2013-08-25, 20:41
Medlem
losfers avatar
För två månader sen så var hon ju iallafall glad.

http://www2.proffice.se/artiklar/2013/06/11/67641232/index.xml

Och hon är nog rätt glad idag oxå! Slippa pressen o stressen o behålla lönen. Kanske EU delegat sen? Eller styrelseproffs. Lite avis är jag men man får veta sin plats o stå med hatten i hand o va nöjd.
Citera
2013-08-25, 20:47
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Det är så den här personlighetstypen fungerar. Den återfinns ofta hos de som lyckats klättra riktigt högt. De är ofta narcissister med i bland lätta psykopatiska drag. De agerar med självsäkerhet och pondus. De är manipulativa och totalt orädda när de med självförtroende stirrar in i kameran (eller dig i ögonen) när de för ut sitt budskap.

Bermudez har ju till exempel hittills inte vikt ner sig på en enda punkt. Hon ler och proklamerar med stor självsäkerhet att "Jag sitter absolut kvar", "styrelsen är oprofessionell", "det är IT-avdelningens fel" och nu senast "det har varit fantastiska år".

En normal person kan inte ljuga så öppet och självsäkert utan att skämmas (det är också därför denne sällan hamnar på toppen). Hon däremot framställer sig som helt felfri! Det är verkligen en hemsk personlighetstyp men den är väldigt effektiv om man vill hamna på eller nära toppen.

Håller med men jag tror inte att det är " i bland lätta psykopatiska" utan "ofta rejält psykopatiska" drag. Dom flesta psykopater mördar inte och det finns nog många med den typ av personlighetsstörning bland höga chefer. Svårt att trampa sig fram över andra människor annars, om man har nån form utav empati. Som psyokpat så slipper man det "handikappet" och kan köra så det ryker.
Citera
2013-08-25, 20:56
Medlem
Pixlars avatar
Inte för att jag orkar göra det..men borde det inte gå att begär ut specificerade fakturor och loggar ifrån hennes mobildatshistorik? Lär ju vara en hel del facebook och instagram med matbilder och sånt som klimakteriekossor gillar...
Citera
2013-08-25, 20:56
Medlem
B´stards avatar
Kärringen har ju en privattelefon, använder hon aldrig den på resa? Använder inte gubben/ungen sina telefoner på resan? Eller reser hon aldrig privat (med tanke på alla "tjänsteresor" finns det väl knappt tid) /använder hon jobbtelefonen på privatresor med?
Citera
2013-08-25, 20:57
Medlem
HumpingDogs avatar
WTF! Är hon chef på aftonbladet eller är det bara ett bevis på hur taskig koll aftonbladet har?

Aftonbladets chef Angeles Bermudez-Svankvist lämnar sin post: ”Situationen är ohållbar, hon slutar med omedelbar verkan”

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article17391.ab
Citera
2013-08-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Kan någon förklara för mig hur det överhuvudtaget kan vara möjligt att mobilsurfa för 280 000 kr? Detta måste vara värlrekord i surfkostnad. Borde föras in i Guiness rekordbok. Undrar vilken teleoperatör ABM hade? Hon måste ha varit deras bästa kund någonsin.

Inte direkt ovanligt med sådana "chockfakturor"

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/skyhog-rakning-for-iphone-efter-utlandsvistelsen_7014401.svd#E24

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/bredbandtelefoni/article15943604.ab
Citera
2013-08-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Kärringen har ju en privattelefon, använder hon aldrig den på resa? Använder inte gubben/ungen sina telefoner på resan? Eller reser hon aldrig privat (med tanke på alla "tjänsteresor" finns det väl knappt tid) /använder hon jobbtelefonen på privatresor med?

Flesta högre chefer jag känner använda sina jobbmobiler även privat. Så jag tror det är rätt vanligt.
Citera
2013-08-25, 21:04
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
Inte för att jag orkar göra det..men borde det inte gå att begär ut specificerade fakturor och loggar ifrån hennes mobildatshistorik? Lär ju vara en hel del facebook och instagram med matbilder och sånt som klimakteriekossor gillar...

Eftersom hon är statsanställd borde den informationen betraktas som öppen för alla.
Citera
2013-08-25, 21:13
Medlem
Arkiaters avatar
Den surf som inte var jobbrelaterad, d v s privat surf, skall väl betalas av ABS själv? Det är väl i så fall bara för Arbetsförmedlingen att dra beloppet från lönen.
Citera
2013-08-25, 21:20
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Den surf som inte var jobbrelaterad, d v s privat surf, skall väl betalas av ABS själv? Det är väl i så fall bara för Arbetsförmedlingen att dra beloppet från lönen.

Många arbetsgivare tillåter att man använder tjänsteluren på fritiden. Du får ringa och surfa gratis. Det är ett bra sätt att ha anställda som ALLTID är nåbara. Företagen betalar en fast månadsavgift per abonnemang till operatören. Kostar inget för företaget att folk ringer på fritiden.

I detta fallet så var dock riktlinjerna att du inte skall surfa utomlands. Så på sätt och vis har du rätt.
Citera
2013-08-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Det är väl konferanser och skit.. gratis plockmat och sen nån som pratar ett tag om motivation.

Hon sa ju ifrån sig ansvar för avgifterna tidigare idag:

"Har du inget personligt ansvar för all den här mobiltrafiken från din telefon?
– Nej, eftersom telefonen är använd i tjänstgöring i samband med mitt uppdrag som generaldirektör. Däremot är jag oerhört upprörd över att det inte funnits en spärr, jag visste faktiskt inte ens vad dataroaming var för ett år sedan.

– Jag beklagar naturligtvis att rutinerna på telefoniavdelningen inte har varit korrekta."

Helt sjukt.

hur kan man ha en så hög post utan att veta vad roaming är?
Citera
2013-08-25, 21:31
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s1d2
Flesta högre chefer jag känner använda sina jobbmobiler även privat. Så jag tror det är rätt vanligt.

På mitt jobb använder alla, chefer och anställda jobbmobben privat. Våra riktlinjer är 3000 min, 5GB /mån, kombinerat jobb o privat. Ingen utlandsroaming utan att fått det godkänt först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in