Citat:
Ursprungligen postat av
folkpark
Såg denna artikeln på mobilen inatt, för att hitta den just nu så var jag tvungen att söka på den på Aftonbladet för den är borttagen från förstasidan. Jag har printscreenat ifall det ändras.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17348943.ab
Kolla på första meningen:
Sifos senaste undersökning är dyster läsning för 90 procent av väljarna.
Objektiv nyhetsrapportering var det ja! Jag tänker inte skriver ett långt inlägg där jag spyr galla över Anders Clark, den som har godkänt artikeln samt Aftonbladet utan säger endast. Fy fan. Hur vet Anders Clark är det är e dyster läsning för 90% av väljarna? Gjorde han en egen undersökning vid sidan av? Frågorna är många och det kan nog bli ett mail till både Anders och Jan Helin, men det beror på om jag orkar författa något, dessutom lär jag inte få svar så vad kommer det tjäna till? Bättre att AB skjuter sig själva i foten gång på gång.
Självklart är det lika viktigt för "statsvetare" och ledarskribenter att söka en politiskt korrekt förklaringsmodell till Sd:s ökande stöd.
Först fick man inte ens nämna att det beror på ett stort och djupgående folkligt missnöje med den invandringspolitik som sjuklövern bedriver.
Sedan hette det att det är fel att vara emot massinvandring och att vilja diskuttera de problem som följer i dess spår är en extrem och farlig åsikt som är fel...
Nu är det allmänt missnöje och om det bara fanns ett annat mittenparti så skulle det minsann få de här rösterna.....
Allt mer krystade bortförklaringar hörs från de som har till yrke att bevaka svensk politik och som en del tilldömer någon slags förtroende att få göra det.
Hur vore det om dessa alla tyckare och forskare återfick någon slags yrkesheder och allsidigt skulle berätta om omfattningen, kostnaderna, de sociala följderna och de brott mot vår egen lagstiftning som regering och riksdagen ägnar sig åt, den flyktinsmuggling och falska asylskäl som florerar.
Här är Sd för tysta och fel ute - de måste lyfta fram galenskaperna, punktera de känslomässiga altruistskälen och visa omfattningen av kostnaderna, vad som får stå tillbaka och vad som håller på och hända med vårt land.
Trots alla dessa brister så växer partiet - det visar på kraften i den här politiska frågan och det folkliga tryck som nu driver partiet framåt.
En fullständig gåta att moderaterna själva orkestrerar sin egen och alliansens undergång genom att inte ta detta på allvar och finna en tredje väg att hantera denna samhällsfråga.
Sd skördar nu frukterna av de andra partiernas aningslösa konformism, vad kan de uppnå om de än bättre och tydligare börjar opinionsbilda på allvar?