2013-08-25, 10:51
Medlem
massepojkens avatar
Har börjat beta av telefonlistan.

1. P"u" L"""""""n 90 år Linköping. Såvitt jag fick fram finns ingen koppling. Namnet N"col"s lät helt obekant för honom.
Citera
2013-08-25, 12:38
Medlem
massepojkens avatar
Har tidigare nämnt att den oerhört suspekta sidan www.corruptiosweden.blogspot.com sagt sig ha namnet på dubbelmördaren i Linköping.

Mkt dravel från den sidan men oxå mycket godis.

Enligt en av Corruptios journalister så.

GM bor EJ i Linköping. Är mkt lik fantombilden. Har syskon och föräldrarna är skilda.

.................................................. .................................................. ...................................

Har kartläggt fam E"te""r och L"nd""""n och så här ser det ut. Helt säker på detta.

Mamma P"" L"""""" 49 år Ty"""ö

Pappa P"t"" Es""""" Boende i Ku""ä"""N Sambo T"r""l Kv"""T"" 49

Bror J""""""m
Syster P""""a

Corruptios beskrivning stämmer till punkt och pricka in på Varbergsmannen.

Har försökt få kontakt via mail med Corruptio men ej lyckats.

Någon som har ingång där?

Pappan är intressant. Vore intressant med historik på vart han bodde 2004
Senast redigerad av massepojken 2013-08-25 kl. 12:41.
Citera
2013-08-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Har tidigare nämnt att den oerhört suspekta sidan www.corruptiosweden.blogspot.com sagt sig ha namnet på dubbelmördaren i Linköping.

GM bor EJ i Linköping. Är mkt lik fantombilden. Har syskon och föräldrarna är skilda.

.................................................. .................................................. ...................................

Har kartläggt fam E"te""r och L"nd""""n och så här ser det ut. Helt säker på detta.

Bror J""""""m
Syster P""""a

Snyggt Massepojken, tror fan det är rätt kille , Varbergsmannen alltså. Vore skönt att äntligen få ett slut på den här tragiska händelsen.
Citera
2013-08-25, 15:02
Medlem
Citat:

Bror J""""""m
Syster P""""a

Är du 110% att dessa släktband stämmer? Misstror dig inte alls, men dessa som du säger är syskon är födda 1979 och 1981, och den som ska vara mor 1963. Hon var i så fall 16 och 18 när hon fick de barnen. Visst kan det absolut vara så, men det är ändå väldigt tidigt att få barn i den åldern, därför undrar jag om du är helt säker.
Citera
2013-08-25, 15:15
Medlem
Bra jobbat massepojken, det finns indicier som pekar på Varberg-mannen.
Vi kan ju vänta med telefonsamtal och mejlande tills polisen har gått ut med ”statement” angående DNA-matchningen mellan Varberg-mannen och Linköpings-mannen.
Citera
2013-08-25, 15:25
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Är du 110% att dessa släktband stämmer? Misstror dig inte alls, men dessa som du säger är syskon är födda 1979 och 1981, och den som ska vara mor 1963. Hon var i så fall 16 och 18 när hon fick de barnen. Visst kan det absolut vara så, men det är ändå väldigt tidigt att få barn i den åldern, därför undrar jag om du är helt säker.

Detta var intressant Jenlov. Hade ett annat födelse år på systern P""ra. Slarvigt av mig.

Det är i och med detta fullt möjligt och kanske troligt att jag har fel mamma.

Pappan, syster, och brodern har jag dock fått till 100% bekräftade.

Mellan Fadern och dennes sambo finns det en tydlig koppling till Nicolas begravning, där råder inget tvivel.

Inte heller med syskonen.

Mamman är nu mycket oklar och isåfall är mina efterforskningar i Linköping och norrköping meningslösa.

Namnet L"nde"""n har då spelat ut sin roll. Vilket öppnar upp nya möjligheter.

Men vem fan är då mammman?

Ås" Ha""""va"d??
Senast redigerad av massepojken 2013-08-25 kl. 15:28.
Citera
2013-08-25, 15:25
Medlem
Förstår inte hur ni kan vara så säkra på att det är Varbergmördaren som också är skyldig till det här mordet. Tror ni inte att att polisen hade gått ut med beskedet om det hade varit en träff på DNA.
Citera
2013-08-25, 15:33
Medlem
massepojkens avatar
Att Systern P"""a är mäklare kommer verkligen "in handy". Jag letar nämligen bostadsobjekt i området:

Med det lilla tillägget att jag även håller på att sälja i Linköping? Bör kunna leda till svaret om familjen har koppling till orten utan att komma fel i konversationen.
Senast redigerad av massepojken 2013-08-25 kl. 15:38.
Citera
2013-08-25, 15:45
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Bra jobbat massepojken, det finns indicier som pekar på Varberg-mannen.
Vi kan ju vänta med telefonsamtal och mejlande tills polisen har gått ut med ”statement” angående DNA-matchningen mellan Varberg-mannen och Linköpings-mannen.

Varför denna tystnad från polisen. Det har gått mycket mer tid än normalt.

Kan det gå att få en kommentar av Jan Staaf via telefon tror du? Kan det vara värt att slå en pling?
Han svarar ju inte på dina mejl så det kanske är långsökt att han skulle säga något av värde?

Värt ett försök?
Citera
2013-08-25, 15:52
Medlem
Citat:

Kan det gå att få en kommentar av Jan Staaf via telefon tror du? Kan det vara värt att slå en pling?
Han svarar ju inte på dina mejl så det kanske är långsökt att han skulle säga något av värde?

Värt ett försök?

Testa att ring Staaf , vore intressant . Det är bra märkligt att det är totalt tyst om Varbergsmannen. Borde kommit ett svar på DNA testet för längesedan tycker man ju.
Citera
2013-08-25, 15:58
Medlem
Citat:

Värt ett försök?
Jag väntar med det och ligger lågt tills polisen går ut med ett "statement". Din pm-källa verkar tydligen ha bra kontakter med poliserna i både Varberg och Linköpings-dåden.
Men om någon annan vill mejla/ringa så gör det.

Lite synd att inte din PM-källa kan komma in i den här tråden och skriva lite!
Citera
2013-08-25, 16:07
Medlem
Citat:
Inget är helt säkert men mina efterforskningar i fallet Varbergsmannen säger att han var FRI från stimulantia.
Verkar mera roligt att han gått in i någon form av psykos.

Detta säger oss ju egentligen inte så mkt. Men som jag varit inne på tidigare, jag tror ytterst få i de åldrar vi pratar om är kapabla att mörda på det sättet våra GM gjort, utan påverkan av droger.

Det har framkommit flera gånger i tråden att GM troligen snusade. Är detta bara en spekulation som blivit till sanning? Kan han lika gärna ha rökt.

Det verkar iallafall fastslaget att Varbergsmannen växt upp i Sollentuna där hans bror J""""" bor kvar.
Mamman vet vi var hon bor.

Pappan är med allra största säkerhet en P"t"e" E"t"m"r 56 år gammal boende i K"ng"än""n utanför sthlm

I Varbergstråden säger skribenten troian att han fått flera pm ang Varbergsmannen. Bla så var Troian den som mkt tidigt avslöjade namnnet på Varbergsmannen. Detta efter tips.

Han skall enligt denna skribent haft flera manliga förebilder. Vilka kan dessa varit?
Dålig kontakt med pappan. Vem tar över hans roll?

Skulle även vara intressant få reda på den speciella iakktagelse ett vittne gjort av GM.

Varbergsmannen hade en tatuering på underarmen. Eventuellt oxå en haltande gång men detta är ej bekräftat. Ett samband där vore intressant.

However, kan ju tyckas meningslöst att spekulera då DNA svaret givetvis kommer förr eller senare.

Men vem vill vänta lixsom...
Varför lägga stor vikt vid om GM snusar/rökte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in