är för att innan säsongen startade var det ett himla tjafs om jättesatsning och så vidare. Men vissa helger sändes inte en enda match eller så prioriterades trav ( ) vilket är en motsägelse minst sagt.

Men med det sagt, hoppas jag att TV4SportXtra blir något i den stilen som sägs nu för då kommer jag garanterat att vara beredd att ge en futtig femtiolapp.
Senast redigerad av snillet_1 2012-02-21 kl. 15:21.
2012-02-21, 16:02
Medlem
Att få garanterad tillgång till så många Serie A-matcher som möjligt, utan att behöva oroa sig för tablå-konkurrensen från program som Road Wars och Promillepolisen, till det futtiga priset av ett paket cigg i månaden... ja, det låter faktiskt bra det.

Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Så vad ska TV4 Sport innehålla då? Den kanalen är ju redan 80% icke sport. De som blir kvar är då travet
Känns som kanalen behöver ett namnbyte....
Tv4 Rattfylla?
2012-02-21, 16:12
Medlem
Marcens avatar
En annan som inte har en flådig box till tvn kan väl omöjligt få kanalen hur gärna jag än vill? Jag har endast kabel rakt in i väggen. Kan jag betalar jag gladeligen, men hur skulle det gå till?
2012-02-21, 16:21
Medlem
David Pruttons avatar
Jo, det är väl främst tillgängligheten som man oroas över.
Orkar inte sätta mig in i det än dock - det blir ett senare bekymmer.

Kostnaden i sig har jag inga problem med, det är nog bara att inse att gratistiden är över rent allmänt.
För övrigt finns ju streams om man inte kan prioritera de hundralappar det i värsta fall kan komma att handla om (antar man kommer behöva något slags kanalpaket).

Napoli ikväll, det ska bli riktigt intressant!
2012-02-21, 16:26
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Jo, det är väl främst tillgängligheten som man oroas över.
Orkar inte sätta mig in i det än dock - det blir ett senare bekymmer.

Kostnaden i sig har jag inga problem med, det är nog bara att inse att gratistiden är över rent allmänt.
För övrigt finns ju streams om man inte kan prioritera de hundralappar det i värsta fall kan komma att handla om (antar man kommer behöva något slags kanalpaket).

Napoli ikväll, det ska bli riktigt intressant!
Problemet med streams är ju att man för det mesta följer minsta motståndets lag. Jag skulle exempelvis aldrig ha sett Lecce - Siena i söndags om jag hade varit tvungen att streama den. För att kunna följa en liga på riktigt så krävs tillgång till flertalet matcher varje vecka - i TV:n.
2012-02-21, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Problemet med streams är ju att man för det mesta följer minsta motståndets lag. Jag skulle exempelvis aldrig ha sett Lecce - Siena i söndags om jag hade varit tvungen att streama den. För att kunna följa en liga på riktigt så krävs tillgång till flertalet matcher varje vecka - i TV:n.

Exakt. Jag följer Serie A fanatiskt men skulle aldrig få för mig att streama Lecce - Siena som ändå visade sig vara en riktigt bra match.

Får se hur det blir med den nya kanalen. Rent allmänt är jag jävligt snål och lägger aldrig ut pengar på TV-relaterat. Jag har hakat på gratisgenerationen.
2012-02-21, 16:30
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:

Jag håller väl med egentligen, men för att vara lite motvalls så vill jag påstå att det är lite individuellt ändå. Jag har faktiskt valt bort de tevesända matcherna flera ggr då jag tycker de valt "fel" match i teven osv - bland annat riskerar man en osund dos av Milan som läget är nu...
Det kanske handlar en del om lagsympatier (mitt lag visas sällan)/datoruppkoppling osv med.
Jag drar upp streamen på min teve ibland och ofta fungarer det riktigt bra.

Min poäng var att som sann Calcio-vän tycker jag nog att kostnaden känns rimlig.
Men det är bara min åsikt.

Däremot är ju den tidiga och sena matchen "helig", det är sant.
2012-02-21, 17:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Cesena sparkar tränaren Arrigoni och ersätter med Mario Beretta. Någon som känner till den senare och kan lämna ett omdöme? Jag hoppas verkligen på ett lyft för klubben med den härliga borgen till arena...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article14406666.ab

Helt sanslöst, fattar inte vad dom tänker med. Beretta har bara 12 matcher i sina senaste tre klubbar! Om Cesena lyfter under den sopan så är en sak säker, det är inte hans förtjänst. Tycker synd om dom, det är en extremt härlig region, människorna är verkligen hur trevliga som helst och brinner för sin fotboll. Det märks även utanför Dino Manuzzi. Fy fan om dom ska åka ner och så kommer något dötrist lag upp istället. Mår illa.
Senast redigerad av 4522 2012-02-21 kl. 17:03.
2012-02-21, 17:19
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Jag håller väl med egentligen, men för att vara lite motvalls så vill jag påstå att det är lite individuellt ändå. Jag har faktiskt valt bort de tevesända matcherna flera ggr då jag tycker de valt "fel" match i teven osv - bland annat riskerar man en osund dos av Milan som läget är nu...
Det kanske handlar en del om lagsympatier (mitt lag visas sällan)/datoruppkoppling osv med.
Jag drar upp streamen på min teve ibland och ofta fungarer det riktigt bra.

Min poäng var att som sann Calcio-vän tycker jag nog att kostnaden känns rimlig.
Men det är bara min åsikt.
Att följa ens favoritlag är egentligen en annan diskussion, klart att man streamar då. Men för det där breda intresset för hela ligan...

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Helt sanslöst, fattar inte vad dom tänker med. Beretta har bara 12 matcher i sina senaste tre klubbar! Om Cesena lyfter under den sopan så är en sak säker, det är inte hans förtjänst. Tycker synd om dom, det är en extremt härlig region, människorna är verkligen hur trevliga som helst och brinner för sin fotboll. Det märks även utanför Dino Manuzzi. Fy fan om dom ska åka ner och så kommer något dötrist lag upp istället. Mår illa.

Frågan är ju varför inte Ficcadenti stannade till att börja med? Någon som har koll? Har svårt att tänka mig att det gått lika knackigt om han varit kvar på posten.
2012-02-21, 17:35
Medlem
4522s avatar
Citat:
Att följa ens favoritlag är egentligen en annan diskussion, klart att man streamar då. Men för det där breda intresset för hela ligan...

Frågan är ju varför inte Ficcadenti stannade till att börja med? Någon som har koll? Har svårt att tänka mig att det gått lika knackigt om han varit kvar på posten.

Jag håller med om att det är ytterst märkligt, båda parterna verkade nöjda med att ha klarat la salvezza men ändå kommer man överens om att inte förlänga kontraktet. Det känns som att det var redan här det gick snett, för dom sportsliga värvningarna under sommaren var inte dåliga någonstans. Kanske ville spelarna ha kvar Ficcadenti men att ledningen gick emot det och att proppen gick? När man läser president Campdellis uttalande så här i efterhand låter det onekligen som att det var deras beslut. Inte särskilt ömsesidigt med andra ord.

Speciellt den här delen är anmärkningsvärd: "Con la stessa convinzione con la quale abbiamo iniziato il progetto, abbiamo capito che cambiare era la migliore soluzione per il Cesena e per Ficcadenti. Non c’è una ragione oggettiva perché se valutiamo quello che il mister ha fatto in questo campionato con il Cesena non c’è una ragione logica per questa scelta".

Fritt översatt:

"Med samma övertygelse som vi gått in i det här projektet, har vi förstått att det bästa beslutet för både Cesena och Ficcadenti var att göra ett byte. Det finns ingen objektiv orsak till det här, för om vi utvärderar vad il mister genomfört under den här säsongen så finns det ingen logisk bäring i detta beslut."

Okej.
Senast redigerad av 4522 2012-02-21 kl. 17:37.
2012-02-21, 18:31
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Speciellt den här delen är anmärkningsvärd: "Con la stessa convinzione con la quale abbiamo iniziato il progetto, abbiamo capito che cambiare era la migliore soluzione per il Cesena e per Ficcadenti. Non c’è una ragione oggettiva perché se valutiamo quello che il mister ha fatto in questo campionato con il Cesena non c’è una ragione logica per questa scelta".

Fritt översatt:

"Med samma övertygelse som vi gått in i det här projektet, har vi förstått att det bästa beslutet för både Cesena och Ficcadenti var att göra ett byte. Det finns ingen objektiv orsak till det här, för om vi utvärderar vad il mister genomfört under den här säsongen så finns det ingen logisk bäring i detta beslut."

Okej.
Haha, det där var bland det mest bisarra jag läst. Det är ju ingen motivering över huvud taget?

Det finns alltså ingen objektiv orsak, alltså måste den vara subjektiv. Men denna subjektiva anledning kommunicerar man inte alls. Istället säger man uttryckligen att agerandet är ologiskt (!) Hade varit tydligare med ett "Äh vafan, vi hade lust"...
2012-02-21, 20:25
Medlem
Bologna fortsätter att imponera. Di Vaio fortsätter att imponera. Om jag förstår la Gazzettas rapportering rätt, så assisterade han båda Bolognas mål.

Och på tal om Rossoblu…

Så är Cagliari unikt i Serie A på så vis att ingen spelare har gjort mer än tre mål. Men det är naturligtvis inte särskilt positivt att inte ha en riktig målskytt.

Och alla får kåtslag när de diskuterar Guidetti. Men Ekdal då? Spelat 16 matcher i ett bra Serie A-lag. Snittbetyg 5,96 från la Gazzetta (bättre än Quagliarella, Montolivo, Cannavaro, Ambrosini, Vidal, Hamsik, Zanetti, Robinho osv…). Ja, jag vet…

Stor match i Neapel ikväll!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in