2013-08-23, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu kan ju du ha dina egna tankegångar kring vad utsatt är. Eventuella hot eller trakasserier kan minska eller avta helt när killen går ut med namn och bild. (starkt gjort). Och det är väl det han hoppas på.
Skulle det fortsätta komma hot är det nog ifrån någon anonym "deckare" med diagnos.
I det stora hela är jag övertygad om att artikeln gör mer nytta än skada. Men det måste man kanske vara utrustad med empati för att förstå.
Så hot är bara att vänta från någon anonym "deckare" med diagnos? De som har hotat och misshandlat förut har tänkt om efter artikeln. "Ojdå, han är oskyldig, eftersom han träder fram i tidningen". Är det vad du tror?
Citera
2013-08-23, 09:14
Medlem
ZilverZoddes avatar
Finns nog en och annan som borde tänka sig för innan de skriver massa skit.
FB har helt klart en baksida också
Citera
2013-08-23, 09:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Förrförra fredagen, dagen efter att tvåbarnsmammans kropp slutligen hittats i en skogsdunge i Grästorp ska ett nytt överfall ha skett. I anmälan beskriver S*bastian hur tre "skinnskallar" med nazist-tatueringar anklagat honom för att ha satt dit den nu häktade 36-åringen. En av männen ska också ha riktat ett pistolliknande föremål mot hans tinning.

Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Låter som om SB har problem med andra än Flashback.
Går det runt nazzar i AJs ärende och ser "golare" överallt ?

Snor Mypenisatraps citat ovan... Om det stämmer att han blivit hotad så skall han givetvis kika på bilder på dem som på DB:s hemsida talade om att röka ut rygghuggare. Jag tror att flera i tråden har köpt lite för lätt att DB:s kompisar skyller på AJ. Har DB eller DB:s kompisar på något sätt bidragit med negativ information om AJ? Snarare är det så att de vill skydda DB samtidigt som deras lojalitet mot AJ fortfarande finns kvar.
Citera
2013-08-23, 09:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Om det är samma personer som hotar så verkar de ju redan ha både namn och ansikte på han, så för dom gör vare sig namn eller bild någon skillnad. Ta kritiken istället som en man o stå för den, inte första o inte sista personens liv FB förstör.
Kan det finnas de som misstänker honom, men inte har ansikte och namn? Kan det dyka upp nya som misstänker honom? "Aha, en ny M*ts A*m".

Men Mariooo tycks tro att de som hotat tänker om efter artikeln. Delar du den uppfattningen? Och vilken kritik ska jag ta och stå för?
Citera
2013-08-23, 09:18
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker det har tydliggjorts i tråden att han har alibi och är avförd.
Ja, en av de få saker där tråden tycks ha konsensus och varje ny, yrvaken fråga om saken snabbt besvaras med: "NEJ, så är det INTE!"
Citera
2013-08-23, 09:19
Medlem
Citat:
Som M*ts A*m, då? Det är klart att SB blir mer utsatt. Det framgår i artikeln att det finns ett hot, och samma personer fortsätter att hota efter artikeln. Nu får de ett ansikte och ett namn att gå på. Vanliga människor, som inte hotar, utgör ingen fara, att de tänker om gör ingen skillnad.

Tillägg: Tror du att de som hotar tänker om när han visar namn och bild i tidningen? "Oj, då, han är visst oskyldig".

Vilken artikel?
Citera
2013-08-23, 09:21
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Kan det finnas de som misstänker honom, men inte har ansikte och namn? Kan det dyka upp nya som misstänker honom? "Aha, en ny M*ts A*m".

Men Mariooo tycks tro att de som hotat tänker om efter artikeln. Delar du den uppfattningen? Och vilken kritik ska jag ta och stå för?

Eftersom FB verkar vara ditt liv och du ska vara någon sorts Guru för alla trådar så tålde du ju inte att de i artikeln skrevs om att de ville stänga ner tråden o att släktingen fått ett mordhot. Du brukar vara rätt neutral annars men då jävla högg du. FB:are som leker deckare gör nog mer skada än nytta fast ni nu vill tro tvärtom, så att FB får sann kritik borde du väl ändå kunna ta o inte flippa ur som det var ditt barn de attackerade.
Citera
2013-08-23, 09:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Vilken artikel?
Den här, länkad två sidor tillbaka. Det är den vi diskuterar, häng med så slipper vi upprepa. http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.1951358-sebastian-ar-oskyldig-jagas-och-hotas-anda
Citera
2013-08-23, 09:22
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det spelade egentligen ingen roll.. många inlägg som skadar människor hinner skrivas innan "deckarna" säger ojsan, vi hade fel.
Samma som Polisens deckare alltså? Visst, det ÄR deras jobb, jag vet!
Citera
2013-08-23, 09:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Om det är samma personer som hotar så verkar de ju redan ha både namn och ansikte på han, så för dom gör vare sig namn eller bild någon skillnad. Ta kritiken istället som en man o stå för den, inte första o inte sista personens liv FB förstör.
I det här fallet gällde det ju den anhållne misstänkt för människorov som GT hängde ut adressen på och inte flashbackarnas egna spekulationer. Och inte vem som helst.
Citera
2013-08-23, 09:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
M*ts A*m i detta fallet är ju AJ och INTE SB????

Quarrel, helt ärligt, det här är inte likt dig
Vad menar du? SB framstår som en MA i artikeln, liksom AJ och DB har gjort i Aftonbladet. Jag har inte uttalat mig om SB:s skuld.
Citera
2013-08-23, 09:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom FB verkar vara ditt liv och du ska vara någon sorts Guru för alla trådar så tålde du ju inte att de i artikeln skrevs om att de ville stänga ner tråden o att släktingen fått ett mordhot. Du brukar vara rätt neutral annars men då jävla högg du. FB:are som leker deckare gör nog mer skada än nytta fast ni nu vill tro tvärtom, så att FB får sann kritik borde du väl ändå kunna ta o inte flippa ur som det var ditt barn de attackerade.
Det jag har sagt om kritiken mot FB är att tråden har klargjort att SB har alibi och är avförd. Är inte det sant? Att du går in på min person besvarar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in