Resultat: .
0%
röster
2013-08-22, 22:26
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Nej det är nog bullshit. Han har kontrakt till 2016. Han hade ju kostat minst lika mycket som Shaarawy (€35m+). Roma behöver inte pengar nu efter de spelarförsäljningarna.

-------------------------

Lorenzo Medici tippar kommande säsong. Finns detaljerade inlägg för varje lag.
http://www.fotbollskanalen.se/italien/nedrakning-infor-serie-a-plats-3-och-4-kan-bli-succe-eller-mini-fiasko/

Jag har då mycket svårt att tro att Inter slutar så högt upp Mazzari till trots.. Vem ska göra alla målen och spela fram?
Blir det verkligen a walk in the park för Juve i år igen? Jag tror inte det. Det blir ingen undefeated season i alla fall. Klart att dom är favoriter, men det blir nog inte med 12 poängs marginal som förra säsongen.
Allegris Milan kan ju aldrig slå de stora klubbarna heller, han är bäst på att mobba provinslag och dylikt, men räcker det verkligen till 2:a plats?.

Någon av Milito, Palacio, Icardi och Belfodil ska väl göra målen, eller så delar dom broderligt. Spela fram kan nog Kovacic, Guarin och Alvarez göra. Jag är ju inte objektiv för fem öre men har tippat Inter som 4:a/5:a, där den delvis så ungdomliga entusiasmen avgör tillsammans med Mazzarri-faktorn. Samtidigt är man luttrad... men det är klart, kommer spelare som Nainggolan och Isla in så kanske man kan börja gnugga händerna och hoppas på topp tre. Det är märkligt, hur naiviteten slår på efter en sommarmercato som egentligen inte lovat några större under och med tanke på hur fruktansvärt mörkt allt var för bara några månader sedan. Allt är rent nu, bara att börja jobba. Brick by brick. Tror förövrigt Napoli har en relativt mycket större chans än Milan att utmana Juve. Snarlikt starka trupper, men exploderar Insigne och håller Higuain för de pengar han är köpt för så är det inget snack, är inte imponerad av Milans spel, varken nu eller förra säsongen, trots stundtal briljans från anfallstrion.
2013-08-23, 00:11
Medlem
anteri17s avatar
Kul att ett lag failar redan i kvalet i år igen... Vad fan hände i Udine egentligen?
2013-08-23, 01:01
Medlem
Stivalis avatar
I eftermiddags var jag på väg att slänga in ett inlägg om att jag trodde att Slovan Liberec skulle bli en svårare nöt att knäcka än Grasshopper. Kom dock på att folk nog skiter i vad Stivali tror om Slovan Liberec & Grasshopper.

Hur som helst så hade jag dessa resultaten på känn. Grasshopper har faktiskt inte vunnit ligan på 10 år så de börjar definitivt tappa sin ställning i Schweiz. Deras spelartrupp med många unga & okända spelare skrämmer inte direkt. Annars lärde man sig ju förr att Grasshopper var Schweiz bästa lag då Mats Gren spelade där. Han sågs väl lite som ett skämt i Sverige, Gren. En sådan spelare det skojades om. John Jildefalk hade som grej att vid skämtsamma intervjuer av spelare ställa frågan "Anser du att Mats Gren är Sveriges bäste spelare genom tiderna?".

Det där berodde ju egentligen på att ingen såg honom spela regelbundet då han tillbringade hela karriären i Schweiz. Han var avbytaren i landslaget, från Gräshopparna i blåbärsnationen, som ingen sett spela. Men vad fan, han tog 5 ligaguld, var kung, tjänade hyfsat, slapp fanatiska fans som jagar en efter förluster, kunde glida runt i glassiga Zürich under sina bästa år. Fin karriär alltså.

Den övre halvan av den tjeckiska ligan tror jag är rätt stark faktiskt. De där är inga lag man leker bort. Gambrinus-ligan heter den. Öl såklart. Det pimplas nog en del när Slovan Liberec lirar. Själv har jag hållit på Dukla Praha sedan barnsben med bytte nyligen till Viktoria Plzen som den inbitne medgångare & pilsnerpimplare jag är.

Ska kanske skriva något vettigt också...

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Jag har då mycket svårt att tro att Inter slutar så högt upp Mazzari till trots.. Vem ska göra alla målen och spela fram?

Citat:
Ursprungligen postat av plasil
Jo precis. Känns som att Medici går alldeles för mycket på tränarbytet i Inter när han tippar dem fyra.

Jag räknade precis ut att Inter sedan 1960 bara slutat utanför topp-5 vid 9 tillfällen. Det är på mer än ett halvt sekel. Då vi kan konstatera att de oftast inte vunnit så blir slutsatsen alltså att 4:a är ett riktigt bra tips att klämma i med. Dock så är det under de senaste 25 åren som missarna av topp-5 haglat in. Med tanke på deras spelartrupp finns det ju också indikationer på att det trillar in ytterligare en dålig säsong.

Deras mittfält är dock intressant & kan bli både flipp & flopp. Man har helt klart bra förutsättningar för att få till ett bra ytterspel vilket Mazzarri kommer utnyttja. Guarin kan bli en nyckelspelare nu som genombrottsstark dynamo. Palacio kan spela en Lavezzi-roll. Här har man starka kort.

Mudingayi, Alvaro Pereira & Schelotto är oerhört starka rollspelare. Man ska nog inte stirra sig blind på att det inte är namn i toppklass utan fotboll är lagspel & här har Mazzarri bra brickor att spela med för ett lagbygge.

Ruben Botta är också en mycket rappare & kvickare spelare än vad Ricky Alvarez är. Det kan vara en joker för att kunna förändra en låst match vid inhopp. Tidigare har det ju känts som att laget haft svårt att tända till & spelet har upplevts som segt med bla Ricky Alvarez som en av de sega råttorna.
Senast redigerad av Stivali 2013-08-23 kl. 01:07.
2013-08-23, 02:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Balotelli knäar Poli: https://www.youtube.com/watch?v=FVWR-Z6hSXs. Vad är det med honom?
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-23 kl. 02:04.
2013-08-23, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Balotelli knäar Poli: https://www.youtube.com/watch?v=FVWR-Z6hSXs. Vad är det med honom?

Tror att han är superstar som Zlatan och kan gå runt och försöka skada medspelarna, nej du Mario vinn lika mycket som Zlatan sen får du också göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kul att ett lag failar redan i kvalet i år igen... Vad fan hände i Udine egentligen?

Företaget menar du? Man har väl typ 80 spelare varav man lånar ut typ 60 st per år.
2013-08-23, 02:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Tror att han är superstar som Zlatan och kan gå runt och försöka skada medspelarna, nej du Mario vinn lika mycket som Zlatan sen får du också göra så.

Företaget menar du? Man har väl typ 80 spelare varav man lånar ut typ 60 st per år.

Folk kan hylla Udinese och Genoa bäst fan de vill, men min respekt får inga andra än Di Natale och Guidolin. Fullkomligt själlösa projekt. Trivs mycket bättre med de, förhoppningsvis, etablerade sju topplagen, med klassiska lag som Parma, Atalanta, mfl som uppstickare.
2013-08-23, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
[...]

Mudingayi, Alvaro Pereira & Schelotto är oerhört starka rollspelare. Man ska nog inte stirra sig blind på att det inte är namn i toppklass utan fotboll är lagspel & här har Mazzarri bra brickor att spela med för ett lagbygge.

Ruben Botta är också en mycket rappare & kvickare spelare än vad Ricky Alvarez är. Det kan vara en joker för att kunna förändra en låst match vid inhopp. Tidigare har det ju känts som att laget haft svårt att tända till & spelet har upplevts som segt med bla Ricky Alvarez som en av de sega råttorna.

Haha, skulle inte våga ta i så mycket om den där trion rollspelare du nämner. Mudingayi är det inget fel på, en stabil bänkspelare som inte gör bort sig. Pereira är en katastrof i Inter, han var det förra säsongen och han har varit extremt usel på försäsongen i sommar. Schelotto är väl en av de mest illa omtyckta spelarna i laget just nu, han kommer inte spela en minut till i Inter - Mazzarri vill nämligen inte ha honom. Och ingen annan heller, i Inter åtminstone - däremot vissar andra klubbar (Porto, Chievo, West Ham) intresse, och det är ju.. märkligt, men bra för Inter. Botta ser ganska intressant ut på youtube men tiden får utvisa om det är en spelare som håller i Serie A eller inte. Alvarez har varit bäst på försäsongen i Inter, genomgående fina insatser från argentinaren som också är uppkallad till Argentinas landslagssamling. Har varit extremt tveksam till Ricky, just med tanke på att han sett seg ut, varit otroligt ojämn i sina prestationer och inte verkat kunna ta det klivet som krävs men efter den här sommaren har jag fått upp ett sista hopp för killen. Fortsätter han att jobba lika hårt och blanda det med sin sköna teknik, sitt skott och sitt spelsinne så kan han bli en stjärna i år.
2013-08-23, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Folk kan hylla Udinese och Genoa bäst fan de vill, men min respekt får inga andra än Di Natale och Guidolin. Fullkomligt själlösa projekt. Trivs mycket bättre med de, förhoppningsvis, etablerade sju topplagen, med klassiska lag som Parma, Atalanta, mfl som uppstickare.
Vem fan hyllar Genoa i den här tråden? De har inte alls lyckats på samma sätt som Udinese med sin strategi med att värva spelare i kvantitet. Udinese är så mycket bättre på att få talanger att blomma ut till fullo och hjälpa laget till max. Vafan har Genoa?
2013-08-23, 11:15
Medlem
Shuyins avatar
Hann se lite av Grasshoppers-Fiorentina i går. Blev tillslut 1-2 seger, men Cuadrados mål var en riktig pärla. Stenhårt skott från kanten, noll chans för målvakten.
2013-08-23, 13:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Vem fan hyllar Genoa i den här tråden? De har inte alls lyckats på samma sätt som Udinese med sin strategi med att värva spelare i kvantitet. Udinese är så mycket bättre på att få talanger att blomma ut till fullo och hjälpa laget till max. Vafan har Genoa?

Nja, det är klart de får kritk, och ordet hylla passar bara in på Udinese. Gulla kanske vore bättre. Alla borde vilja ha ut det från Serie A förutom det att de tillför ett hett derby och spelar på en i mitt tycke magisk arena, vilket visserligen Samp också gör.
2013-08-23, 14:17
Medlem
snillet_1s avatar
Om jag förstått saken rätt är numera Il Calcio al Corso nerlagd. Fan vad trist, det var ett riktigt skönt tugg kring italiensk fotboll där. Undrar varför?
2013-08-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Om jag förstått saken rätt är numera Il Calcio al Corso nerlagd. Fan vad trist, det var ett riktigt skönt tugg kring italiensk fotboll där. Undrar varför?

Nja, dom kör på fortfarande med "prateriet" Km D'Amore. En podcast, alltså. Finns ganska många ute, nyligen tillbaka från semester också, uppdateras 1-2 gånger i veckan med nytt material (man har en sud-version och en som är mer nazionale). itunes.apple.com/se/podcast/calcio-al-corso-km-damore/id562048547

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in