2013-08-24, 10:40
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. god morgon!! dom kan ju ha lyftat in benen i en presenning, lagt paketet nedanför fönstret, öppnat det och dragit ut benen därifrån!, eftersom presenningen skulle ut för att fyllas igen!!

God morgon Mycket möjligt.
Citera
2013-08-24, 10:41
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Du får ursäkta, men jag trodde att det var rätt uppenbart för bland annat dig, att om jag röjer huruvida jag har insyn skulle vara av katastrofal art för mig.

Så klart. Men du behöver inte säga hur du har insyn. Bara om du har mer än gemene man.
Citera
2013-08-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja så kan det vara. Kanske berättade mottagaren sent om dessa pga skuld, kanske han skulle ha agerat så kanske hon hade varit i livet idag. Hon kanske bad honom hjälpa henne på något sätt för hon kände sig rädd.
Om smsen var till MB så är ju en psykotisk, svartsjuk fru en till orsak. Han visste att hon skulle gå i taket om hon visste att de hade sms-kontakt.

Sms:et som VB skickade var till sitt X.
Han skulle ha fått det under dagen men
såg det först på kvällen.
Han lämnade mobilen till polisen.
Citera
2013-08-24, 12:17
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda

Och detta SMS innehöll vadå?
Citera
2013-08-24, 12:24
Medlem
Citat:

En annan sak: Om ingen visste att hon skulle till KJ och sista signalerna från mobilen fick polisen att söka runt Sävast/åberget, hur blev KJ snabbt misstänkt? Måste ha varit tips då eftersom mobiltrafiken inte kollats då som det verkar. Varför tipsade i så fall någon om honom? Det skulle vara intressant att veta. De hade ju inte varit tillsammans sedan 2010 och umgicks väl inte jätte mycket (som det verkar). Det första jag hörde om KJ var från B*dengrabbs inlägg 10/5, detta var ju nyheter då om jag inte minns fel.
Jag tror att VB skrev att hon var irriterad på AJ i sitt sms till sin vän, därför polisen misstänkte honom tidigt. Det kan vara så att med "plugga" menades körlektion med AJ och jag tror starkt att de var i lokaler där FA skulle spelas om några dagar. Hon hade bestämt träff med sin vän men AJ var envis och ville visa henne hur tredje världskriget skulle börja i Boden, därför sms:ade hon sin vän. Bråk uppstod och VB blev mördad.
Citera
2013-08-24, 12:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att VB skrev att hon var irriterad på AJ i sitt sms till sin vän, därför polisen misstänkte honom tidigt. Det kan vara så att med "plugga" menades körlektion med AJ och jag tror starkt att de var i lokaler där FA skulle spelas om några dagar. Hon hade bestämt träff med sin vän men AJ var envis och ville visa henne hur tredje världskriget skulle börja i Boden, därför sms:ade hon sin vän. Bråk uppstod och VB blev mördad.
Jag tror du menar KJ, inte AJ.
Citera
2013-08-24, 12:51
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda

Ok, tack. Vem är Xet? Du behöver inte namnge honom om han inte redan tagits upp här.
Citera
2013-08-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror du menar KJ, inte AJ.
Förlåt Jag menade KJ som du skrev!
Citera
2013-08-24, 13:07
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Intressant teori. Dock tror jag att hon menade just "plugga", men hon menade att göra detta hemma senare, ev efter middag. Hon hade ju en tenta på måndagen och kanske ville meddela att istället för en normal lördagskväll var hon tvungen att plugga sedan.
Citera
2013-08-24, 16:23
Medlem
Citat:
Intressant teori. Dock tror jag att hon menade just "plugga", men hon menade att göra detta hemma senare, ev efter middag. Hon hade ju en tenta på måndagen och kanske ville meddela att istället för en normal lördagskväll var hon tvungen att plugga sedan.
2. hon var helt inställd på att plugga på Lördan eftersom hon visste att hela Söndan skulle gå åt till att plugga om hon skulle hinna färdigt allt inför Tentan! så har jag hört! därför kan man undra VEM som lyckats få henne att över huvud taget lämna hemmet den dagen!? var det ett löfte om att få träffa någon hon gärna ville träffa!?
Citera
2013-08-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ja så kan det vara. Kanske berättade mottagaren sent om dessa pga skuld, kanske han skulle ha agerat så kanske hon hade varit i livet idag. Hon kanske bad honom hjälpa henne på något sätt för hon kände sig rädd.
Om smsen var till MB så är ju en psykotisk, svartsjuk fru en till orsak. Han visste att hon skulle gå i taket om hon visste att de hade sms-kontakt.
2. jag tror att någon fick ett SMS av VB om att hon kände sig rädd och osäker över något/någon men mottagaren struntade i det!
Citera
2013-08-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. jag tror att någon fick ett SMS av VB om att hon kände sig rädd och osäker över något/någon men mottagaren struntade i det!
Utredarna har valt att försöka återskapa SMS ur mobiltelefonen (x telefon?), vidare har en gammal dator plockats in för att kollas upp. Frågan är om utredarna har börjat tvivla på x eller kj utsago om vad som egentligen stod i messen eller om de bara vill stärka tillgängligt bevismaterial. Det framgår inte vems dator är, men varför inte?
Senast redigerad av Husvagn2 2013-08-24 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in