2013-08-24, 19:53
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Wot har verkligen lyckats rövknulla allt artilleri i spelet. Jag förstår nu att folk som tidigare älskade spg slutar spela dom när dom suger så in i helvete efter dom senaste uppdateringarna. Inte gör det bättre av att wot hela tiden utvecklar nya kartor där fri skottvidd är allt annat än vanligt. Den brittiska spg-linjen är ett skämt.
WG lyssnade på alla n00bs som körde och ställde sig helt öppen och stod stilla så arty kunde skjuta dom för att sedan skrika arty n00b.
hur jäkla svårt är det att lära sig banorna, tex här kan inte arty skjuta, här kan dom skjuta här och där om dom har ställt sig där och där
fan rent logiskt men där är så många PL n00bs i spelet så WG valde att lyssna så dom inte skulle förlora för många av dom

körde 3 matcher igår, idiot lag så klart, jag brydde inte mig, stolt helt öppet och sköt med jagdtiger 88 där jag visste arty hade spottat mig, rörde inte mig ur fläcken, räknade 8 missar från arty och 0 träffar och 0 splash innan jag dog av en t54 som lyckades cirkla mig

väldigt kul för denna arty spelaren, tror inte han körde mer arty den kvällen, antagligen haft mig helt in zoomad och missat 8 ggr i rad, helt efterblivet

själv har jag 55% WR med alla arty, men jag kör ju allt, light, med, heavy, td och arty, vad är annars meningen med att spela lol
många av mesarna som gnällde spelade ju BARA heavy, eller heavy/meds
töntar som gnäller utan att ha lärt sig spelet

och nu har vi 10 tier 10 och 9 TD på ena sidan och andra får 5 TD och sedan vanliga heavy och meds......

TD som inte längre behöver flytta sig i oro att arty skall ha spottat dom

spelat typ 5 ggr i månaden nu bara, känns som ett spela i alpha läge
Citera
2013-08-24, 20:08
Medlem
igår var första gången jag var med om 4 e100 i varje lag, annars är det inte ovanligt nu med 5-7 td's i varje lag. Det blir tråkigt.

som någon sa, varför skall man spela araty om det finns roligare (göra mer nytta) och om det inte finns arty, då försvinner det roliga med light spotters, som någon sa, då kan man lika gärna köra medium...

Någon sa "begränsa antal arty", det hade räckt för mig... det håller jag med om, un-nerfa dem och sätt max två per lag.

nu har ju TD's tagit över rollen helt som main damage dealer, resterande spelare är för lagets HP bara... lite generaliserat
Citera
2013-08-24, 22:10
Medlem
BoyGoneBads avatar
Ok... härmed är förtroendet för arty återupprättat.

Tier 9 och 10 i franska artyträdet blir det som grindas fr o m nu
Synd att jag inte fattat det förrän nu. Inte så hög damage men
man träffar fan vad man siktar på OCH aimtime funkar bra.

kört 5 matcher på testservern och vunnit alla utan mer än vanlig
crew på 100%. Snittat 3000hp i damage. Gotta love it

edit: Helt enkelt som en SU-26 på stereoider (när SU-26 var bra då,
nu är den ospelbar)
Citera
2013-08-25, 01:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ok... härmed är förtroendet för arty återupprättat.
Skrivit i tråden att vissa spg fortfarande funkar, franska och tyska tier7 medans amerikanska tier7 är totalt värdelös.
Citera
2013-08-25, 01:38
Medlem
frugan visade tyska tier 7 arty.... siktet började utanför skärmen... kändes deprimerande.

men hon gillar franska artyt precis som du verkar göra ok lägre skada per skott, men fan fyra snabba så där på rätt ställe...
Citera
2013-08-25, 01:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
siktet började utanför skärmen... kändes deprimerande.
Siktar å andra sidan snabbt och laddar om snabbt, rof 2.01
Citera
2013-08-25, 12:44
Medlem
Woop woop!

Fick just veta att jag har vunnit 22 000 guld i wotlab.net's replay-tävling.

http://youtu.be/AoBpME-PUE0

Cheers,
EJ
Citera
2013-08-25, 12:57
Medlem
Nån som vet hur länge det är X5? Jag hittar inte på deras sida.
När tar det slut, svensk tid?
Citera
2013-08-25, 12:58
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
Woop woop!

Fick just veta att jag har vunnit 22 000 guld i wotlab.net's replay-tävling.
Cheers,
EJ

Grattis!
Måste säga att det inte såg så speciellt ut när man kollade på reprisen, tills man kom på att du var i en tier 7 match... Riktigt snyggt kört!

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Nån som vet hur länge det är X5? Jag hittar inte på deras sida.
När tar det slut, svensk tid?

Slutar 07.00 imorgon bitti (måndag).

http://worldoftanks.eu/en/news/gamescom/wot-gamescom-special/
Citera
2013-08-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Grattis!
Måste säga att det inte såg så speciellt ut när man kollade på reprisen, tills man kom på att du var i en tier 7 match... Riktigt snyggt kört!

Slutar 07.00 imorgon bitti (måndag).

http://worldoftanks.eu/en/news/gamescom/wot-gamescom-special/
Åh, gött... då kan jag sluta stressa. Trodde det var idag.
Citera
2013-08-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Grattis!

Damage-wise så var det inte så mycket att hänga i julgranen. Men min spotting damage var lite mer extrem. 6.8k med en tier5vagn.... :P
Citera
2013-08-25, 15:00
Medlem
Ser nice ut! Me want
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här