2013-08-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicasso
Nopp, det har dom inte.

Får känning att du har bra kontakter med polisen.. flera inlägg med polisrelaterade uppgifter och kännedom om saker som har med likvärdigt att göra
Citera
2013-08-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicasso
Nopp, det har dom inte.

Ok, du verkar säker på din sak så följdfrågan är hur de känner varandra (MN o GÖ), den som enligt uppgift körde olycksbåten och den som är förundersökningsledare.
Ma*ia Nä*l*d verkar vara en kompetent person och bra i media, det är inte henne jag vill åt alls, utan tycker det är intressant ifall det blir en annan rubricering. Än så länge misstänker man ju inte brott.
Citera
2013-08-22, 20:04
Medlem
Citat:
Newkie skrev: Fast drivkraften från motorn går ju normalt rakt genom leden (tappen) och kan ju knappast i nått läge vrida motorn. Ingen hävarm finns, alltså inget moment runt tappen.

Om du tar en bräda på högkant som är 7m lång, sätter ett gångjärn i ena änden.
Skjut den framför dig i vatten genom att hålla i andra delen av gångjärnet, vinkla sedan lite,
men fortsätt trycka på i samma riktning. Det som kommer att hända är att det viker sig
och plankan kommer att hänga rakt bakåt.

En liten hävarm finns, Suzuki kör ju med framflyttad vevaxel för att få
bättre balans.

*
Citera
2013-08-22, 21:47
Bannlyst
Sjövana hit och dit är ointressant.

Ägaren till en toksnabb båt har kört som en man gör om man inte har sjökunskap alternativt lämnat över rodret(vilket man inte gör om man tar ansvar) till någon annan med lika dåliga kunskaper, resultatet tre dog.

Sjökunskap och för min del sjövana betyder att man är van och har respekt för hav och andra människor samt tar ansvar för de som färdas på sin båt samt andra runt omkring, så har ej skett!

Det är precis samma typ av "balla" killar som gör inne i Stockholms stad också, helt livsfarligt som vi också har fått erfara och vi som har sjövana törs inte åka där på kvällen.

Och troligen visste alla som kände dessa killar om att fyllstyrningar och tokkörningar var "normalt" men ingen ingrep, nu sörjer dom säkert detta, iallafall jag skulle gjort det!

Synd att två oskyldiga tjejer fick sätta livet till, men det kunde gått värre!
Citera
2013-08-22, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Det här är visserligen Norrland, där kanske man tar båten stupfull hem efter en fest mitt i natten och passar på att köra väldigt fort. Men det känns som att någon i kvartetten borde ha haft någon anhörig eller liknande som ringt eller hört av sig under tiden. Någon som meddelade en sambo, kompis eller liknande om att de var på väg hem, eller var det två par i den där båten och därför ingen som saknade dem?
Så kör man i Storstäderna också, värre tom!
Citera
2013-08-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Vet inte om det här har varit uppe i tråden tidigare: http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.6198661-har-kan-svaret-finnas

Gps enheten skall undersökas.

Mycket tråkig historia detta - fruktansvärt.
Enligt artikeln bar ingen av de fyra flytväst vid anträffandet. https://static.flashback.org/img/smilies2/sad44.gif

Av det jag kunnat läsa mig till så uppvisar männen omdömeslöshetens tecken - väsentligt mycket yngre tjejer, sjöfylla, inga flytvästar och en lokalt hög svansföring - makabert att konsekvensen ska bli detta dock.

Hoppas killen på sjukhuset stänger igen dörren till dödens väntrum och frisknar till!
Citera
2013-08-22, 22:15
Medlem
Bojen har vridit sig några grader nu och ligger med "hålet" vänt mera in mot Skommarhamnsstranden än tidigare. Om den är på väg till sitt normala(?) tillstånd med "hålet" vänt mot Hörnskatan eller om den ständigt vrider sig lär väl framtiden utvisa.
Citera
2013-08-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x101
Bojen har vridit sig några grader nu och ligger med "hålet" vänt mera in mot Skommarhamnsstranden än tidigare. Om den är på väg till sitt normala(?) tillstånd med "hålet" vänt mot Hörnskatan eller om den ständigt vrider sig lär väl framtiden utvisa.

Förvisso ointressant, men då den sitter fast i en kedja så torde den rotera ständigt.
Citera
2013-08-22, 22:23
Medlem
waters avatar
Ja så otroligt tragiskt detta, känns alltid så fel när "oskyldiga" passagerare får sätta livet till. Jag menar det är en sak när en person som ensam färdas i väldigt höga farter med mc, båt etc. Kraschar. Det är något denne själv utsatt sig för i sitt nöje. Och en risk man själv valt när man blåser på i 300 km/h på motorvägen.

Men de maktlösa passagerarna, så otroligt sorgligt. Lider med de anhöriga.
Citera
2013-08-22, 23:55
Medlem
Aristaeuss avatar
Denna tråden är ett lågvattenmärke (no pun intended) t.om. i enlighet med flashback 'döds-nazist' aura. Att angripa dessa människor med anklagelser som vanligtvis riktas mot kriminella - är skamligt, omotiverat och fullkomligt vidrigt. Selektion är tydligen inte bara ett mänskligt problem, utan även ett intellektuellt...
Citera
2013-08-23, 00:17
Medlem
waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Är du alltid ensam på vägen när du blåser på i 300 knyck?
Dåligt formulerat av mig, tänkte göra en parentes angående lämpligt tillfälle. Det jag ville komma fram till är att det är så jävla illa. Vill man handla omdömeslöst så ska det inte drabba andra på det här viset.
Senast redigerad av water 2013-08-23 kl. 00:34.
Citera
2013-08-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Denna tråden är ett lågvattenmärke (no pun intended) t.om. i enlighet med flashback 'döds-nazist' aura. Att angripa dessa människor med anklagelser som vanligtvis riktas mot kriminella - är skamligt, omotiverat och fullkomligt vidrigt. Selektion är tydligen inte bara ett mänskligt problem, utan även ett intellektuellt...

Det finns en risk att det som diskuteras kan vara en brottslig gärning. Annars finns familjeliv eller andra forum med annan kultur för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in