2013-02-14, 20:59
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Du KAN alltså inte förmå dig att svara på frågan?

Det är en helt vanlig fråga om din tro, din åsikt i frågan. Fråga dig själv varför du inte KAN svara på frågan. Jag VET varför du inte kan svara på den - men vet du?

Skulle fakta i saken gynna invandringskritiker eller mångkulturalister?

Slingra dig inte - ja eller nej?

Du KAN alltså inte problematisera mer än en aspekt åt gången?

Snälla människa, kom in i matchen....
Tror gör man i kyrkan, tror gör man när man är barn.
Att du inte förstår det problematiska i din egen frågeställning och exakt hur ofantligt jävla snäv din undersökning skulle bli gör att jag börjar ana en bokstavskombination här. Men vad fan, go ahead - skapa lite news till en "ding-ding värld". Blir säkert väldigt uppskattat i dina kvarter. Mig ger det inte ett smack. Hur långt är ett snöre? Jag VET varför du inte kan svara på den - men vet du?
För övrigt så.....Jag "slingrar" mig bäst fan jag vill. Ungejävel
Citera
2013-02-14, 21:11
Medlem
Agamantums avatar
http://www.youtube.com/watch?v=RzqbsAAa-k0&feature=related
Citera
2013-02-14, 21:16
Bannlyst
Beror nog på vad det är för brott, samt vilken ort/del av Sverige vi rör sig i.
Citera
2013-02-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
En psykisk störning innebär att en människa mår så dåligt inombords att det orsakar ett signifikant lidande för personen själv, psykiskt, socialt eller ekonomiskt. Störningen klassificeras av ICD-10 utifrån personen själv, huruvida denne uppfattar det som ett lidande, samt hur själv- eller verklighetsuppfattningen förhåller sig till verkligheten.

I sanning skrämmande.

EDIT: ett färskt exempel är Orko, som ställd mot frågan om gedigna fakta i frågan skulle gynna eller missgynna invandringskritiker... helt enkelt drar sig undan. Svaret KAN INTE ges utan att verklighetsuppfattningen får sig en törn - nämligen verkligheten att svenska fängelser är till bredden fyllda med svartmuskiga invandrare som i sin kriminella bana har slagit tiotusentals svenska liv i spillror.

Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-

Att du inte förstår det problematiska i din egen frågeställning och exakt hur ofantligt jävla snäv din undersökning skulle bli gör att jag börjar ana en bokstavskombination här. Men vad fan, go ahead - skapa lite news till en "ding-ding värld". Blir säkert väldigt uppskattat i dina kvarter. Mig ger det inte ett smack. Hur långt är ett snöre? Jag VET varför du inte kan svara på den - men vet du?
Ibland kommer det riktigt gyllene upplevelser i trådarna. Detta är ett sådant tillfälle, snyggt!
Citera
2013-02-14, 21:42
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Spela upp klippet från 00:30 till 00:40 så berättar insiders reporter hur det ligger till med andelen invandrare och svenskar på anstalter i Sverige.

INSIDER 2005 del 2
Citera
2013-02-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Alla vittnen jag känner till bekräftar att utlänningar (utländsk härkomst) utgör majoriteten i svenska fängelser. Även efterlyst bekräftar att så är fallet (länk till youtubeklipp finns annan tråd för den som letar).
Det är uppenbart att utlänningar står för majoriteten av brottsligheten i Sverige i absoluta tal. Överrepresentationen är helt enorm. När miljöpartister och journalister pratar om en liten överrepresentation beroende på socioekonomisk status ljuger de medvetet eller så är de så fullpumpade med fördomar att de är totalt blinda för verkligheten.

Helt riktigt. Under min tidigare karriär hann jag arbeta totalt i 11 år i kriminalvården. Jag såg bara högsäkerhetsfängelse dock. Och som jag nämnt tidigare i någon tråd som handlar exakt om detta, så steg andelen invandrare (eller vad det nu kallas) konstant. I runda slängar 15 - 20 % år 1999. Uppmätt av mig på en avdelning år 2002; 53 % invandrare. ungefär när jag bytte yrkesbana, år 2008-2009, var andelen märkbart mer än 53 % invandrare. Jag pratar alltså bara om högsäkerhetsanstalt. Det kan givetvis skifta med tiden. Trenden är dock tydlig.

För att förekomma det oundvikliga; även svenska namn på anstalter betyder oftast att något invandrat gömmer sig bak i tiden. Pappa är oftast utflygen och kulört och sonen tog eller fick mammans efternamn.

På lägre säkerhetsklasser är nog andelen svenskar fler än den idag höga, betydligt mer än 53 %, andelen invandrare. Svenskar brukar mest förstöra sina egna liv istället för invandrare som har en förmåga att förstöra andras liv därför får de längre påföljder.
Citera
2013-02-14, 22:04
Medlem
MoLoKs avatar
Har inte Danmark eller Norge statistik som visar utländsk härkomst på deras anstalter? Borde väl isåfall vara en bra riktpunkt.

1996:

"Men besöker man ett svenskt fängelse ser man en mycket mörkare bild, en närmast chockartad bild. För bland de intagna på fängelse är invandrarnas överrepresentation mycket större än vad man kan utläsa ur brottsstatistiken. Jag överraskades själv av denna syn när jag besökte Norrtäljefängelset förra året för att hålla ett föredrag. Så gott som alla fångarna kom till gymnastiksalen och det var ju lätt att se att svartskallemajoriteten var enorm (idag 75% på just det fängelset)."

- Jan Guillou

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html
Senast redigerad av MoLoK 2013-02-14 kl. 22:06.
Citera
2013-02-15, 12:37
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-

Att du inte förstår det problematiska i din egen frågeställning och exakt hur ofantligt jävla snäv din undersökning skulle bli gör att jag börjar ana en bokstavskombination här. Men vad fan, go ahead - skapa lite news till en "ding-ding värld". Blir säkert väldigt uppskattat i dina kvarter. Mig ger det inte ett smack.

Hur långt är ett snöre? Jag VET varför du inte kan svara på den - men vet du?

Om jag håller upp en bit snöre framför dig så bör du, som vuxen tänkande människa med vissa fakta, kunna ge en kvalificerad gissning. Kom hem till mig och håll upp ett snöre ska jag gissa. Fan, håll upp ett snöre framför dig själv i detta nu så kan jag fortfarande gissa. Varför inte?

Denna lilla tirad du häver ur dig visar bara ett lamt och fegt försök att slingra sig. Vilket är precis vad jag förutsade.

Du KAN INTE ge ett svar. Och jag VET varför, och det vet alla andra också som läser här.

Känns inte det konstigt? Fråga dig själv varför du på ett anonymt forum inte kan ge ett rakt svar.
Citera
2013-02-15, 14:46
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermannNitsch
2011 var det 28 % utländska medborgare (http://kriminalvarden.se/sv/Statistik/Utlandska-medborgare-och-invandrare/) sedan skulle det vara intressant att veta hur många som har utomeuropeiskt ursprung osv.

om det stämmer så är det helt sjukt många av centerns "nybyggare" i svenska fängelser, man kan undra hur många med svenskt medborgarskap som göms i de sifforna.

är svennarna så paranodia så de inte ser sanningen även fast den finns framför näsan deras, invandrarna skrattar åt oss, vi måste bli mer enade som folk, det får och kan inte fortsätta så här, ska vi ha trygghet eller inbördeskrig!
Citera
2013-02-25, 17:36
Medlem
”Fucking Svenne” – en minidokumentär för alla PK-iter

Citat:
På svenska anstalter är fångar med utländsk bakgrund i majoritet – I MAJORITET. På vissa ställen är det 75 – 80 procent av de intagna invandrare eller personer med utländska medborgarskap.

Read more: http://www.exponerat.info/fucking-svenne-en-minidokumentar-for-alla-pk-iter/#ixzz2LvgrRfBN
Citera
2013-08-24, 09:46
Medlem
Rekordmånga utlänningar i svenska fängelser
http://avpixlat.info/2013/08/23/rekordmanga-utlanningar-i-svenska-fangelser/
Citera
2013-08-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Rekordmånga utlänningar i svenska fängelser
http://avpixlat.info/2013/08/23/rekordmanga-utlanningar-i-svenska-fangelser/

Det här är intressant. Det visar just att andelen invandrare är starkt överrepresenterade per procentuell andel i svenska fängelser. Om man dessutom lägger på grad av säkerhetsklassade anstalter invandrarna sitter på blir det än värre. Svenska brottslingar avtjänar mestadels sina straff på relativt låga säkerhatsklassning. Exempelvis enkla stängsel kan utgöra hinder från friheten. Svartmuskiga invandrarbovar sitter på högre säkerhetklassning, vilket beror på flera saker men mest pga betydligt grövre genomförda brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in