Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Alla vittnen jag känner till bekräftar att utlänningar (utländsk härkomst) utgör majoriteten i svenska fängelser. Även efterlyst bekräftar att så är fallet (länk till youtubeklipp finns annan tråd för den som letar).
Det är uppenbart att utlänningar står för majoriteten av brottsligheten i Sverige i absoluta tal. Överrepresentationen är helt enorm. När miljöpartister och journalister pratar om en liten överrepresentation beroende på socioekonomisk status ljuger de medvetet eller så är de så fullpumpade med fördomar att de är totalt blinda för verkligheten.
Helt riktigt. Under min tidigare karriär hann jag arbeta totalt i 11 år i kriminalvården. Jag såg bara högsäkerhetsfängelse dock. Och som jag nämnt tidigare i någon tråd som handlar exakt om detta, så steg andelen invandrare (eller vad det nu kallas) konstant. I runda slängar 15 - 20 % år 1999. Uppmätt av mig på en avdelning år 2002; 53 % invandrare. ungefär när jag bytte yrkesbana, år 2008-2009, var andelen märkbart mer än 53 % invandrare. Jag pratar alltså bara om högsäkerhetsanstalt. Det kan givetvis skifta med tiden. Trenden är dock tydlig.
För att förekomma det oundvikliga; även svenska namn på anstalter betyder oftast att något invandrat gömmer sig bak i tiden. Pappa är oftast utflygen och kulört och sonen tog eller fick mammans efternamn.
På lägre säkerhetsklasser är nog andelen svenskar fler än den idag höga, betydligt mer än 53 %, andelen invandrare. Svenskar brukar mest förstöra sina egna liv istället för invandrare som har en förmåga att förstöra andras liv därför får de längre påföljder.