2013-08-25, 21:19
Medlem
Inger bodde på Sandelsg 8 i Karlstad. På Eniros flygfoto ser det ut att vara hyreskåkar i två plan. Jag har bara dödboken 47-06 så om mannen tog sig av daga kring 2011 kan jag inte spåra det.
Citera
2013-08-29, 02:20
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Intressanta uppgifter som framkommit. Är det ingen här som släktforskar och sitter på något befolkningsregister, eller liknande så vi kan få fram Inger Starks bostadsadress och vilka hennes grannar var på den tiden. Hur gammal skulle grannen i fråga ha varit då mordet skedde? Dessa uppgifter borde inte vara alltför svåra att klura ut bara man har rätt hjälpmedel.

Lalajlaj är en av få på flashback forum som kan leverera uppgifter hjälpmedel som du efterfrågar. fråga h*n.
Senast redigerad av kungkarl12e 2013-08-29 kl. 02:24.
Citera
2013-10-27, 16:22
Medlem
fast jävligt slarvigt av polisen att man inte kollade upp grannarna strax efter mordet,
mördare brukar ju ofta vara någon som varit offret nära,
antingen känslomässigt eller geografiskt
Citera
2014-04-13, 13:00
Medlem
Pillekvitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Inger bodde på Sandelsg 8 i Karlstad. På Eniros flygfoto ser det ut att vara hyreskåkar i två plan. Jag har bara dödboken 47-06 så om mannen tog sig av daga kring 2011 kan jag inte spåra det.

Är Skatteverket den myndighet som har uppgifter om alla hennes adresser i Karlstad?
Citera
2014-12-29, 00:48
Bannlyst
Någon som vet hur det gått med detta spår?
http://www.expressen.se/nyheter/nytt...tarks-mordare/

Eftersom man uppger att man har DNA så får man anta att mannen i 80-årsåldern antingen är fel man eller så har man "fel DNA" eller flera gärningsmän.
Vad hände med detta?
Citera
2014-12-29, 13:51
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Någon som vet hur det gått med detta spår?
http://www.expressen.se/nyheter/nytt...tarks-mordare/

Eftersom man uppger att man har DNA så får man anta att mannen i 80-årsåldern antingen är fel man eller så har man "fel DNA" eller flera gärningsmän.
Vad hände med detta?
Ja antingen det eller så gick mannen och dog innan de kunde förhöra honom. Han skall ju ha varit i 80-årsåldern så det kan ju vara så. I så fall kommer vi nog inte att höra något mer.

Den där grannen som enligt GW skall ha varit misstänkt och avlidit 2011 eller däromkring är ju också intressant. Frågan är vad som skall räknas till granne: samma trapp, uppgången jämte eller vad? På Inger Starks adress fanns bara två män 1990. I uppgången jämte bor en ensamstående man född 1948.

Min version av Dödboken går bara fram till 2009 så jag har inte kunnat kolla om någon av dessa avlidit runt 2011.
Citera
2014-12-29, 16:09
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Ja antingen det eller så gick mannen och dog innan de kunde förhöra honom. Han skall ju ha varit i 80-årsåldern så det kan ju vara så. I så fall kommer vi nog inte att höra något mer.

Den där grannen som enligt GW skall ha varit misstänkt och avlidit 2011 eller däromkring är ju också intressant. Frågan är vad som skall räknas till granne: samma trapp, uppgången jämte eller vad? På Inger Starks adress fanns bara två män 1990. I uppgången jämte bor en ensamstående man född 1948.

Min version av Dödboken går bara fram till 2009 så jag har inte kunnat kolla om någon av dessa avlidit runt 2011.
Såg nu att mannen i porten jämte avled 2001. Och eftersom 10 år knappast kan räknas till "däromkring" så kan man bortse från honom.
Citera
2014-12-29, 17:36
Medlem
FurirRevaers avatar
Fick hjälp med att kolla i den nyare versionen av Dödboken och ingen av männen i Inger Starks trappuppgång avled under den här tiden. Så då kan vi stryka den adressen. Känns alltför spekulativt att öka sökområdet till fler uppgångar. Hur många uppgångar bort skall man isf räkna och fortfarande kalla de där för "grannar"?
Citera
2017-01-11, 22:42
Medlem
Lite artiklar om fallet Inger Stark:
http://s1033.photobucket.com/user/da...20Stark%201990
Citera
2017-06-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Är ny i denna tråd.

har luskat genom avsnitten och något tidningsinlägg.

Något som inte framkommer från vittnena 3 st killar taxistationen är beskrivningen av mannen, menar då utseendet? Ungefärlig ålder? svensk eller utländsk, lång eller liten, smal eller tjock ? Klädsel?

Vittnet väktaren säger sig ha sett en man med lång rock. Men inte någon annan beskrivning. Tycker det är märkligt eftersom väktaren säger i reportaget tidningen att det var som i går han kunde minnas iaktagelsen?

Någon här på tråden som kan ge mig nya infallsvinklar?

Tidningsartiklar?

Kan hålla med dig om att det är lite märkligt med väktaren i detta sammanhang. Jag känner honom personligen och vet hur han beter sig, nämligen en väldigt "tjatig person" som kan ha varit påflugen denna natt för att få lite fitta i samband med sin "väktarstatus" och ändå blivit nekad. Han var en person som ville testa gränser genom sin styrka och status både privat och förmodligen när han jobbade då han tränade upp sina muskler febrilt. Han var likadan när han var ung. Jag mailade även till GW Persson om detta men fick aldrig något gehör. Det kan givetvis vara så att jag är helt ute och cyklar, men faktum är att han var den sista personen som såg något förutom GM (om han ändå inte var GM) och BO och då bör han ju ändå varit nykter när han jobbade och kunde haft mer koll på vad han sett. Det kan ju alltid vara lätt för ordningsmakten att "köpa" vad en sådan person påstår efters hans status och sen missar man hela poängen..
Senast redigerad av Trollpungen 2017-06-14 kl. 21:50.
Citera
2017-07-22, 18:20
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Är det bara jag som är nyfiken på vem som Polisen misstänkte för mordet på Inger Stark. Han som G.W pratade om i en artikel för nått år sen.

Jag känner några personer som bor i Karlstad elle har bott där men dom har inte vetat vem som var misstänkt...
Citera
2017-07-22, 18:26
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Fick hjälp med att kolla i den nyare versionen av Dödboken och ingen av männen i Inger Starks trappuppgång avled under den här tiden. Så då kan vi stryka den adressen. Känns alltför spekulativt att öka sökområdet till fler uppgångar. Hur många uppgångar bort skall man isf räkna och fortfarande kalla de där för "grannar"?

Kan vara samma hus eller t om lägenheter som ligger i närliggande hus. G.W brukar inte vara så noga med detaljerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in