2013-08-23, 17:18
Medlem
Fullständigt vidrigt. Inte en chans i helvetet att Chelsea hade signat Willian om inte Spurs var påväg att göra det - antagligen den sista position man behöver stärka. Mourinho visar vilken oetisk tränare och svin han är och Abramovich påvisar ytterligare att det är han som är grundaren och kungen över allt som är dåligt med modern fotboll.

Nåja.
2013-08-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Bara jag som inte undrar varför man spenderar lite mer pengar och värvar in Lewandowski?

Dortmund är inte villiga att släppa honom, annars hade han redan varit klar för Bayern. Dit Lewandowski själv vill och verkar inte bry sig om andra val.
2013-08-23, 17:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Det förbereds inför en presentation på Bernabeu. AS säger att det handlar om Bale.

http://futbol.as.com/futbol/2013/08/23/primera/1377262219_233138.html
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capuT
Dortmund är inte villiga att släppa honom, annars hade han redan varit klar för Bayern. Dit Lewandowski själv vill och verkar inte bry sig om andra val.
Visst vill inte Dortmund släppa honom, men det är precis likadant med Rooneys situation. Chelsea lägger bud på honom ändå fast United vägrar släppa honom. Sedan är det inte helt otänkbart att Dortmund skulle släppa honom då dom dels tjänar en rejäl slant på honom, men också att dom slipper se honom spela för Bayern nästa säsong. Jag ser den affären som en "win-win" för Chelsea och Dortmund. Visst tappar Dortmund en bra spelare lite tidigare, men samtidigt tror jag inte han kommer göra en lika bra säsong som förra då han verkar vara omotiverad.
Medlem
snillet_1s avatar
Vad får detta för bäring på Bale-affären? På Lamela?
2013-08-23, 17:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Bara jag som inte undrar varför man spenderar lite mer pengar och värvar in Lewandowski? Faktum är att vi behöver en anfallare och ingen offensiv mittfältare. Min teori kan vara att Mourinho vill spela med en falsk nia. Med tanke på Chelseas spelidé med smådribblandet framför motståndarens backlinje, med mycket spelkombinationer, borde en falsk nia passa perfekt in i det laget? Nu vet jag inte vem som kan spela falsk nia i Chelsea. Har hört att Schürrle kan spela det (men han lär ju inte platsa i startelvan), alltså borde istället Hazard eller Oscar kunna spela där?

Låt säga denna uppställning i så fall:
----Hazard
Willian Mata Oscar

Man skulle kunna byta plats på Oscar och Mata som man gjorde mot Aston Villa senast.

Tror

1: Dortmund gjort klart att de inte säljer Lewandowski den här sommaren. De orkar/vill inte bli av med ännu en spelare i bygget och bli tvungna att köpa en ny anfallare utöver ersättaren till Götze
2: Lewandowski bara är intresserad av Bayern.

Jag som Dortmund-supporter hade ju föredragit om Dortmund redan tidigt den här sommaren gjort klart för Lewandowski att om du vill dra drar du utomlands och då gör du det nu. Ska du dra till Bayern får du gå nästa sommar. Hade ju absolut föredragit om man redan den här sommaren faktiskt sålt Lewandowski till något lag utomlands och gjort klart med en ny anfallare, typ Bony eller dylikt.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-08-23 kl. 17:30.
2013-08-23, 17:27
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Visst vill inte Dortmund släppa honom, men det är precis likadant med Rooneys situation. Chelsea lägger bud på honom ändå fast United vägrar släppa honom. Sedan är det inte helt otänkbart att Dortmund skulle släppa honom då dom dels tjänar en rejäl slant på honom, men också att dom slipper se honom spela för Bayern nästa säsong. Jag ser den affären som en "win-win" för Chelsea och Dortmund. Visst tappar Dortmund en bra spelare lite tidigare, men samtidigt tror jag inte han kommer göra en lika bra säsong som förra då han verkar vara omotiverad.

Skillnaden är att Rooney vill lämna medan Lewandowski sade i förrgår att han inte kommer lämna Dortmund i år. Har har också fått en stor löneförhöjning.
2013-08-23, 17:28
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad får detta för bäring på Bale-affären? På Lamela?
Spurs måste ju göra någonting nu när Bale försvinner och Chelsea snuvade Willian. Lamela är ett bra alternativ och jag hade gärna sett honom i Premier League.
2013-08-23, 17:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Spurs måste ju göra någonting nu när Bale försvinner och Chelsea snuvade Willian. Lamela är ett bra alternativ och jag hade gärna sett honom i Premier League.

Ja, men känslan var ju att Spurs blev ett starkare lag med Lamela och Willian (och Bale såld för en miljard). Nu vetefanken. Lamela är en talangfull spelare men har en del att jobba med. Jag kan i och för sig se honom göra succé i PL med de ytorna som finns på ett annat sätt där. Men ändå...
2013-08-23, 18:04
Medlem
zizacons avatar
För att variera oss från spektaklet med Willian, så kan man roa sig med ett annat spetakel: nämligen Wengers verklighetsfrånvända resa ner till avgrunden. Nu verkar man uppriktigt talat lägga ett bud på 46 miljoner pund för Benzema, enligt the guardian. Det är alltså de två tyngsta källorna i England som gapat om detta påhitt med Benzema nu.
http://www.theguardian.com/football/2013/aug/23/real-madrid-luis-suarez-karim-benzema-arsenal

Det är ju synd att klaga, men någonstans känns det bara som mer vansinne och en version två av Suarezhistorien. Real säljer bara om man får en ersättare - även om 46m känns som ett bra jävla bud för en Benzema. Och den tilltänkta ersättaren är med all sannolikhet Suarez, alltså tillbaks på ruta noll om Liverpool inte vill sälja - vilket de inte vill göra.

Ska man nu ge närmare 50 miljoner pund så begriper jag ärligt talat inte varför man inte köpte Falcao eller Cavani med en gång. Men vi får väl se: Benzema och Di Maria vore riktigt fint, men jag är starkt, starkt skeptisk. Troligtvis beskådar vi sista akten i pjäsen sommarfiasko.
Senast redigerad av zizacon 2013-08-23 kl. 18:07.
2013-08-23, 18:12
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
För att variera oss från spektaklet med Willian, så kan man roa sig med ett annat spetakel: nämligen Wengers verklighetsfrånvända resa ner till avgrunden. Nu verkar man uppriktigt talat lägga ett bud på 46 miljoner pund för Benzema, enligt the guardian. Det är alltså de två tyngsta källorna i England som gapat om detta påhitt med Benzema nu.
http://www.theguardian.com/football/2013/aug/23/real-madrid-luis-suarez-karim-benzema-arsenal

Det är ju synd att klaga, men någonstans känns det bara som mer vansinne och en version två av Suarezhistorien. Real säljer bara om man får en ersättare - även om 46m känns som ett bra jävla bud för en Benzema. Och den tilltänkta ersättaren är med all sannolikhet Suarez, alltså tillbaks på ruta noll om Liverpool inte vill sälja - vilket de inte vill göra.

Ska man nu ge närmare 50 miljoner pund så begriper jag ärligt talat inte varför man inte köpte Falcao eller Cavani med en gång. Men vi får väl se: Benzema och Di Maria vore riktigt fint, men jag är starkt, starkt skeptisk. Troligtvis beskådar vi sista akten i pjäsen sommarfiasko.

Och efteråt kommer Wenger säga. Marknaden är överhettad och jag/vi kunde inte göra något åt saken. Monaco, PSG, Real, Chelsea m.fl förstörde marknaden och vi blev drabbade.

Så slapp Wenger värva spelare ännu en säsong vilket jag på allvar tror att han skulle kunna hitta på vilka lögner som helst för att slippa bli tvungen till att göra.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-08-23 kl. 18:21.
2013-08-23, 18:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Vill dom ens "gå ner sig" och spela för Arsenal då? (som på senare år behöver kvala sig till CL, och aldrig är nära till ligatiteln osv). Det är en sak om klubbarna kommer överens med varandra, en annan sak med spelare och klubb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in