2013-08-23, 12:36
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sebastian är oskyldig – jagas och hotas ändå

Trots att bara ett dygn gått sedan Sebastian tagits in på förhör vändes nu hela hans liv ut och in i forumet Flashbacks trådar, spekulationerna om varför han mördat och blivit en mördare lades på rad. Sida upp och sida ner kunde han läsa hot och förklenande beskrivningar av honom själv, hans familj och vänner.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1951358-sebastian-ar-oskyldig-jagas-och-hotas-anda
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab

Tycker hans anklagelser mot flashback ligger väldigt långt ifrån verkligheten, "sida upp och sida ner"? Han nämns i början av tråden en del men sedan det kom fram att han har alibi har han inte jagats här, dom flesta gångerna han nämnts här itråden är efter sina media framträdanden..
Citera
2013-08-23, 12:39
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Angående det där med att SB skulle varit anklagad här på flashback så skummade jag igenom de första 50 sidorna i tråden för att se hur han omnämns. Visst är det möjligt att jag har missat något men det här hittade jag.

Samtidigt kan väl påpekas att redan vis s10 var AJ den som flest nämnde som MGM och vid s50 var det fortfarande i huvudsak han, med vissa som tyckte att man inte kan utesluta PT, vilket väl förvisso en minoritet säger fortfarande.

Jag vill också minnas att det senare förekom en del OT angående SBs mors kriminalhistoria etc och att det frågades en del om huruvida han hade sprungit från Dannebacken till D*ta och varför. Sedan efter misshandeln som det stod att läsa om i ttela så diskuterades även detta. Men jag skulle vilja påstå att han aldrig riktigt har misstänkliggjorts här på flashback. Även i samband med uppgifterna om att han hade sprungit från BOs adress så nämndes det bara att han var ett vittne. Eller kan någon hitta något seriöst inlägg där han utpekas som MGM och på vilken sida är det?

Bra jobb. Jag läste också igenom inläggen och håller helt med. Lite mer fakta.

Fram till misshandeln skrevs drygt 40 inlägg om SB (varav en del var missförstånd, SB blandades ihop med PT). Det är mindre än 1% av alla inlägg fram till dess.

GP kan inte få slippa undan så usel källkritik. "Trots att bara ett dygn gått sedan Sebastian tagits in på förhör vändes nu hela hans liv ut och in i forumet Flashbacks trådar, spekulationerna om varför han mördat och blivit en mördare lades på rad. Sida upp och sida ner kunde han läsa hot och förklenande beskrivningar av honom själv, hans familj och vänner."

Vidare enlligt GP "Två dagar efter att polisen släppte honom anmälde han en misshandel där fyra maskerade män slog och knivskar honom i ansiktet".

Direkt felaktigt. Misshandeln ägde rum den 10/7.

Efter misshandeln 10/7 och en vecka framåt skrivs drygt 170 inlägg som diskuterar varför det hände.
Men inte heller dessa inlägg är mer än knappt 4% av alla inlägg under samma tid.

Jag kan bara hitta ett inlägg som "hetsar" mot SB men det tar RDY ner omedelbart.
Se https://www.flashback.org/sp44316710
Citera
2013-08-23, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger007Moore
Var finns hoten?

Inlägg med hot brukar väl förr eller senare raderas? Men det kanske en moderator kan svara på.
Senast redigerad av Mariooo 2013-08-23 kl. 12:45.
Citera
2013-08-23, 12:45
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Bra jobb. Jag läste också igenom inläggen och håller helt med. Lite mer fakta.

Fram till misshandeln skrevs drygt 40 inlägg om SB (varav en del var missförstånd, SB blandades ihop med PT). Det är mindre än 1% av alla inlägg fram till dess.

GP kan inte få slippa undan så usel källkritik. "Trots att bara ett dygn gått sedan Sebastian tagits in på förhör vändes nu hela hans liv ut och in i forumet Flashbacks trådar, spekulationerna om varför han mördat och blivit en mördare lades på rad. Sida upp och sida ner kunde han läsa hot och förklenande beskrivningar av honom själv, hans familj och vänner."

Vidare enlligt GP "Två dagar efter att polisen släppte honom anmälde han en misshandel där fyra maskerade män slog och knivskar honom i ansiktet".

Direkt felaktigt. Misshandeln ägde rum den 10/7.

Efter misshandeln 10/7 och en vecka framåt skrivs drygt 170 inlägg som diskuterar varför det hände.
Men inte heller dessa inlägg är mer än knappt 4% av alla inlägg under samma tid.

Jag kan bara hitta ett inlägg som "hetsar" mot SB men det tar RDY ner omedelbart.
Se https://www.flashback.org/sp44316710

Har läst alla inlägg i denna tråd och instämmer helt med er ang "trakasserierna" mot SB. Det han talar om i GP's artikel existerar inte i denna tråd. Kan det finnas en annan tråd här på Fb som han syftar till? Eller är han så uppmärksamhetskåt som jag misstänker?
Citera
2013-08-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Det vet du förbannat lite om. Ungefär lika lite som jag vet att han kommer att vittna emot AJ. Men det är vad jag tror i alla fall. Jag kan inte se någon annan logik i varför han släpptes innan rättegången

BrutnaBojor, hur väl känner du AJ? Ditt nick och hans signatur i sitt senaste inlägg på FB har kopplingar till en sak.

Ser även att ni åker på samma typ av festival. PMa om du vill.
Citera
2013-08-23, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Har läst alla inlägg i denna tråd och instämmer helt med er ang "trakasserierna" mot SB. Det han talar om i GP's artikel existerar inte i denna tråd. Kan det finnas en annan tråd här på Fb som han syftar till? Eller är han så uppmärksamhetskåt som jag misstänker?

Det kan ha funnits. Mycket skit raderas. Tyvärr inte alltid snabbt nog.
Citera
2013-08-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Tycker hans anklagelser mot flashback ligger väldigt långt ifrån verkligheten, "sida upp och sida ner"? Han nämns i början av tråden en del men sedan det kom fram att han har alibi har han inte jagats här, dom flesta gångerna han nämnts här itråden är efter sina media framträdanden..

Hade mitt ex blivit mördad och jag blivit anhållen och avfärdad som misstänkt, och sedan läst ett enda inlägg här där någon anklagar mig hade jag alldeles säkert upplevt det som "sida upp och sida ner"

Precis som SB och PT, eller barnens far i Arbogafallet. Han gick också ut i media till slut och pratade om uthängning här.

Gemensamt har de att de är alla avfärdade som oskyldiga och samtliga har tagit väldigt illa vid sig ang vad som skrivits om dem här.

Att vissa av er har personligt agg mot PT och SB, som inte har med denna tråden att göra överhuvudtaget (ert agg alltså) och använder denna tråden till att vräka ur er det (gömda bakom anonymitet) är inget annat än förkastligt
Citera
2013-08-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Så här står det faktist

Citat:
...spekulationerna om varför han mördat och blivit en mördare lades på rad. Sida upp och sida ner kunde han läsa hot och förklenande beskrivningar av honom själv, hans familj och vänner.

Och där finns många av inläggen kvar än i dag när vi träffar honom på en plats i centrala Trollhättan.

Det är inget annat än en extrem överdrift. Det är möjligt att en del har raderats men som du ser i citater så står det att många av inläggen finns kvar. Om det verkligen hade varit sida upp och sida ner och många finns kvar så borde det vara lättare att hitta något.

När tråden startade läste jag ikapp mig flera gånger varje dag så att jag hela tiden såg till att jag hade läst alla inlägg. Det jag minns är att man spekulerade i ryktet om att han sprungit från brottsplatsen till antingen D*tas eller sitt eget hem och där eventuellt BOs far skulle ha väntat men i de allra flesta spekulationer handlade det då om att han var ett vittne. Jag kan inte minnas en enda gång att han var hotad eller liknande. Möjligen att någon spekulerade i om han skulle kunna vara inblandad på något sätt. Det enda som finns kvar idag av en direkt spekulation på de första hundra sidorna är på sidan 75 då någon frågar om det stämmer att han sprungit från brottsplatsen och vilka kopplingar det eventuellt finns mellan familjerna, men någon avfärdar också detta och förklarar att det är ett rykte att han skulle ha sprungit därifrån. Min känsla är att det inte är mycket sådant som har raderats heller.

Kul att några av er andra också läste igenom och kom fram till samma sak som jag föresten.
Citera
2013-08-23, 13:09
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Diskussionen jag utlyste var att myndigheter gott kan samarbeta lite mer.
Jag håller det inte för troligt att Kronofogden tar DBs biljett och säljer den på Blocket, men det skulle vara fullt möjligt. Det enda som behövs är en sändare, ett mail och en mottagare med rätt arbetsuppgift.

Polisen kanske har hittat massa andra grejer i DBs hus som inbringar ett värde, eller tom har beslagtagit.

Det skall inte vara lätt att vara kriminell - det var min ståndpunkt.

Helt rätt, håller med i det stora hela.
Citera
2013-08-23, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Så här står det faktist

Det är inget annat än en extrem överdrift. Det är möjligt att en del har raderats men som du ser i citater så står det att många av inläggen finns kvar. Om det verkligen hade varit sida upp och sida ner och många finns kvar så borde det vara lättare att hitta något.

När tråden startade läste jag ikapp mig flera gånger varje dag så att jag hela tiden såg till att jag hade läst alla inlägg. Det jag minns är att man spekulerade i ryktet om att han sprungit från brottsplatsen till antingen D*tas eller sitt eget hem och där eventuellt BOs far skulle ha väntat men i de allra flesta spekulationer handlade det då om att han var ett vittne. Jag kan inte minnas en enda gång att han var hotad eller liknande. Möjligen att någon spekulerade i om han skulle kunna vara inblandad på något sätt. Det enda som finns kvar idag av en direkt spekulation på de första hundra sidorna är på sidan 75 då någon frågar om det stämmer att han sprungit från brottsplatsen och vilka kopplingar det eventuellt finns mellan familjerna, men någon avfärdar också detta och förklarar att det är ett rykte att han skulle ha sprungit därifrån. Min känsla är att det inte är mycket sådant som har raderats heller.

Kul att några av er andra också läste igenom och kom fram till samma sak som jag föresten.

Ja, många av inläggen finns kvar idag. Det låter som att en hel del raderats trots allt. Jag tycker vi överlämnar detta med att undersöka saken till de som är behöriga.
Det är inte särskilt rättvist att du eller någon annan som inte har tillgång till raderade inlägg ska avgöra om hot förekommit. Det som man inte ser idag kan mycket väl ha funnits ändå.
Citera
2013-08-23, 13:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inlägg med hot brukar väl förr eller senare raderas? Men det kanske en moderator kan svara på.
Citat:
1.08. Hot och personangrepp

Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.
Hot mot ickeanvändare är inte förbjudet, enligt reglerna.
Citera
2013-08-23, 13:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
För några dagar sedan så var det någon som skrev att denne tyckte att tråden borde stängas.

Kan denne fått ett PM med ett mindre välbetänkt svar och uppfattat detta som ett svar från admin.

Jag kan inte hittat inlägget, kanske någon annan kan eller så är det raderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in