2013-08-27, 02:15
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tycker ändå att det inte var speciellt svårt att förutse dagens situation år 2005. Jag minns tydligt hur både Maud Olofsson och Lars Leijonborg markerade mot en restriktiv invandringspolitik innan alliansen vann valet 2006 - bland annat så rev Lars Leijonborg sönder Dansk Folkepartis flygblad i TV.

Det var i dansk TV och jag var (indirekt) med i detta TV-program. Bakgrunden var att SD inte fick annonsera i svenska dagstidningar. De blev stoppade med annonsen "Vi säger vad du tänker" och senare en annons med foto på alla riksdagskandidater och texten "Vi har ansikten". SD fick då oväntat stöd av Dansk Folkeparti som köpte en stor annons i Dagens Nyheter och förde fram det SD ville ha sagt.

Det hela resulterade i att Lars Leijonborg gick i taket och satt i diverse svenska TV-soffor. I ett inslag som rann flera gånger i timmen i den då 24/7 SVT-nyhetskanalen fick han oemotsagd säga: "Pia Kjærsgaard vill förbjuda att människor med mörk hudfärg flyttar till Sverige".

Detta uttalande låter ju helt vanvettigt. Jag ringde till folkpartiets kontor i Stockholm och bad att få ett klargörande när Pia skulle ha sagt något sådant. Jag fick till svar att det inte fanns någon på partiet som kunde svara. Då mailade jag Lars Leijonborg och partisekreteraren och flera andra, men fick inget som helst svar.

Då mailade jag Pia Kjærsgaard och berättade vad Lars Leijonborg hade sagt i svensk TV och frågade om detta var sant, att hon hade sagt så. Pia svarade med vändande email att hon naturligtvis inte sagt något sådant, att hon inte hade det önskemålet och inte hade någon som helst möjlighet att ställa det kravet.

Det gick några dagar och Lars Leijonborg var med i dansk TV där han gick hårt åt Pia i studion. Pia berättade att hon dagligen fick brev och email från förtvivlade svenskar som berättade om situationen i Sverige, där man inte fick ifrågasätta invandringspolitiken. Så tog hon upp ur sin väska, ett exempel på ett sådant brev och läste upp mitt email om vad Lars Leijonborg hade sagt i svensk TV om Pia. Han fick frågan om han hade sagt så? Svaret blev att han "inte exakt kan minnas den formuleringen".

Ett par dagar senare fick jag svar från Lars Lejonborg (!) där han sade samma sak som i dansk TV: "jag kan inte minnas att jag använt exakt den formuleringen". Där fick han snulle - trodde att han skulle komma undan med en superlögn i svensk TV. Naturligtvis var det ingen svensk media som hakade på. Men det hela är ju extremt graverande, när en partiledare i ett land ljuger och lägger rasistiska uttalanden i munnen på en partiledare i ett annat land. Egentligen skulle man inte komma undan utan att bli åtalad för förtal samt avsatt och utsparkad från den svenska riksdagen.

Ovanstående typ av rena lögner om t.ex. SD var vanligare för 5-10 år sedan, men torde vara betydligt svårare nu, när partiet har större tillgång till media. Men säkert kommer försök att göras och attackerna kommer säkert att öka ju närmare valet vi kommer. Visa från "järnrörsskandalen" kommer troligen majoriteten journalister ta det varligare, för att inte råka ut för den omvända effekten: att SD stiger i opinionen.
2013-08-27, 02:26
Medlem
Många i denna tråd spekulerar i att om SD blir vågmästare och tillräckligt stora i valet 2014, så kommer SD kunna nå en uppgörelse med S om inflytande (i.e. minskad massbidragsinvandring).

Personligen tror jag att detta är tomma förhoppningar av två anledningar.

1. S har blivit ett parti som är totalinfiltrerat av de värsta typerna av marxist/leninist/kommunist-invandrarna från bl a MENA.

2 S är lika intresserade som M av att upprätthålla massbidragsinvandringen, fast av andra skäl. S har sedan länge förlorat rollen som arbetarnas parti och är nu bidragstagarnas och utlänningarnas parti.

Notera att den enda gången som Löfven markerat (svagt) mot invandring har varit mot arbetskraftsinvandring. S vill fortsätta med massimporten av bidragsberoende utlänningar eftersom de redan är en viktig del av S väljarunderlag och kommer att bli ännu viktigare framtiden.

M i nuvarande regi kommer aldrig att vilja stoppa massbidragsinvandringen.

S kommer eventuellt vilja stoppa massbidragsinvandringen när väljardemografin ändrats såpass mycket att deras maktinnehav permanentats långsiktigt.
2013-08-27, 02:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Många i denna tråd spekulerar i att om SD blir vågmästare och tillräckligt stora i valet 2014, så kommer SD kunna nå en uppgörelse med S om inflytande (i.e. minskad massbidragsinvandring).

Personligen tror jag att detta är tomma förhoppningar av två anledningar.

1. S har blivit ett parti som är totalinfiltrerat av de värsta typerna av marxist/leninist/kommunist-invandrarna från bl a MENA.

2 S är lika intresserade som M av att upprätthålla massbidragsinvandringen, fast av andra skäl. S har sedan länge förlorat rollen som arbetarnas parti och är nu bidragstagarnas och utlänningarnas parti.

Notera att den enda gången som Löfven markerat (svagt) mot invandring har varit mot arbetskraftsinvandring. S vill fortsätta med massimporten av bidragsberoende utlänningar eftersom de redan är en viktig del av S väljarunderlag och kommer att bli ännu viktigare framtiden.

M i nuvarande regi kommer aldrig att vilja stoppa massbidragsinvandringen.

S kommer eventuellt vilja stoppa massbidragsinvandringen när väljardemografin ändrats såpass mycket att deras maktinnehav permanentats långsiktigt.

Politiker gillar inte att bli arbetslösa. I takt med att alltfler svenskar låter bli att rösta på de gamla partierna kommer dess politiker tvingas byta åsikter. Mer idealister än så är man inte.
När SD närmar sig 20% kommer det hända grejer.
2013-08-27, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Politiker gillar inte att bli arbetslösa. I takt med att alltfler svenskar låter bli att rösta på de gamla partierna kommer dess politiker tvingas byta åsikter. Mer idealister än så är man inte.
När SD närmar sig 20% kommer det hända grejer.

Det är riktigt att egenintresset aldrig ljuger, vilket är en av anledningarna till att man kan analysera den rådande situationen.

Dock är det så att partierna är oerhört toppstyrda. "Knapptryckarkompaniet" av Ann-Marie Pålsson avslöjade inifrån hur extremt toppstyrda de Nya Moderaterna är. Det innebär i Moderaternas fall att agendan sätts av Reinfeldt/Borg. Dessa herrar hade hybris nog att sätta sina innersta tankar och politiska målsättningar på pränt när de var oppositionspolitiker och därför är deras bevekelsgrunder kristallklara.

Sålänge de lyckas bita sig kvar som Moderaternas ledare, kommer politiken vara oförändrad även om några av deras kollegor (a.k.a. Nyttiga Idioter) förlorar sina platser. Med andra ord måste Reinfeldt/Borg bli bortröstade internt för att det ska finnas en gnuttas chans till förändring.

För S är massbidragsinvandringspolitiken inte lika persondriven som i M:s fall. Det ligger helt enkelt i hela partiets intresse att utöka väljarunderlaget med bidragsberoende utlänningar. Detta är också något som andra Socialdemokratiska partier ägnat sig åt i Europa sedan tidigare.
2013-08-27, 03:45
Medlem
LaaseUWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
... För S är massbidragsinvandringspolitiken inte lika persondriven som i M:s fall. Det ligger helt enkelt i hela partiets intresse att utöka väljarunderlaget med bidragsberoende utlänningar. Detta är också något som andra Socialdemokratiska partier ägnat sig åt i Europa sedan tidigare.

Du har helt rätt i det du skriver i dina senaste inlägg, du är inte alls dum du ( en rysk komplimang ).

En stor skillnad mellan M och S tror jag är att SD vinner sympatisörer inom LO i rasande takt och det måste irritera både S och Expo nått djävulskt, det är ju deras ryggrad... så Lövet vågar inte gå för hårt åt SD av rädsla för att vidare alienera dessa svårhanterliga individer, SD röstande LO medlemmar.
Reinfeldt tror jag dessutom skiter lite i valresultatet 2014, han har andra planer, det viktiga för honom är inte procenten utan att han kommer ut som en good guy inför kommande EU-uppdrag. Han avgår som partiledare i slutet av september 2014 efter ett rekorddåligt resultat för M.

Så här såg det ut inom LO medlemmar från Sept. 2012 till Jan. 2013. Det lär ju inte se sämre ut idag.
Citat:
Stöd i procent december—januari
SD 12,2
M 14,3
S 52,0
Stöd i procent december—januari
SD 16,2
M 12,4
S 54,4

Källor:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-nast-storst-bland-lo-medlemmar_7897918.svd
http://arbetet.se/2013/02/12/sd-nast-storst-bland-lo-folk/
2013-08-27, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaaseUW
Du har helt rätt i det du skriver i dina senaste inlägg, du är inte alls dum du ( en rysk komplimang ).

En stor skillnad mellan M och S tror jag är att SD vinner sympatisörer inom LO i rasande takt och det måste irritera både S och Expo nått djävulskt, det är ju deras ryggrad... så Lövet vågar inte gå för hårt åt SD av rädsla för att vidare alienera dessa svårhanterliga individer, SD röstande LO medlemmar.
Reinfeldt tror jag dessutom skiter lite i valresultatet 2014, han har andra planer, det viktiga för honom är inte procenten utan att han kommer ut som en good guy inför kommande EU-uppdrag. Han avgår som partiledare i slutet av september 2014 efter ett rekorddåligt resultat för M.

Så här såg det ut inom LO medlemmar från Sept. 2012 till Jan. 2013. Det lär ju inte se sämre ut idag.

Källor:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-nast-storst-bland-lo-medlemmar_7897918.svd
http://arbetet.se/2013/02/12/sd-nast-storst-bland-lo-folk/

Omar Mustafa gjorde iakttagelsen att dagens underklass inte består av arbetarklassen, utan av den rasifierade bidragsklassen. Och han hade rätt. Socialdemokraternas problem är att man inte kan vara ett parti för muslimer beroende av försörjningsstöd och samtidigt representera den medelklass som förväntas försörja denna snabbt växande grupp. Den enda framkomliga strategin är att försöka hålla masken så länge som det går, men slutresultatet blir detsamma. Arbetarklassens nya parti heter Sverigedemokraterna.

/SD-trollet
2013-08-27, 05:11
Medlem
LaaseUWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
... Socialdemokraternas problem är att man inte kan vara ett parti för muslimer beroende av försörjningsstöd och samtidigt representera den medelklass som förväntas försörja denna snabbt växande grupp.

Den enda framkomliga strategin är att försöka hålla masken så länge som det går, men slutresultatet blir detsamma. Arbetarklassens nya parti heter Sverigedemokraterna.

/SD-trollet

Första stycket:
Exakt det du skriver är vad vi ser i LO medlemmarnas skiftning från S till SD, konstigt att hårt arbetande svenskar inte vill betala för kriminella nyankomna latmaskar, det hade väl ingen kunnat gissa

Andra stycket:
Du har ju rätt i det du säger då S har målat in sig så hårt i hörnet att någon annan strategi finns inte, dom kan ju inte erkänna att invandring och mångkultur påverkar den gamla S väljaren negativt
MEN till och med den mest insnöade S politikern måste väl förstå att det kommer att barka åt helvete när ljuset går upp, dom har gått All-In med ingenting och nu blir dom synade.
2013-08-27, 08:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Precis vad Sverige behöver i tider när vården håller på att totalkollapsa samtidigt som folk gör sig enorma rikedomar på våra åldringars och sjukas lidande.

Ett äkta xenofobparti! Perfekt, det kan hålla opinionen sysselsatt medan riskkapitalisterna länsar välfärdsstaten och ger oss alla fingret.

Vi har haft högkonjunktur i eviga tider nu, och ändå har allt det som gjorde Sverige till en så civiliserad plats på jorden monterats ner allt snabbare. När folk äntligen började inse det krävdes ju en rökridå, en fint som fick undersåtarna att titta åt fel håll. Och varsågod, här är den. Nöjda?
Dina foliehattsideer verkar ha fastnat, vad är det för fel med barnbidrag, flerbarnstillägg, föräldrapenning som dessutom blattefamiljer kan få ut retroaktivt, bostadsbidrag, familjepension , omställningspension, personliga assistenter, dagis, nästa två års föräldraledighet, ålderspension, garantipension, sjukersättning, sjukpenning , sjuklön, a/kassa, soc.bidrag , " gratis" grund och gymnasieskola...puuuuh jag orkar fan inte räkna upp alla transfereringar.

Men visst pengar är en ändlig resurs och ska fler dela på samma kaka så måste det omfördelas.
SD växer för man påpekar vansinnet i dagens politik och eftersom den fortsätter så växer SD vidare och det allt snabbare.
2013-08-27, 08:39
Medlem
Citat:
Att det kommer att påskynda barbariseringen av vårt land råder det litet tvivel om.

Källa?

Jag tvivlar åtminstonne väldigt mycket på detta.

De 15% som vill rösta SD försöker nog snarare hitta en väg undan "barbari", vilket det kommer att bli om vårt välfärdsystem helt imploderar.
2013-08-27, 08:51
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Att SD växer och frodas kan ingen bestrida. Att partiet uppstått spontant är tveksamt. Att det kommer att påskynda barbariseringen av vårt land råder det litet tvivel om.
Barbariseringen måste väl ändå hänföras till barbarerna, d.v.s. de ociviliserade vildarna som i allt högre grad befolkar vårt land. Och dessa barbarer är orsaken till SDs ökning, inte dess verkan.
2013-08-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Barbariseringen måste väl ändå hänföras till barbarerna, d.v.s. de ociviliserade vildarna som i allt högre grad befolkar vårt land. Och dessa barbarer är orsaken till SDs ökning, inte dess verkan.
Barbarerna kommer i olika skepnader och olika kulörer. Och de största moralisterna är ofta de som har det rymligaste samvetet.

Se på de människor som skapat koncentrationsläger för svenska åldringar. De är varken somalier, romer eller irakier: de allra flesta är etniska svenskar.
2013-08-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar är det tråden handlar om.
Troll som likt Krillolero löper amok med sina fantasier långt utanför ämnet bör inte besvaras.
Trollen bör raderas innan diskussionen förstörs.

Kommer SD öka elller minska är frågan?
SD kommer troligen att öka kraftigt framöver. Det har trummats upp en masspsykos nu, och de etablerade partierna gör sannerligen inte mycket för att förbättra sin trovärdighet.

Detta samtidigt som den värsta ekonomiska krisen i historien står för dörren. Härliga tider, strålande tider.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in