Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Jag citerar Bengt Grive: "Jag bockar och bugar!" Återkommer med mer synpunkter när mer tid ges. Snyggt bord dessutom.
Bara en fråga, vad kallas "flärpen" som sitter i hälkappan på Edward Green-skorna?
Tack (tror jag - vi får väl se vad de där "mer synpunkterna" förtäljer)!
Citat:
Ursprungligen postat av
Fixiebike
Guldstjärna. Hade gärna sett litet mer puts och patinering även över hälarna och kvarten men det kanske bara är jag.
Stör mig dock rent estetiskt på den långa strapen på JL-skorna.
Vilken sko syftar du på? Är det Williamsen du skulle vilja ha mer puts och patinering på? Jag tänkte nämligen först göra en "standard" antiquing på tån, men valde till slut bort det alternativet eftersom jag tycker lädret i sig är så vackert. En antiquing tror jag hade tagit för mycket fokus på en annars så väl genomförd sko, IMO.
Tids nog kommer du vänja dig vid den lite längre stroppen (?) - trust me. Ett par besök till och du kommer vara övervunnen till den mörka sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Fantastiska par båda två! Grymt att två så egentligen lika skor kan ha ett så olika uttryck, med Westministersen som elegant kostymsko nästintill medan Williamsen med grain-lädret och dubbla lädersulan är robust och betydligt mer casual.
Däremot förstår jag inte riktigt vad du menar med att det är dubbelt foder på Williamsen? Det handlar väl bara om att både ytterläder och foder är betydligt tjockare än vanligt? Det tredje lagret är ju passpoalen, förstärkningsdelen och dekorationen som sitter mellan ytter- och innerlädret vid öppningen men som finns på alla skor. Känns som att skon skulle bli enormt klumpig om det till både tjock ytterläder och foder skulle vara ytterligare ett lager läder över hela skon.
Tack, tack! Jag håller helt med dig i det du säger, och skillnaden är än mer påtaglig i verkligheten, om än den ändå är rätt subtil. Precis som jag nog har skrivit tidigare: de här två skorna kompletterar varandra på ett utomordentligt sätt och fyller så gott som hela spektrumet av möjliga användningsområden.
Det övriga får jag nog skylla på ren begreppsförvirring från min sida. "Passpoal" fanns helt enkelt inte i mitt ordförråd. Jag tror dock att vi menar exakt samma sak, men att jag sa det på helt fel sätt. En fråga: vad är det här lagret - passpoalen - gjort av egentligen?