2013-08-22, 22:01
Bannlyst
Jag tittar jämt tillbaka hur mitt liv som barn för 13-14 år sedan(var 9-10 år). Jag saknar de tiderna livet var enklare och tillfredställande. Jag brukade leka ute från morgon till kväll, bli duschad, äta god mat, besatt av pokémon och kulor och titta på cartoon network. 10 åringar idag sitter inlåst på sitt rum med en dator eller mobil.

Det är jobbigt att titta tillbaka på det förflutna, speciellt de goda tiderna. Det gör ont i hjärtat. Vad ska göra?
Citera
2013-08-22, 22:07
Medlem
Zartazas avatar
Acceptera nuet och lev livet som det är just nu. Du kan ju då och då titta på lite gamla disney-filmer och dylikt samt spela Pokémon for old times sake.
Citera
2013-08-22, 22:13
Medlem
O-Lyckligs avatar
Det roliga med livet, och att ha lite lätt demens, är att varje nytt år som passerar är det bästa som jag haft! Grymt skoj att få leva

Nostalgi är bara känslor på att Du har haft det bra, låt dem inte bli till en snuttefilt utan låt dem vara ett kvitto på hur bra du har haft det!

Edit: Prosa
Senast redigerad av O-Lycklig 2013-08-22 kl. 22:18.
Citera
2013-10-03, 10:23
Medlem
Caseuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flow911
Jag tittar jämt tillbaka hur mitt liv som barn för 13-14 år sedan(var 9-10 år). Jag saknar de tiderna livet var enklare och tillfredställande. Jag brukade leka ute från morgon till kväll, bli duschad, äta god mat, besatt av pokémon och kulor och titta på cartoon network. 10 åringar idag sitter inlåst på sitt rum med en dator eller mobil.

Det är jobbigt att titta tillbaka på det förflutna, speciellt de goda tiderna. Det gör ont i hjärtat. Vad ska göra?

Det var härliga tider! Lekar, Pokemon och Nintendo.

Vad finns det att göra? Bara att acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in