2013-08-25, 10:26
Medlem
Ok. Ytterligare en "9,9-mätning"...
2013-08-25, 10:31
Medlem
Roadworkers avatar
Finns att läsa om det i GP också, Sd går framåt bland kvinnor med.
http://www.gp.se/ekonomi/1.1955442-nu-okar-sd-mest-bland-kvinnorna
2013-08-25, 10:31
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vi får hoppas att de efter 2014 års val bli en rödgrön minoritet regering , där varje större beslut måste inhämtas ifrån Riksdagen. För det skador som dåren Gustav Fridolin och kumpanerna i VPK kan göra på moder sveas samhällskropp när de ingår i en rödgrön regering, går inte ens att tänka på utan man börja frossa .

Det bli absolut en chock i våran flock när SD plockar 8-10% i Stockholms län. Nu kan man inte se siffror på Stockholm stad, det är lite synd. Men det vore väldigt angenämt om SD kunde få några platser i stadshuset och den där galningen från Centerpartiet får ett permanent boende på elefantkyrkogården.

Det är synd att NegerNeros inte kunde söka stöd för invandrafrågor hos SD, för det är ändå SD som kan den här frågan bäst.
NegerNero hatar SD han är perverst nog SD's bästa valarbetare med sin perversa mångkulturvurm och stelbenthet.
SD kommer chocka i valet 2014 och jag tror det kommer väcka flera spinndoktorer och politiska strateger i sjuklövern.
Jag gissar att SD kommer normaliseras alltmer efter 2014 och med passivt stöd och dolda överenskommelser så kan arbetskraftsinvandring och asylturismen börja stramas åt även med en S + V regering .
Allt handlar om hur stora SD blir, når vi 15 % så tror jag polletten trillar ned hos etablissemanget .
Om inte då kommer SD växa med minst 50 % enheter ytterligare till nyvalet eller valet 2018.
2013-08-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
NegerNero hatar SD han är perverst nog SD's bästa valarbetare med sin perversa mångkulturvurm och stelbenthet.
SD kommer chocka i valet 2014 och jag tror det kommer väcka flera spinndoktorer och politiska strateger i sjuklövern.
Jag gissar att SD kommer normaliseras alltmer efter 2014 och med passivt stöd och dolda överenskommelser så kan arbetskraftsinvandring och asylturismen börja stramas åt även med en S + V regering .
Allt handlar om hur stora SD blir, når vi 15 % så tror jag polletten trillar ned hos etablissemanget .
Om inte då kommer SD växa med minst 50 % enheter ytterligare till nyvalet eller valet 2018.
Tror du att partiernas "mångkulturvurm och stelbenthet" uppstått i god tro, och att man inte lärt sig av misstagen trots ansträngningar att "göra om, göra rätt"?
2013-08-25, 10:50
Medlem
Powergirls avatar
Mycket kan man säga om Jimmie Åkesson men hans tal igår var i en del otroligt smart. I stort sätt så gav han utryck för att det var nattsvart för alliansens möjligheter till att vinna nästa val och att alternativet för de borgerliga väljarna var kristallklart dvs gå till SD. På det viset tror Åkesson att SD kan bli ett ännu större parti och som av egen kraft har möjligheten att påverka.
Briljant tänkt och det skulle inte förvåna mig om tappet från M till SD kommer att öka beroende på detta och självklart det faktum att det finns många invandrarkritiska i M och som inte gillar de nya moderaternas invandrarpolitik.
Lyckas Jimmie med detta är jag rädd för att SD kommer att öka ytterligare.
2013-08-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
"i Stockholm har de gått från 2,1 till 7,9 procent på tre år."

Och så snackar Åkesson om utebliven ketchupeffekt? C har försökt i 1000 år och skulle dö för 7,9 i Sthlm.

Men det funkar ju så, ju högre befolkningstäthet desto hårdare grupptryck. Inga svenskar är så konformistiska och trendängsliga som stockholmarna. Sprids det plötsligt där att det är OK att sympatisera med SD så går det med raketfart. Sen är det ju också så att Sthlm har en hög överrepresentation av moderatväljare, vilka är lättast av alla att locka över till SD.

Exakt! Det kommer gå med raketfart i Stockholm nu, och det är mycket mycket viktigt!
När stödet tippar över 10% i Stockholm då kommer den riktiga ketchupeffekten.
Då blir resan till 15% väldigt kort!
Det är härliga tider att vara SDare!
2013-08-25, 11:12
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Tror du att partiernas "mångkulturvurm och stelbenthet" uppstått i god tro, och att man inte lärt sig av misstagen trots ansträngningar att "göra om, göra rätt"?
Problemet är politiseringen av tänkandet, dvs. Man tabubelägger sakta men säkert vissa åsikter och slår in på den "enda vägen".
SD har vuxit fram som en reaktion, hade invandring och mångkultur varit lönsam hade vi passerat Schweiz i välstånd och SD hade varit kvar utanför riksdagen.
Nu vägrar regering och riksdag att fatta faktabaserade beslut inom migration utan man beslutar enbart utifrån åsikter.
Det gör att SD både kan fånga in de likt mig som inte gillar blattar och de som ser vad massinvandringen gör med välfärdsstaten.
I takt med att åren går kommer SD's trovärdighet stadigt öka i och med att spådom efter spådom besannas och PK bubblorna brister .
Moderaternas enda chans efter 2014 är att sparka ut nyliberalerna men vem ska då ta över?
S har en likartad problematik men kan skylla på LO och arbetsrätten när man vänder rodret men även där har rörelsens tidigare i huvudsakliga pragmatism bytts ut mot testuggande Greiderism.
Jag har svårt att se att sjuklövern kommer kunna spöa SD på deras egen planhalva de närmaste åren .
2013-08-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Sif(o)frorna:

SD 9,9 (+2,3)
Vad kan skälet vara till den drastiska förändringen? Det är 30% på 1-2 månader.

Är Sifos mätmetod så ostadig?
2013-08-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph

Låginkomsttagare och pensionärer har inte råd med semestertripp och är därför hemma och svarar i telefon?
2013-08-25, 11:23
Medlem
Citat:

Jo, sifos mätningar är väl det mest hoppiga och löpsedelshysteriska av alla instituten.
Sifo = Scoop
Skop = skräp
2013-08-25, 11:30
Medlem
Citat:

JA!
Titta på deras SD-resultat med tabell inklusive graf hos status.st!
http://privat.bahnhof.se/wb492673/2%20Main%20frame%20Sifo.html
Sifo är sämre än usel när det gäller SD.

Dagen innan valdagen 2010.
Svd Sifo 2010-09-18:
"Sverigedemokraterna hamnar, med sina 3,8 procent, utanför riksdagen."
2013-08-25, 11:36
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
En katastrof för mänskligheten. Finns det ingen som tänker på barnen i detta landet?

Måtte V får ensam majoritet

"Måtte V får ensam majoritet"DET skulle vara en katastrof för Sverige!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in