Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Det är inga exakta spärrar vi talar om.
Ok nu håller du inte på med personangrepp, utan argumenterar för sakfrågan, så jag kan svara.
Jo det är exakta barriärer vi talar om, tigrar och lejon är ett exempel på det. Det är så långt den arten kan reproducera sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Tigrar och Lejon kan som sagt få avkommor, men det är mycket sällsynt att avkomman är något annat än steril.
Det är ett bra bevis på att det finns begränsningar på hur långt en art kan förändra sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Ju längre ifrån 2 djur är från varandra genetiskt, ju svårare är det för dem att få friska och fungerande barn.
Det finns alltså en gräns, en barriär, spärrar på olika arter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
En människa och schimpans kanske kan bli gravida, det vet vi inte.
Det tror jag knappast, människa och schimpans är två olika arter, och därmed kan dom inte få avkomma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Det finns knappast någon idag som vill/får göra en sådan hybrid. Men med nog många försök så tror jag faktiskt att man skulle kunna få igång en graviditet. Men det är vad jag tror, baserat endast på vår lika genetik.
Ja du tror en massa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Om fostret kommer att överleva graviditeten är dock långsökt. Och än mer långsökt är att det skulle födas friskt.
Det finns inte ens en möjlighet att det blir ett foster , du drömmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
---
Du svarar förövrigt inte på frågan.
Hur fungerar 'din' sk. spärr?
Du bara upprepar att det finns en spärr. Är det en magisk spärr?
Jo jag har svarat på frågan, samma spärr som finns mellan olika arter som gör att dom inte kan få avkomma med varandra, samma spärr hindrar en art att utvecklas till en annan. Det handlar om genetik och förmodligen om epigenetik.