2013-08-06, 23:02
Medlem
Någon mera som har tappat bromsverkan med biltemas bromsbelägg vid lite hårdare körning ? ska aldrig köpa dera belägg igen och så blir de så jäkla mkt bromsdamm ...
Citera
2013-08-06, 23:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerballe
Någon mera som har tappat bromsverkan med biltemas bromsbelägg vid lite hårdare körning ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade
Citera
2013-08-06, 23:19
Medlem
Köpte deras hopfällbara multiverktyg en gång. Upptäckte senare att konservöppnaren satt på så sätt att den inte kan komma åt att öppna en konserv för handtaget kom i vägen. Tyvärr var det inte lätt att upptäcka förrän man försöker använda det.
Citera
2013-08-25, 08:56
Medlem
Köp inte deras "miljöbensin" det gjorde jag och tankade upp gräsklipparen som sen gick skitdåligt o tjuvstannade tömde ur det och fyllde på med annan miljöbensin o klipparen gick strålande igen.....
Citera
2013-08-25, 10:09
Medlem
munkenpetersens avatar
gillar deras motorolja 10w30. Det enda jag köper där när transportsläden läcker som ett såll
Citera
2013-08-25, 15:05
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerballe
Någon mera som har tappat bromsverkan med biltemas bromsbelägg vid lite hårdare körning ? ska aldrig köpa dera belägg igen och så blir de så jäkla mkt bromsdamm ...
Med avseende på fade har biltema beläggen varit bättre än original för mig, men trackdaybelägg är bättre såklart (kosta fyra ggr mer och slits ut på ett år istället för fem)
Citera
2013-08-25, 16:19
Medlem
Howlin Albins avatar
Har i helgen målat med Biltemas billigaste penslar (de har grönt skaft). Helt värdelösa. Tappar MASSOR med borst. Jag hade fått mindre hår i färgen om jag målat med en av katterna.

Deras billigaste snabbtvingar (typ nr. 20838) är riktigt sunkiga också, klämmer åt mycket dåligt.

Borrsats, med trä, metall och betongborr i en burk med vridlock, nr. 192015 är inget vidare. Skeva borr?? Piggen på träborren inte centrerad???

Är i övrigt nöjd med min domkraft nr. 15847 och mina extraljus nr. 42362! Lackfärgerna, träoljan, alla förlängningskablar osv osv jag köpt där har också motsvarat mina förväntningar.

EDIT: För att inte tala om motoroljan och oljefiltren! Helt okej.
Citera
2013-08-26, 18:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Törs man köpa en kamremssats till en gamma Hyundai 96a från feltema tro? Erfarenheter?
Citera
2013-08-26, 19:01
Medlem
Dj-mEros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Törs man köpa en kamremssats till en gamma Hyundai 96a från feltema tro? Erfarenheter?
Har du tur håller den i 30 mil
Citera
2013-08-26, 19:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Har du tur håller den i 30 mil
Hade det hållt så dåligt så hade det varit ett djävla ramaskri för länge sen med tidningsartiklar medmera
Citera
2013-08-26, 19:11
Medlem
Dj-mEros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hade det hållt så dåligt så hade det varit ett djävla ramaskri för länge sen med tidningsartiklar medmera
Man vet aldrig med Biltema, även om det är en gammal bil så skulle jag slå till på en orginal del.
Citera
2013-08-26, 19:28
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Man vet aldrig med Biltema, även om det är en gammal bil så skulle jag slå till på en orginal del.
Det dummaste jag hört!
Varför skulle en rem från t.ex. Goodyear vara sämre för att den säljs på Biltema? Jag vet att det inte är just Goodyear de säljer; men det är märkesvaror. Tror du att en rem märkt Goodyear är bättre om kartongen är original?

Självklart hade det blivit ett jäkla liv i medier om ett antal motorer som alla körde med biltemas kamremmar, hade skrotats pga. just kamremsbrott.
Senast redigerad av My name is Earl 2013-08-26 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in