2013-08-27, 08:08
Medlem
Babianens avatar
Det här är Babianens fru som lånar min mans konto.

Hade på mig det här för ett par dagar sen,

http://imageshack.us/a/img850/4913/8hjy.jpg

http://imageshack.us/a/img196/9468/y9rt.jpg
Citera
2013-08-27, 23:25
Medlem
Det är ju onekligen svårt att följa upp efter förra inlägget, men jag gör ett försök.

Dagens outfit blev: http://img29.imageshack.us/img29/4719/yq2y.jpg

Byxor från någon liten butik i London
Skjorta från HM
Klockan (som man knappt ser insåg jag nu) från Calvin Klein
Ring från HM
Halsband HM
Skärp från ASOS
Skor från Nilson tror jag, kan ha fel

Det blev alltså dagens outfit, och den var ta mig tusan alldeles för varm för mitt eget bästa eftersom vädret var fantastiskt idag!
Citera
2013-08-28, 01:09
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eruserri
Det är ju onekligen svårt att följa upp efter förra inlägget, men jag gör ett försök.

Fantastiskt snyggt! Helt suveränt! Chict så in i helvete!

Jag kanske ska motivera varför det blir så höga "spana in-poäng". Pumpsen är såklart helt perfekta, som plockade ur instruktionsboken för gammal hederlig sexighet. Kan bara föreställa mig ljudet mot det där trägolvet! Smälltajta byxor som visar formerna. Notera att det är just byxor & inte tights. Alltså, tights får inte alls samma sexighetsfaktor som byxor/jeans eftersom den eleganta aspekten då saknas. Det är alltså kombinationen av den snäva passformen samt elegansen i att det är propert som utgör faktorn för att det ska bli riktigt snyggt.

För att totalbilden, utöver det självklara med höga klackar & snäva byxor, ska bli riktigt läcker krävs en skjorta/blus eller kavaj. Vilket vi här ser. Skjortan bör såklart vara nerstoppad för att accentuera kvinnans form. Check. Hela konceptet blir ännu bättre med ett skärp som markerar midjan. Check.

Åsså lite röda naglar ovanpå det såklart. Check.

Ser bra ut det här. Nämnde jag skorna? Extremt läckra!!
Senast redigerad av Stivali 2013-08-28 kl. 01:11.
Citera
2013-08-28, 01:22
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det här är Babianens fru som lånar min mans konto.

Hade på mig det här för ett par dagar sen,

http://imageshack.us/a/img850/4913/8hjy.jpg

http://imageshack.us/a/img196/9468/y9rt.jpg

Helt klart sämst i tråden så här långt!

Dock så finns inga regler här som diskvalificerar specifika religioner. Vi kan dock konstatera att islam inte har varit direkt drivande inom kriterier som elegans & sexighet. Islam är snarare en totalflopp inom det här segmentet.

Även om det lyckades halka med lite högklackade pumps & nätstrumpor här så blir resultatet ändå fullständigt avtändande. Skorna var enligt min mening heller inte lika snygga som efterföljande postares mera klassiskt spetsiga modell utan platå. Så även den duellen förlorade du.

Fiasko blev slutresultatet.
Citera
2013-08-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fantastiskt snyggt! Helt suveränt! Chict så in i helvete!

Jag kanske ska motivera varför det blir så höga "spana in-poäng". Pumpsen är såklart helt perfekta, som plockade ur instruktionsboken för gammal hederlig sexighet. Kan bara föreställa mig ljudet mot det där trägolvet! Smälltajta byxor som visar formerna. Notera att det är just byxor & inte tights. Alltså, tights får inte alls samma sexighetsfaktor som byxor/jeans eftersom den eleganta aspekten då saknas. Det är alltså kombinationen av den snäva passformen samt elegansen i att det är propert som utgör faktorn för att det ska bli riktigt snyggt.

För att totalbilden, utöver det självklara med höga klackar & snäva byxor, ska bli riktigt läcker krävs en skjorta/blus eller kavaj. Vilket vi här ser. Skjortan bör såklart vara nerstoppad för att accentuera kvinnans form. Check. Hela konceptet blir ännu bättre med ett skärp som markerar midjan. Check.

Åsså lite röda naglar ovanpå det såklart. Check.

Ser bra ut det här. Nämnde jag skorna? Extremt läckra!!

Tack så hemskt mycket för din utförliga motivering!

Som jag just skrev i den vanliga "Posta bilder på era kläder"-tråden har jag länge varit osäker på det där med vita byxor, utöver det faktumet att de blir skitiga så fort. Men jag har kommit fram till att det nog är okej om man klär upp dem. Jag vill inte tillbaka till den gamla goda tiden på 90-talet när det skulle vara nära nog genomskinliga, vita (savann)byxor med svarta stringtrosor under.
Citera
2013-08-28, 14:00
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eruserri

Byxor från någon liten butik i London
Skjorta från HM
Klockan (som man knappt ser insåg jag nu) från Calvin Klein
Ring från HM
Halsband HM
Skärp från ASOS
Skor från Nilson tror jag, kan ha fel

Det blev alltså dagens outfit, och den var ta mig tusan alldeles för varm för mitt eget bästa eftersom vädret var fantastiskt idag!

Alt var fint utom byxorna. För tighta och korviga, ser nästan ut som ridbyxor eller långkalsonger. Tror du skulle vara fin i ett par kostymbyxor eller riktigt mörka, raka jeans.
Citera
2013-08-28, 18:33
Medlem
Citat:
Kul att du gillar tråden! Själv hoppas jag dock att vi får se just en del skinnjackor. En av rätt få grejer jag gillar med dagens mode. Skinnjacka är också en grej som skulle lyft Legobitars outfit rejält.

Usch, skinnjackor som är så fult är mer av kavaj-typen. Skinnjackor känns så "nerklätt".
Citera
2013-08-28, 19:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legobitar
Usch, skinnjackor som är så fult är mer av kavaj-typen. Skinnjackor känns så "nerklätt".

Där förstår jag inte riktigt hur du resonerar. Kavaj är ju inte avsett som utomhusplagg i den bemärkelsen att värma mot kyla. Nu är väl skinnjackor sällan särskilt värmande men likväl bör de väl ses som alternativ till just andra jackor. Jämfört med täckjackor & dylikt så ter sig väl läder snarare som ett betydligt mera exklusivt material som dessutom är lite tufft & sexigt.

Under det kallare halvåret skulle jag påstå att det är just jackan som många tjejer misslyckas med i outfiten. Ofta har dom lagt mycket energi på utseendet i form av smink, snygga jeans, snygga stövlar etc men går runt i någon skitful röd eller blå vinterjacka. Okej, nu förstår jag att det kan vara kallt såklart, men i den här tråden bryr vi oss bara om yta & skiter i praktiska grejer.
Citera
2013-08-28, 20:15
Medlem
Citat:
Där förstår jag inte riktigt hur du resonerar. Kavaj är ju inte avsett som utomhusplagg i den bemärkelsen att värma mot kyla. Nu är väl skinnjackor sällan särskilt värmande men likväl bör de väl ses som alternativ till just andra jackor. Jämfört med täckjackor & dylikt så ter sig väl läder snarare som ett betydligt mera exklusivt material som dessutom är lite tufft & sexigt.

Under det kallare halvåret skulle jag påstå att det är just jackan som många tjejer misslyckas med i outfiten. Ofta har dom lagt mycket energi på utseendet i form av smink, snygga jeans, snygga stövlar etc men går runt i någon skitful röd eller blå vinterjacka. Okej, nu förstår jag att det kan vara kallt såklart, men i den här tråden bryr vi oss bara om yta & skiter i praktiska grejer.

Nja. Det är jag medveten om. Jag tänkte automatiskt just under sommaren då kavaj blir som ett ytterplagg, även om man inte tar av den när man går in som man kanske gör med en skinnjacka.
Men i annars då, jag går hellre i trenchcoats och skepparkavaj än en skinnjacka.
Menar inte att en skinnjacka ÄR nedklätt och att man automatiskt blir uppklädd och snygg i en trenchcoat, folk kan naturligtvis se bra ut i skinnjacka också. Men man föredrar olika saker, och jag gillar verkligen inte skinnjackor på något sätt.
Citera
2013-08-28, 21:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legobitar
Nja. Det är jag medveten om. Jag tänkte automatiskt just under sommaren då kavaj blir som ett ytterplagg, även om man inte tar av den när man går in som man kanske gör med en skinnjacka.
Men i annars då, jag går hellre i trenchcoats och skepparkavaj än en skinnjacka.
Menar inte att en skinnjacka ÄR nedklätt och att man automatiskt blir uppklädd och snygg i en trenchcoat, folk kan naturligtvis se bra ut i skinnjacka också. Men man föredrar olika saker, och jag gillar verkligen inte skinnjackor på något sätt.

Klart att trenchcoat ofta är ytterst elegant & chict. Särskilt när det är en sådan där chic åtstramande modell som ger en slank figur & särskilt när den är i rött läder. He he....now that's sexy.

Problemet blir dock när du googlar "skinnjacka dam" respektive "trenchcoat dam". Du kommer då upptäcka att skinnjacka som plagg verkar ha mycket högre lägstanivå. Under trenchcoat-begreppet faller tydligen en jävla massa tradiga rockar som närmast liknar vinterjackor, duffel & parkas. Sådant som Elsa, 72 år, har ute i skogen när hon plockar svamp. Detta medan begreppet "skinnjacka dam" oftast visar något ganska chict & snyggt med vibbar av rock'n'roll.

Dina trenchcoats är säkert supereleganta men anledningen till att jag nämnde skinnjacka istället för trenchcoat var just att det är lättare att fatta vad man syftar på & lägstanivån känns högre så det kan liksom knappt bli fel. Men posta gärna någon skön höstbild i trenchcoat. Det blir säkert ursnyggt.
Citera
2013-08-28, 21:29
Medlem
Citat:
Klart att trenchcoat ofta är ytterst elegant & chict. Särskilt när det är en sådan där chic åtstramande modell som ger en slank figur & särskilt när den är i rött läder. He he....now that's sexy.

Problemet blir dock när du googlar "skinnjacka dam" respektive "trenchcoat dam". Du kommer då upptäcka att skinnjacka som plagg verkar ha mycket högre lägstanivå. Under trenchcoat-begreppet faller tydligen en jävla massa tradiga rockar som närmast liknar vinterjackor, duffel & parkas. Sådant som Elsa, 72 år, har ute i skogen när hon plockar svamp. Detta medan begreppet "skinnjacka dam" oftast visar något ganska chict & snyggt med vibbar av rock'n'roll.

Dina trenchcoats är säkert supereleganta men anledningen till att jag nämnde skinnjacka istället för trenchcoat var just att det är lättare att fatta vad man syftar på & lägstanivån känns högre så det kan liksom knappt bli fel. Men posta gärna någon skön höstbild i trenchcoat. Det blir säkert ursnyggt.

Yes jag förstår precis vad du menar. Och jag håller med. Det var inte meningen att få det att låta som att jag klär mig snyggare i trenchcoat än någon i skinnjacka, förstår att det var ett enkelt exempel från din sida.
Citera
2013-08-28, 22:27
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Jag håller med Virek om att poängen med de midjekorta skinnjackorna försvinner när de används till långa linnen som täcker rumpan. Grejen med kort skinnjacka är ju, förutom att det är tufft & snyggt, att det framhäver rumpan & figuren. Hela konceptet sabbas om den, vilket är vanligt idag, bärs till något tråkigt långt linne eller tunika.

Jag hade ju skinnjacka med som exempelbild för att illustrera att tråden bla inriktar sig mot det rockiga & sexiga.

Roxanas supereleganta outfit med ursnygg blus & kjol är dock ännu vassare än ovanstående tjejs topp & jeans. Den där fräcka skinnjackan till bilden nedan vore helt galet sexigt.

Ja ditt exempel var det verkligen inget fel på, jag menar mer såhär http://kenzas.se/images/2010/album-213_71012727.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in