2013-08-23, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Såhär är det, man håller i nuläget på att ta fram bevis som pekar i en helt annan riktning än mot KJ, take it or leave it. Dagens sanning.

Jag har egentligen inte förutspått någonting, i ett senare skede kommer en annan utveckling av fallet att ta vid. Och det är sannerligen inte av den trånga synen som många här inne har, att KJ skulle vara skyldig. Tillåt mig att le en aning, men bara en aning.
Jag tycker att du är en frisk fläkt i tråden. Varför berättar du inte i vilken riktning det kommer att dra i ett senare skede, vem, var och framförallt, vet polisen att KJ inte är mördaren? Vet du något om mordet som polisen inte känner till, verkar nästan så.
Citera
2013-08-23, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eller - beroende på benens placering mm - hivat in benen utan att forcera fönsteröppningen. - Han kan också ha slängt in ett par förpackade ben, tagit några långa kliv upp på rampen och hoppat in, för att sedan försvinna med ett par plastpåsar.

Någon nämnde släpmärken på golvet. Släpar man ben? Så tunga är de väl inte?
Citera
2013-08-23, 22:14
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Nu vet jag inte hur mycket "ben" det var, men de kan väl släpas. För de första väger de nog mer än man tror och för det andra så kan man ju på sätt undvika att bli alltför besudlad själv. Det kan också vara av äckel-känsla. Krama ett par geggiga ben kanske man undviker i den mån det går.
Citera
2013-08-23, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Nu vet jag inte hur mycket "ben" det var, men de kan väl släpas. För de första väger de nog mer än man tror och för det andra så kan man ju på sätt undvika att bli alltför besudlad själv. Det kan också vara av äckel-känsla. Krama ett par geggiga ben kanske man undviker i den mån det går.

Jag är ingen expert, och använder ditt eget ord, geggiga. Tänker mig att ett par geggiga ben slafsar och kladdar mer på ett trägolv än de repar. Däremot kan jag tänka mig att en intakt kropp med kläder och skor väger mer och innebär mer friktion, och således avsätter spår i ett gammalt trägolv.
Citera
2013-08-23, 22:30
Medlem
Popcorn76s avatar
Undrar om polisen hade span på KJ redan i tidigt skede? Någon sa ju att han var uppmärksammad ganska omgående. Det var ju någon myndighetsperson som kikat i huset 13/5 och då inte upptäckt några ben, då borde de då ha lagts dit efter det. Om KJ hade span på sig då borde de kanske ha sett det?
Och är KJ tillräckligt smart för att förstå att han tidigt måste ha varit under lupp och ändå vågat sig dit och placera delarna?

En annan sak: Om ingen visste att hon skulle till KJ och sista signalerna från mobilen fick polisen att söka runt Sävast/åberget, hur blev KJ snabbt misstänkt? Måste ha varit tips då eftersom mobiltrafiken inte kollats då som det verkar. Varför tipsade i så fall någon om honom? Det skulle vara intressant att veta. De hade ju inte varit tillsammans sedan 2010 och umgicks väl inte jätte mycket (som det verkar). Det första jag hörde om KJ var från B*dengrabbs inlägg 10/5, detta var ju nyheter då om jag inte minns fel.

"Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt"
Citera
2013-08-23, 22:39
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Jag är ingen expert, och använder ditt eget ord, geggiga. Tänker mig att ett par geggiga ben slafsar och kladdar mer på ett trägolv än de repar. Däremot kan jag tänka mig att en intakt kropp med kläder och skor väger mer och innebär mer friktion, och således avsätter spår i ett gammalt trägolv.

...men näst intill omöjlig att få in genom det höga fönstret själv.
Och släpmärken ser mer ut som "slafs och kladd" än repor, tycker jag. Eller?
Citera
2013-08-23, 22:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det var (enligt uppgift i tråden) ett par underben. – Nej, de är inte så tunga att de behöver släpas; antaget vikten 58 kg: 2 x c:a 3,5 kg inkl. fötter. Lägger du till två lår ökar bördan 11-12 kg. - Men det är en omöjlighet att rätt tolka alla spår på det här smutsiga, fläckiga och fuktskadade golvet. Sedan har ju teknikerna också varit där och tagit prover, flera nyfikna har hoppat in och ut; någon kan ha ”förbättrat” spåren, osv.
Citera
2013-08-23, 23:30
Medlem
Citat:
Jag tycker att du är en frisk fläkt i tråden. Varför berättar du inte i vilken riktning det kommer att dra i ett senare skede, vem, var och framförallt, vet polisen att KJ inte är mördaren? Vet du något om mordet som polisen inte känner till, verkar nästan så.
Frisk fläkt? Ironi hoppas jag. Killen går in och skriver en post som om han vet nåt. När folk frågar om detta, som du nyss gjorde, svarar han inte. Sen kommer han in igen och gör samma sak. En typisk sån där människa som om han har rätt kommer gå in och klappa sig själv på bröstet. Har han fel försvinner han igen. Han får gärna ha sin teori och den hade varit intressant om han någon gång berättat vad han menar. Men det gör han inte för precis som oss andra så vet han ingenting. Han vill bara låta som att han gör det. Tragiskt.
Citera
2013-08-23, 23:39
Moderator
OYs avatar
Det hittades en svart tröja vid älven nedanför gruppboendet. Vet någon om polisen dykt där, kanske mobilen dumpades på den platsen, stämmer väl med masten?
Citera
2013-08-23, 23:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Frisk fläkt? Ironi hoppas jag. Killen går in och skriver en post som om han vet nåt. När folk frågar om detta, som du nyss gjorde, svarar han inte. Sen kommer han in igen och gör samma sak. En typisk sån där människa som om han har rätt kommer gå in och klappa sig själv på bröstet. Har han fel försvinner han igen. Han får gärna ha sin teori och den hade varit intressant om han någon gång berättat vad han menar. Men det gör han inte för precis som oss andra så vet han ingenting. Han vill bara låta som att han gör det. Tragiskt.

Det var precis vad det var, ironi. Sagt många A, men inte ett enda B. Håller med dig, vinna eller försvinna, typ. Men om det visar sig att hen har rätt undrar jag om foliehattarna räcker.
Citera
2013-08-23, 23:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
...men näst intill omöjlig att få in genom det höga fönstret själv.
Och släpmärken ser mer ut som "slafs och kladd" än repor, tycker jag. Eller?

Vad jag förstått vet vi inte om huvudingången var olåst aktuella dagar. Vem vet, kanske det hållet som användes. Om inte, så tycker jag att HE och hans skada i huvudet är intressant.
Citera
2013-08-24, 00:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vad menas med ålder, pratar vi 100 år eller någon vecka?
Snarare 100 år än någon vecka.

Citat:
När jag nu ändå är på gång tar jag en till fråga, hur länge brukar det ta att utföra
LCN-analyser och mtDNA-analyser i jämförelse med standard DNA- analyser?
Själva labtiden är inte sådär jättelång. Större delen av väntetiderna på SKL har att göra med köer och procedurer. Det finns inte en forensisk standardiserad DNA-analys som, vad själva laborerandet angår, tar mer än tre dagar att utföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in