Citat:
Ursprungligen postat av
slaiter
Så mycket socker som vi äter och samt all läsk och andra syra livsmedel, bara bra att vi borstar tänderna, iaf hålla rent emellan tänderna!
Regelbundet tuggande av tuggummi hjälper mig, produceras mer saliv som sköljer rent tänderna, matpartiklar och liknande kan dras ut ur hålor och tuggummi kan innehålla ämnen som är bra för tänderna.
Tråkigt nog finns det nästan inga tuggummin som är goda, antingen är det överdjävligt mycket mint o skit eller så är det smaklöst nåt så förbannat.
Citat:
Att hålla rent emellan tänderna är viktigast, att du sedan inte vill använda tandkräm varje dag är inget stort bekymmer! Viktigast är att du borstar minst en gång per dag och försök då komma emellan tandköttet, samt emellan tänderna.
Plackers, tandtråd med handtag använder jag, grymt mycket enklare att använda än tandtråd och ibland får man ut en halv måltid av mat som fastnat mellan tänderna.
Mellanrumsborste använder jag på vissa ställen, bl.a problem med ilningar långt bak på ena sidan av underkäken och då kör jag med sån borste doppad i tandkräm så slutar de ila på en dag bara.
http://www.tandapoteket.se/shop/11688/art88/h9275/3069275-origpic-85dad4.jpg