2013-08-24, 01:28
Medlem
BlackJewels avatar
Å andra sidan, till trots alla dessa formella, ännu så länge tillkortakommanden... så innehar ju pastafarianismen en sjutusans hög romantikfaktor inte minst.

Vad kan benudla så som när en värdinna äntrar festen iklädd endast pastasilen, jag menar, drill to thrill

...eller vad kan få benudlingen att nå höjder om inte när någon tittar djupt in i ögonen på en och säger "you can leave yoru pastasieve on baby...

Tror nog inte att alla de kriterier som dfsm lyckas beröra, ens går att uppta i de formella skrivelserna, kan vara där man inte ännu har det mer träffande paragraferat juridiska skrivelsen färdig liksom, men det kommer det kommer..
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-24 kl. 01:30.
Citera
2013-08-24, 09:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vad kan benudla så som när en värdinna äntrar festen iklädd endast pastasilen, jag menar, drill to thrill

För nu inte att forumets puritaner riskerar att kvävas av sin egen moraliska indignation KAN värdinnar köpa ett antal pastasiler i olika storlekar och placera dessa på strategiska kroppspunkter. Pastafarianismen är ju inte en PÅDYVLANDE hedonistisk religion.

Citat:
...eller vad kan få benudlingen att nå höjder om inte när någon tittar djupt in i ögonen på en och säger "you can leave yoru pastasieve on baby...

Tror nog inte att alla de kriterier som dfsm lyckas beröra, ens går att uppta i de formella skrivelserna, kan vara där man inte ännu har det mer träffande paragraferat juridiska skrivelsen färdig liksom, men det kommer det kommer..

Det kan vara mycket svårt .... kanske omöjligt .... helt att formalisera doktrinalismen omkring den sanna Guden ... som också är humorns Gud.
Citera
2013-08-24, 09:46
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För nu inte att forumets puritaner riskerar att kvävas av sin egen moraliska indignation KAN värdinnar köpa ett antal pastasiler i olika storlekar och placera dessa på strategiska kroppspunkter. Pastafarianismen är ju inte en PÅDYVLANDE hedonistisk religion.

IRL-puritanerna kvävs inte utan går till motattack. En grupp pastafarianer i Ryssland fick ketchup sprutade över sig där de fredligt och oheligt protesterade klädda som pirater.

Citat:
They were, unfortunately, met with resistance by the Orthodox group "Bozhaya Volya" (or "God's Will"), who covered participants in ketchup.

Nu kan ju ketchup tolkas som "holy water" så DET var ju inte så farligt. Men de blev arresterade också

Citat:
The clash was then dispersed by Moscow riot police, who arrested and detained eight of the Pastafarians for holding an "unsanctioned rally". Or, as one supporter said on a group social networking page, "we were detained for simply walking. In particular, I was taken in for a sieve on my head.”
http://www.towleroad.com/2013/08/pastafarians-arrested-in-moscow-for-unsanctioned-rally-video.html

Så bär era pastasilar med vetskap om att det i vissa länder leder rakt in i arresten. SÅ mycket för religionsfrihet.
Citera
2013-08-24, 10:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
IRL-puritanerna kvävs inte utan går till motattack. En grupp pastafarianer i Ryssland fick ketchup sprutade över sig där de fredligt och oheligt protesterade klädda som pirater.

Nu kan ju ketchup tolkas som "holy water" så DET var ju inte så farligt. Men de blev arresterade också

http://www.towleroad.com/2013/08/pastafarians-arrested-in-moscow-for-unsanctioned-rally-video.html

Så bär era pastasilar med vetskap om att det i vissa länder leder rakt in i arresten. SÅ mycket för religionsfrihet.

Jamen ryssar är ju utlänninger och det är orimligt att ställa samma krav till dom som till andra. Utlänninger kan vara luriga .... vilket jag vet för jag är själv utlänning, dock på rätt sätt .... och desutom är det väl bara en fråga om tid före pastafarianer i utsatta områden kan köpa helkropps-skyddande pastasiler för offentligt rituellt bruk.
Citera
2013-08-24, 10:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jamen ryssar är ju utlänninger och det är orimligt att ställa samma krav till dom som till andra. Utlänninger kan vara luriga .... vilket jag vet för jag är själv utlänning, dock på rätt sätt .... och desutom är det väl bara en fråga om tid före pastafarianer i utsatta områden kan köpa helkropps-skyddande pastasiler för offentligt rituellt bruk.

Undra om vi kan få Veronica Palm, Åsa Romsson och Gudrun Schyman att som en solidaritetshandling bära en pastasil på huvudet och posta bilder av sig själva på twitter...

Fast de kanske bara ägnar sina omsorger åt folk som tillber sociopat-hitte-på-Gudar. Och ärligt talat, DFSM kanske klarar sig bättre utan sådan omsorg.
Citera
2013-08-24, 10:45
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Undra om vi kan få Veronica Palm, Åsa Romsson och Gudrun Schyman att som en solidaritetshandling bära en pastasil på huvudet och posta bilder av sig själva på twitter...

Fast de kanske bara ägnar sina omsorger åt folk som tillber sociopat-hitte-på-Gudar. Och ärligt talat, DFSM kanske klarar sig bättre utan sådan omsorg.
Ursäkta, vad menar du med "folk som tillber sociopat-hitte-på-gudar"? Hur vet du att det är hitte-på-gudar? Du menar kanske att DFSM är en hitte-på-gud?
Citera
2013-08-24, 10:48
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Ursäkta, vad menar du med "folk som tillber sociopat-hitte-på-gudar"? Hur vet du att det är hitte-på-gudar? Du menar kanske att DFSM är en hitte-på-gud?

DFSM finns. Det är han som håller oss nere på jorden med sina nudliga utskott (inte, som vetenskapen påstår gravitationen ). Hade han inte funnits hade vi ploppat upp i rymden som pingpongbollar i en bottenlös pool. Det är bevis nog för mig.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-24 kl. 10:51.
Citera
2013-08-24, 10:56
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
DFSM finns. Det är han som håller oss nere på jorden med sina nudliga utskott (inte, som vetenskapen påstår gravitationen . Hade han inte funnits hade vi ploppat upp i rymden som pingpongbollar i en bottenlös pool. Det är bevis nog för mig.
Det finns inga bevis, detta borde du ha lärt dig detta från tråden "bevisa Gud". Man kan varken bevisa Skaparen eller DFSM, man kan bara argumentera om sådana skulle finnas eller inte. Tyvärr finns inte så många vettig argument till varför DFSM skulle finnas, eller du kanske har några? För övrig är pastafarianism ingen tro, det är en lek.
Senast redigerad av kunskap1 2013-08-24 kl. 10:58.
Citera
2013-08-24, 11:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det finns inga bevis, detta borde du ha lärt dig detta från tråden "bevisa Gud".

Du förväxlar 'absoluta bevis' med relativa sannolikheter.

Citat:
Man kan varken bevisa Skaparen eller DFSM, man kan bara argumentera om sådana skulle finnas eller inte.

Ja.

Citat:
Tyvärr finns inte så många vettig argument till varför DFSM skulle finnas, eller du kanske har några?

Magkänslan.

Citat:
För övrig är pastafarianism ingen tro, det är en lek.

Motsatt den pådyvlande abrahamismens semantiska akrobatik??
Citera
2013-08-24, 11:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det finns inga bevis, detta borde du ha lärt dig detta från tråden "bevisa Gud". Man kan varken bevisa Skaparen eller DFSM, man kan bara argumentera om sådana skulle finnas eller inte. Tyvärr finns inte så många vettig argument till varför DFSM skulle finnas, eller du kanske har några? För övrig är pastafarianism ingen tro, det är en lek.

Som Broder Bogomil så vist påpekat - magkänslan. Magkänslan tenderar också att bli starkare med pasta i sig, vilket i sig pekar på DFSM:s goda inflytande.

Jag vill inte prata för fler pastafarianer än mig själv här - men jag ser det som sympatiskt att fördra lekar framför heliga krig och andra onödigheter.
Citera
2013-08-24, 11:27
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Som Broder Bogomil så vist påpekat - magkänslan. Magkänslan tenderar också att bli starkare med pasta i sig, vilket i sig pekar på DFSM:s goda inflytande.

Jag vill inte prata för fler pastafarianer än mig själv här - men jag ser det som sympatiskt att fördra lekar framför heliga krig och andra onödigheter.
Jaha, så magkänslan är den som styr. Vad säger Du och Din broder Bogomil om förnuft? Är förnuft viktigt inom pastafarianism?

Varför tycker du att pastafarianism inte tas på allvar medans andra religioner gör det? Hur skulle dina barn(om du har några) reagera om du förklarade för de att det existerar ett spagettimonster som skapat världen? Skulle de tro på dig?
Citera
2013-08-24, 11:29
Medlem
Citat:
För övrig är pastafarianism ingen tro, det är en lek.

Islam är ingen religion det är en cykelpump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in