2013-08-24, 08:00
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbane
är det bara jag som tar för givet att Ronaldo drar till Manu om Bale sticker till RM?
Ja. Ronaldo bör väl bli omskolad till anfallare om Bale går.
2013-08-24, 08:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbane
är det bara jag som tar för givet att Ronaldo drar till Manu om Bale sticker till RM?

Japp.

Liksom--Varför? RM släpper honom inte..Han är inte gratis precis..och ManU är ingen klubb som betalar fantasisummor eller löner.

Dessutom är det väldigt osäkert hur Bale funkar där. Blir lite löjligt när PL-runkare får för sig att han är av samma nivå som Ronaldo..Att RM betalar sådan summa handlar om att visa makt mer än spelaren i sig.
2013-08-24, 10:01
Medlem
Ledarens avatar
Jason Puncheon på lån till Crystal Palace, något jag upptäckte först nu dock.
2013-08-24, 10:19
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Kan ju vara möjligt att Ronaldo drar nästa år också och Madrid väljer att vara ute i god tid med ersättare.
2013-08-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Världsrekord i bitterhet? Verkar ha tagit precis där den skulle Sist vi sågs som fotbollens fiender så vann vi grejer på löpande band.. A sign?

"...tagit precis där den skulle." Lite så Chelsea gör affärer: man behöver inte spelaren egentligen, mem jävlar vad den sved för Spurs! £30m är värt det.

Ni har ju varit fotbollens fiender #1 ändå sedan Roman kom, så det köper jag inte.
2013-08-24, 12:04
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
"...tagit precis där den skulle." Lite så Chelsea gör affärer: man behöver inte spelaren egentligen, mem jävlar vad den sved för Spurs! £30m är värt det.

Ni har ju varit fotbollens fiender #1 ändå sedan Roman kom, så det köper jag inte.
Inser du själv hur bitter du låter?
Vem fan är du att säga att Chelsea inte behöver spelaren? Man har varit intresserade sedan runt april 2011, och när sedan Spurs har förhandlat med honom i en vecka eller två så har plötsligt bara ni rätt till honom eller?

Willian passar Mourinhos modell, och vi såg förra säsongen där vi hörde samma visa angående för många AM:s att det faktiskt inte var fallet.
Att vi samtidigt ser till att Spurs inte blir för starka är bara ett plus i kanten som gör det hela bättre, men knappast anledningen till attt det läggs ut £30m.
2013-08-24, 12:18
Medlem
paddyspubs avatar
Lamela är med i Romas trupp för morgondagens match mot Livorno, vet inte om det tyder på något. Men om han var klar skulle Tottenham nog inte vilja att han var tillgänglig, dock är det väl bara mitt hopp som vill säga mig att han kommer stanna.

http://www.asroma.it/en/news/livorno_v_roma_squad_list/
2013-08-24, 12:20
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Inser du själv hur bitter du låter?
Vem fan är du att säga att Chelsea inte behöver spelaren? Man har varit intresserade sedan runt april 2011, och när sedan Spurs har förhandlat med honom i en vecka eller två så har plötsligt bara ni rätt till honom eller?

Willian passar Mourinhos modell, och vi såg förra säsongen där vi hörde samma visa angående för många AM:s att det faktiskt inte var fallet.
Att vi samtidigt ser till att Spurs inte blir för starka är bara ett plus i kanten som gör det hela bättre, men knappast anledningen till attt det läggs ut £30m.

Haha, man hade kommit lite längre än förhandlingsstadiet, Willian hade gjort den medicinska undersökningen och skulle precis skriva på kontraktet. Man slutar aldrig bli förvånad när Joorabchian är inblandad.
2013-08-24, 12:34
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Haha, man hade kommit lite längre än förhandlingsstadiet, Willian hade gjort den medicinska undersökningen och skulle precis skriva på kontraktet. Man slutar aldrig bli förvånad när Joorabchian är inblandad.
Ja, men ärligt talat så spelar det absolut ingen roll hur långt man har kommit om inte kontraktet är påskrivet. De flesta rapporterar att Chelsea visade intresse redan på tisdagen, även om budet inte kom in fören på torsdag, så det var snarare så att Spur's timing fick Chelsea att agera snabbare än man hade velat.
Personligen så tror jag att man ville avvakta tills man hade en ny anfallare, men möjligheten försvann iom att Willian var så nära att gå till en annan klubb.
2013-08-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Ja, men ärligt talat så spelar det absolut ingen roll hur långt man har kommit om inte kontraktet är påskrivet. De flesta rapporterar att Chelsea visade intresse redan på tisdagen, även om budet inte kom in fören på torsdag, så det var snarare så att Spur's timing fick Chelsea att agera snabbare än man hade velat.
Personligen så tror jag att man ville avvakta tills man hade en ny anfallare, men möjligheten försvann iom att Willian var så nära att gå till en annan klubb.

Personligen tycker jag det känns som en väldigt dyr komplementspelare, pengar som kunde lagts på en bättre anfallare till exempel. Fast har man oändliga resurser kanske man kan göra den prioriteringen.
2013-08-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Personligen tycker jag det känns som en väldigt dyr komplementspelare, pengar som kunde lagts på en bättre anfallare till exempel. Fast har man oändliga resurser kanske man kan göra den prioriteringen.

Samtidigt hörde jag många Spurs-supportrar jubla över att både Lamela och Willian skulle komma (för ca £65m tillsammans), och att det inte tvunget skulle betyda att Bale skulle försvinna. Tror inte ni hade ursäktar er för en sådan trupp trots att det hade betytt ett överflöd av dyra spelare.

Sen är detta ju exakt samma diskussion som förra veckan mellan er och Liverpool-supportrarna angående Willian. Bara det att nu är det Chelsea som är den stora klubben, inte Tottenham.
2013-08-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Samtidigt hörde jag många Spurs-supportrar jubla över att både Lamela och Willian skulle komma (för ca £65m tillsammans), och att det inte tvunget skulle betyda att Bale skulle försvinna. Tror inte ni hade ursäktar er för en sådan trupp trots att det hade betytt ett överflöd av dyra spelare.

Sen är detta ju exakt samma diskussion som förra veckan mellan er och Liverpool-supportrarna angående Willian. Bara det att nu är det Chelsea som är den stora klubben, inte Tottenham.

Jag vet inte var du får allt ifrån, jag har inte sett någon påstå att Bale skulle stanna även om man fick in Lamela och Willian. Du missuppfattade nog hela mitt inlägg, jag syftade på Willian till Chelsea, om han hade gått till Tottenham hade han självklart varit garanterad en startplats och varit en av lagets bärande spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in