2013-08-27, 09:07
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Shipton & Henage tar 69 pund för en omsulning med klack. Jag har ingen koll på svenska priser med om vi utgår från att det ligger på ca 700kr så tycker jag att det är fullt rimligt att sula om ett par loake om de är i gott skick. Alternativt halvsulning (450kr) om man inte har några problem med det.

Om du hittar någon skomakare i Sverige som sular om randsydda skor för de priserna, tipsa gärna i tråden. Ärligt talat, gör verkligen det.
Citera
2013-08-27, 09:23
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Om du hittar någon skomakare i Sverige som sular om randsydda skor för de priserna, tipsa gärna i tråden. Ärligt talat, gör verkligen det.

...och dessutom gör ett bra jobb, ja då är jag också verkligen intresserad! Bäckmans tar exempelvis 1 595 kr för en helsulning och använder då "en slitstark sula från Portugal av mycket bra kvalitet."
Citera
2013-08-27, 10:08
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
...och dessutom gör ett bra jobb, ja då är jag också verkligen intresserad! Bäckmans tar exempelvis 1 595 kr för en helsulning och använder då "en slitstark sula från Portugal av mycket bra kvalitet."

Nu var det ett tag sedan jag gjorde en helsulning, men på ett par Belgrave jag fyndade begagnat rev Rolf Hansson av gummisulan och lade på en lädersula för 1 100 vill jag minnas. Så lite billigare än Bäckmans kan man nog få det, men kanske inte så mycket mer än så. Annars har jag mest bara halvsulat lädersulorna då och då men kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade.

Edit: hittade ett utdrag på 1 300 kr från Olles, men vet inte riktigt vad jag gjorde då. Bör dock ha varit tårna i o m a det är de jag oftast måste byta.
Senast redigerad av Pörr 2013-08-27 kl. 10:17.
Citera
2013-08-27, 11:08
Medlem
Herr gurkas avatar
Jag fick en helsulning och ny klack hos Olle för 1100. Tåjärn var det också på.
Citera
2013-08-27, 11:26
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag fick en helsulning och ny klack hos Olle för 1100. Tåjärn var det också på.

Helsulning? Säker på det? Eller har du någon rabatt hos honom som inte jag har.
Citera
2013-08-27, 11:38
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Davidson tar 995 för halvsulning och klackning enligt exemplet på hemsidan.
Citera
2013-08-27, 11:39
Medlem
Funcadelics avatar
Är i färd med att beställa skoblock från herrstil.se men är osäker på vilken storlek jag bör beställa. Jag har nyligen köpt C&J Malvern och Carmina 732, bägge i 8 1/2. Enligt denna guide lutar jag mer åt 42 men antar att det också kan bero på lästen. Någon som har någon input?
Citera
2013-08-27, 11:51
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Helsulning? Säker på det? Eller har du någon rabatt hos honom som inte jag har.
Mitt fel, det var en halvsulning när jag kollade efter. Men en halvsulning, ny klack och tåjärn för 1100 är inte fy skam.
Citera
2013-08-27, 11:54
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Är i färd med att beställa skoblock från herrstil.se men är osäker på vilken storlek jag bör beställa. Jag har nyligen köpt C&J Malvern och Carmina 732, bägge i 8 1/2. Enligt denna guide lutar jag mer åt 42 men antar att det också kan bero på lästen. Någon som har någon input?

Det där är alltid en svår avvägning. Det bästa kanske är att helt enkelt beställa bägge storlekar. De som inte passar kommer du säkert ha användning för framöver, exv till ett par med tajtare eller rymligare läst än 341:an (som ju är ganska rymlig).
Citera
2013-08-27, 11:57
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det där är alltid en svår avvägning. Det bästa kanske är att helt enkelt beställa bägge storlekar. De som inte passar kommer du säkert ha användning för framöver, exv till ett par med tajtare eller rymligare läst än 341:an (som ju är ganska rymlig).

Syftar du på att beställa 42 och 43 till just C&J eller till båda paren? För det är absolut så att Rain-lästen sitter mer åt än 341:an.
Citera
2013-08-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nu var det ett tag sedan jag gjorde en helsulning, men på ett par Belgrave jag fyndade begagnat rev Rolf Hansson av gummisulan och lade på en lädersula för 1 100 vill jag minnas. Så lite billigare än Bäckmans kan man nog få det, men kanske inte så mycket mer än så. Annars har jag mest bara halvsulat lädersulorna då och då men kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade.

Edit: hittade ett utdrag på 1 300 kr från Olles, men vet inte riktigt vad jag gjorde då. Bör dock ha varit tårna i o m a det är de jag oftast måste byta.

Är verkligen Rolf Hansson billigare än Olles? Jag har visserligen inte reparerat saker där, men jag tycker tillbehör och liknande alltid är dyrare hos Rolf Hansson.
Citera
2013-08-27, 12:06
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Syftar du på att beställa 42 och 43 till just C&J eller till båda paren? För det är absolut så att Rain-lästen sitter mer åt än 341:an.

Jag måste vara lite förvirrad, jag missade helt att du skulle ha block till Rain-lästen också... Tyvärr har jag ingen erfarenhet av den, så jag får tyvärr bolla den frågan vidare till någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in