När datorn kom in i mitt hem år 1995. En PC. Så fanns det ett väldigt roligt spel installerat tyckte jag.
Man åkte skidor och skulle akta sig från träd och snögubbar.
Någon som minns detta?
det första förstod jag mig nog inte på så mycket när jag var liten.. vyn är uppifrån, så är man en gubbe med eldkastare i en stad, framtidaktigt tror jag det var, bilarna svävar och så.. sen får jag för mig att man kunde hämta upp typ 4 polare, så följde de efter en.. man kunde sätta eld på träd och sånt kommer jag ihåg..
Det andra är ett äventyrs-spel typ.. lite likt monkey island, för er som spelat det.
det är peka och klicka spel, så är man en kille i en liten by och får snacka med massa olika människor..
jag kommer ihåg att det var en magiker eller nånting i en del av byn. och man kunde typ köpa en trollkarshatt i nån affär eller vad det var.. Vet inte ens vad spelet gick ut på riktigt..
det första förstod jag mig nog inte på så mycket när jag var liten.. vyn är uppifrån, så är man en gubbe med eldkastare i en stad, framtidaktigt tror jag det var, bilarna svävar och så.. sen får jag för mig att man kunde hämta upp typ 4 polare, så följde de efter en.. man kunde sätta eld på träd och sånt kommer jag ihåg..
Det andra är ett äventyrs-spel typ.. lite likt monkey island, för er som spelat det.
det är peka och klicka spel, så är man en kille i en liten by och får snacka med massa olika människor..
jag kommer ihåg att det var en magiker eller nånting i en del av byn. och man kunde typ köpa en trollkarshatt i nån affär eller vad det var.. Vet inte ens vad spelet gick ut på riktigt..
tack på förhand!
Skulle det andra kanske kunna vara något utav Simon the Sorcerer-spelen?
Fan detta är omöjligt att hitta och kommer knappt ihåg men ska försöka!
Det är ett spel som man är riddare i, man har en armé. Man kan få lite olika typer av gubbar, t.ex. hästriddare, archers m.m. Spelet har inte så bra grafik och man är oftast i stora berg och man krigar. Det är uppifrån man spelar, lite som bfme 2. Fienderna man möter är också monster typ, jättar och sånt.
Allt jag kommer ihåg typ
Väldigt gammalt spel men om någon skulle kunna ta reda på vad det är skulle min barndom uppfyllas igen eftersom jag spelade det så mycket när jag var 8-10 år.
kom ihåg förut att en kompis hade ett spel som liknade super mario men det är inte det. det var på gameboy. Har helt glömt bort namnet på spelet så skulle vara nice om nån visste vad det heter.
Farsan köpte en Fujustiu Siemens-dator och det följde med ett antal spel, bland annat ett på CD som var något animerat spel på Engelska, med brittisk accent.
Jag tror det gick ut på att man skulle göra egna filmer, men jag förstod aldrig hur man skulle göra.
I spelet ingick också massa filmsekvenser, jag tror spelet hade skräcktema. Massa monster i olika färger, inget läskigt dock.
Kan också ha varit att man skulle klicka sig runt, och vara detektiv (osäker) - men jag fattade aldrig vad spelet gick ut på alls.
Farsan köpte en Fujustiu Siemens-dator och det följde med ett antal spel, bland annat ett på CD som var något animerat spel på Engelska, med brittisk accent.
Jag tror det gick ut på att man skulle göra egna filmer, men jag förstod aldrig hur man skulle göra.
I spelet ingick också massa filmsekvenser, jag tror spelet hade skräcktema. Massa monster i olika färger, inget läskigt dock.
Kan också ha varit att man skulle klicka sig runt, och vara detektiv (osäker) - men jag fattade aldrig vad spelet gick ut på alls.
hade en gammal pc med win95 som hade runt 15 spel installerade.
Det jag söker är ett pacmanspel där jag minns att det var lite borgar och träd som dekorationer på banan och man kunde även åka igenom en grind in på ett område där man kunde gömma sig för spökena.