Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-27, 01:37
Medlem
Hej!

Idag är jag på BIM+6. Jag kissar ofta, känner mig varm, yr, extremt trött på kvällarna och ömma bröstvårtor. Samt att det känns lite "svullet" och drar lite ibland känns det som.

Jag gjorde ett test innan, rfsu test, som inte visade någonting de första 30 sekunderna, så lata, otåliga jag slängde testet. Efter ca en timme behövde jag gå på toaletten igen och tittade på testet och då visade det två streck. Jag vet inte om det är falskt, förmodligen är det ju det. Men jag vet ändå inte hur långt efter strecket kom eftersom jag slängde det nästan direkt, för jag trodde att om jag var gravid skulle strecket visa sig svagt nästan direkt... Nu blev jag osäker.

Samtidigt hittade jag ett annat test, jag är osäker på när jag gjorde det. Om jag gjorde det sist, som också visade ett streck till. Det visade också negativt de första sekunderna så jag slängde det. Såklart. Det är ett likadant test som detta.

Det står klart och tydligt att man ska vänta i 3 minuter, men jag var så otåligt var säker på att det var negativt eftersom det inte visade något efter ca 30 sekunder.

Det kanske kan vara fel på dessa testen så att båda två visar fel? Jag beställde via internet. Jag ska göra köpa ett annat test imorgon och göra det. Jag vill såå gärna att det ska vara positivt.

Jag vet att man inte ska lita på det, och att det förmodligen är falskt men man kan alltid hoppas...

Kan jag vara gravid eller ej?

Här finns en länk på en bild på mitt test: http://halsa.ifokus.se/discussions/521be5bfce12c45524001357-gravid-eller-ej
Citera
2013-08-27, 01:51
Medlem
stelapinnens avatar
Grattis till bebben
Citera
2013-08-27, 02:15
Medlem
NovaOculuss avatar
Grattis du bär på ett liv som du och din man har skapat.

Se till att göra testet ordentligt nästa gång dessutom.
Citera
2013-08-27, 02:27
Medlem
tack så mycket!!

Dock vill jag inte hoppas för mycket då jag inte vet om det är falskt, vilket jag tror.. Vet ju inte riktigt när strecket kom, det kanske kom långt efter.

Men jag hoppas och hoppas, och framöver kommer jag göra testen ordentligt!
Citera
2013-08-27, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarapedersen
tack så mycket!!

Dock vill jag inte hoppas för mycket då jag inte vet om det är falskt, vilket jag tror.. Vet ju inte riktigt när strecket kom, det kanske kom långt efter.

Men jag hoppas och hoppas, och framöver kommer jag göra testen ordentligt!

På riktigt? Du VILL vara med barn men du har inte disciplin eller intelligens nog att genomföra testet enligt instruktionerna?
Är du 90-talist eller har du någon annan bokstavsdiagnos?

Det är ju inte svårt på något sätt att göra det rätt ffs!

Hoppas nästan att det är negativt för du verkar lite för korkad för att klara av att ta hand om en unge!

Tyvär låter dina symtom rätt gravida :-(
Citera
2013-08-27, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
På riktigt? Du VILL vara med barn men du har inte disciplin eller intelligens nog att genomföra testet enligt instruktionerna?
Är du 90-talist eller har du någon annan bokstavsdiagnos?

Det är ju inte svårt på något sätt att göra det rätt ffs!

Hoppas nästan att det är negativt för du verkar lite för korkad för att klara av att ta hand om en unge!

Tyvär låter dina symtom rätt gravida :-(

Ska du bara skriva sådana spydiga kommentarer så kan du lika bra låta bli.
Citera
2013-08-27, 03:06
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Alltså... Du har gjort två test, men slängt båda efter 30 sekunder? Varför? Ring ett samtal, spela ett spel på mobilen eller peta näsan för att fördriva tiden.

Det låter ju som att du är gravid. Gör ett test ordentligt den här gången så vet du ju sedan.
Citera
2013-08-27, 08:14
Medlem
Hur kan du vara så jävla värdelös?
Du läser på förpackningen att man ska vänta 3 minuter, du väntar i 30 sekunder.
Varför lägger du upp en så onödig post som denna? köp ett nytt test, följ instruktionerna, tredje gången gillt kanske!

Klart du är gravid. Tänk på att du måste vänta nio månader till födseln, bäst o säga det, så du inte försöker pilla ut den efter några veckor.
Citera
2013-08-27, 09:24
Medlem
Ja du är på tjocken om testet visar 2 streck..
Citera
2013-08-27, 09:28
Medlem
Memnoks avatar
Visar graviditetstest att du är gravid är det mycket sällan fel, däremot kan det bli fel åt andra hållet. Det vill säga att testet visar icke-gravid trots att man är det.
Citera
2013-08-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarapedersen
Ska du bara skriva sådana spydiga kommentarer så kan du lika bra låta bli.
Snälla, gör abort! Såna som du ska faan inte ha barn!

And I mean that in the nicest possible way. ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in