2013-08-25, 13:47
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planritning
http://img198.imageshack.us/img198/2303/ufmq.jpg
Tröja HM
Jacka HM
Byxor Zara
Skor Nilssons
Väska Burberry

Om det inte vore för handväskan hade du nästan sett ut som en kille i den utstyrseln.
Citera
2013-08-25, 20:45
Medlem
Min lördagsoutfit:

http://www.bilddump.se/bilder/20130825132224-62.80.199.135.png

Tror alla kläder är från MQ utom skorna som jag inte har nån aning om var de är ifrån.
Hade en silvrig/svart klocka + svart kuverväska i size a4-papper till det men väskan är inte med på bild.
Citera
2013-08-25, 20:49
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legobitar
Min lördagsoutfit:

Tror alla kläder är från MQ utom skorna som jag inte har nån aning om var de är ifrån.
Hade en silvrig/svart klocka + svart kuverväska i size a4-papper till det men väskan är inte med på bild.
Du tog precis priset för tråkigast outfit i hela tråden.
Ser ut som att du är en servis med ett litet förkläde.. 0/10 typ
Citera
2013-08-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Hahahaha det tackar jag för! Vilken tur att vi alla har olika smak, jag själv tycker att det finns bra mycket fulare outfits i tråden än min.

Hur ska man "liva upp" den enligt dig då? Jag avskyr stora smycken och mönster. Sen är inte mörkblått och svart det snyggaste att kombinera iofs.
Citera
2013-08-25, 21:10
Medlem
Idaistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Hahaha, ser ut som en....servis? Vilken av delarna? Påminner hon om en tekanna, eller kanske en liten kopp?
Citera
2013-08-25, 21:14
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Hahaha, ser ut som en....servis? Vilken av delarna? Påminner hon om en tekanna, eller kanske en liten kopp?
Haha vad fan.. Trodde man kallade servitriser för servis förr i tiden. Nåja, ordet ska kanske vara servitris. Annars blir det en svart liten tekanna.

Citat:
Hahahaha det tackar jag för! Vilken tur att vi alla har olika smak, jag själv tycker att det finns bra mycket fulare outfits i tråden än min.

Hur ska man "liva upp" den enligt dig då? Jag avskyr stora smycken och mönster. Sen är inte mörkblått och svart det snyggaste att kombinera iofs.
Nu vart ju bilden av first-camera-ever-kvalitet så det är svårt att avgöra hur toppen egentligen ser ut.
Mörkblått och svart är en fin kombo enligt mig (jag använder det även själv väldigt ofta) men ett större halsband hade gjort susen. Antingen ett vanligt kort men maffigt eller ett längre enkelt.
Men ja.. Tråkigt är ändå ordet. Inget mönster eller något i den där toppen. Hmm..
Senast redigerad av f0cus 2013-08-25 kl. 21:18.
Citera
2013-08-25, 23:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Min lördagsoutfit:

Snyggt att kläderna har sådan passform att de framhäver formerna. Svårt att kanske riktigt se skorna men jag antar att de är snygga då det verkar vara svarta pumps.

Men alltså, här finns ju inga accessoarer eller detaljer överhuvudtaget, förutom klocka & skor då. Klocka är väl kanske en detalj som oftast män briljerar med. Snygg klocka på en tjej är väl inget som brukar uppfattas som en direkt sexighetsdetalj. Av olika anledningar gör det kanske det på män. Skorna som sexighetsaccessoar är ju dock klockrent såklart.

Du hade dock kunnat piffa upp det här avsevärt. Främst genom ett skärp. Brett rött eller guldglamouröst kanske. Scarf eller halsband är en annan grej. Vissa tjejer använder någon tajt svart väst till sådana här outfits, även det skulle höjt det hela betydligt.

Slutsummering: Snyggt men det saknas ändå något. Skulle ändå spanat in dig pga klackskorna & den snäva passformen på kläderna. Men som sagt, behövs något mer för höga poäng.
Citera
2013-08-25, 23:37
Medlem
Vireks avatar
Denna tråd gillade jag. Den ger mig hopp om att alla tjejer inte behöver ha leggings/converse/för kort skinnjacka
Citera
2013-08-26, 00:20
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Denna tråd gillade jag. Den ger mig hopp om att alla tjejer inte behöver ha leggings/converse/för kort skinnjacka

Kul att du gillar tråden! Själv hoppas jag dock att vi får se just en del skinnjackor. En av rätt få grejer jag gillar med dagens mode. Skinnjacka är också en grej som skulle lyft Legobitars outfit rejält.
Citera
2013-08-26, 00:37
Medlem
Citat:
Min lördagsoutfit:

Jag själv har ganska svårt att blanda mörkblått och svart, men det är nog en typisk "hate it or love it"-kombination. Annars tycker jag att kläderna hade himla bra passform för din kropp!

Hade gärna sett att skor och naglar hade matchat i någon skön färg

Rolig tråd detta, den ska följas! Kanske kommer till och med något eget bidrag framöver, om man skulle våga vara så fräck!
Citera
2013-08-26, 18:32
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kul att du gillar tråden! Själv hoppas jag dock att vi får se just en del skinnjackor. En av rätt få grejer jag gillar med dagens mode. Skinnjacka är också en grej som skulle lyft Legobitars outfit rejält.

Skinnnjackor i sig är inte fel, men när 90% av alla tjejer 20-30 år gamla har en likadan midjekort modell med ett för långt linne under tröttnar man lite...
Citera
2013-08-26, 22:51
Medlem
Stivalis avatar
Jag håller med Virek om att poängen med de midjekorta skinnjackorna försvinner när de används till långa linnen som täcker rumpan. Grejen med kort skinnjacka är ju, förutom att det är tufft & snyggt, att det framhäver rumpan & figuren. Hela konceptet sabbas om den, vilket är vanligt idag, bärs till något tråkigt långt linne eller tunika.

Jag hade ju skinnjacka med som exempelbild för att illustrera att tråden bla inriktar sig mot det rockiga & sexiga.

Citat:
Skinnjacka är såklart sexigt & snyggt:

http://imageshack.us/photo/my-images/822/a6w3.jpg/

Roxanas supereleganta outfit med ursnygg blus & kjol är dock ännu vassare än ovanstående tjejs topp & jeans. Den där fräcka skinnjackan till bilden nedan vore helt galet sexigt.

Citat:

Roxanas outfit

http://imageshack.us/photo/my-images/822/t36d.jpg/

Bra startbild för tråden tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in