2013-08-18, 21:03
Medlem
Vickejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
http://www.gamereactor.se/nyheter/117824/Nvidia%3A+Grand+Theft+Auto+V+sl%E4pps+till+PC+i+h% F6st/

Kanske kan börja diskutera redan nu, förhoppningsvis

Faaaaaaaaaaaaaaan så glad jag blir!!
Men vad menar dom med att officiellt uttalande saknas?
Citera
2013-08-18, 21:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Nu kanske det här är en noobfråga, men det enda spelet jag spelar online är BF så jag är inte så insatt..

Det kommer ju vara 16 spelare per server. Alltså borde man ju alltid använda samma server och spela med samma personer.
Jag kan ju inte köpa en lägenhet och sen byta server, då kanske en annan spelare köpt den lägenheten på just den servern?

Så det vore ju grymt att även om vi inte är i samma crew, åtminstone bara vara flashbackare på en och samma server.

Hur vet du att det är 16 spelare per server som gäller?
Citera
2013-08-18, 21:28
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hur vet du att det är 16 spelare per server som gäller?

"Grand Theft Auto Online is a dynamic and persistent online world for 16 players that begins by sharing gameplay features, geography and mechanics with Grand Theft Auto V, but will continue to expand and evolve after its launch with new content created by Rockstar Games and the Grand Theft Auto community. Grand Theft Auto Online takes the fundamental Grand Theft Auto concepts of freedom, ambient activity and mission-based gameplay and makes them available to multiple players in an incredibly detailed and responsive online world. "

Källa: http://www.rockstargames.com/V/GTAOnline
Citera
2013-08-18, 23:57
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
"Grand Theft Auto Online is a dynamic and persistent online world for 16 players that begins by sharing gameplay features, geography and mechanics with Grand Theft Auto V, but will continue to expand and evolve after its launch with new content created by Rockstar Games and the Grand Theft Auto community. Grand Theft Auto Online takes the fundamental Grand Theft Auto concepts of freedom, ambient activity and mission-based gameplay and makes them available to multiple players in an incredibly detailed and responsive online world. "

Källa: http://www.rockstargames.com/V/GTAOnline

Jaha. Fan vad dåligt med endast 16 players per server får hoppas på fler players i pc versionen då...
Citera
2013-08-19, 00:39
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickej
Faaaaaaaaaaaaaaan så glad jag blir!!
Men vad menar dom med att officiellt uttalande saknas?
Rockstar Games som utvecklar spelet har inte gjort något uttalande. Med andra ord kan det lika gärna vara tomma ord.
Citera
2013-08-19, 00:44
Medlem
Jag är jätte gärna med i något flashback crew ! Har inget social club konto än men skaffar det så fort jag fått hem GTAV. Headset hade ju varit väldigt kul om alla hade så vi kan kommunicera under heisterna.

MVH No.1beginner
Citera
2013-08-19, 01:46
Medlem
Hur många crews tror ni att man kommer kunna vara med i?
För skulle vara kul att ha ett crew med kompisar sen ett fb crew
Sen min fråga nmr 2 är hur tror ni det kommer funka med servrar?
Kommer man alltid vara på samma server då man ska kunna köpa lägenheter och sånt, skulle bli konstigt om man kommer in på en annan server och då har någon annan köpt samma hus/garage
Hoppas ni förstår vad jag menar blev lite konstigt skrivet men men :P
Citera
2013-08-19, 06:09
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Jag hittar ingen crew som heter Flashback Outlaws..?
Nä, jag tog bort det crew:et då det visade sig att man inte kan byta namn på det efter att det har skapats vilket hade gjort att det ändå hade behövts skapas ett nytt ifall namnet inte passade. Jag tyckte att det i så fall blir väldigt omständigt och förvirrande ifall folk skulle skriv upp sig till 2 stycken crews så att säga. Men så fort ett namn har bestämts så kommer ett "äkta" crew att skapas

Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Hur många crews tror ni att man kommer kunna vara med i?
För skulle vara kul att ha ett crew med kompisar sen ett fb crew
Sen min fråga nmr 2 är hur tror ni det kommer funka med servrar?
Kommer man alltid vara på samma server då man ska kunna köpa lägenheter och sånt, skulle bli konstigt om man kommer in på en annan server och då har någon annan köpt samma hus/garage
Hoppas ni förstår vad jag menar blev lite konstigt skrivet men men :P
Enligt det här svaret från Rockstars support kan man vara med i upp till fem olika crews men man kan bara vara ledare för ett av dem: http://support.rockstargames.com/entries/21400413-Being-a-member-of-multiple-Social-Club-crews

En teori angående lägenheterna är att alla har samma lägenhetsadress så att säga men man har olika inredning beroende på vem man är, som sagt bara en teori jag läste på GTAForums. Vad jag vet är inget bekräftat angående exakt hur det kommer att fungera när online kommer igång.
Senast redigerad av Autozione 2013-08-19 kl. 06:12.
Citera
2013-08-19, 17:54
Medlem
Autoziones avatar
Läste en spännande preview från CVG om GTA Online, länken här för den som inte läst och är intresserad: http://www.computerandvideogames.com/424264/gta-online-first-look-rockstars-persistent-online-world-is-its-most-ambitious-project-in-years/

Bland annat står det om några olika uppdrag där man kan lyckas väldigt bra om man samarbetar på ett smart sätt. Det verkar vara riktigt skoj och är väl ungefär så jag tänker mig hur vårt lilla crew kommer att samarbeta i de olika uppdragen som finns.

Har än så länge fått ett namn förslag och det är rätt och slätt "Flashback". Om någon känner sig manad att lägga ett förslag så gör gärna det, vi börjar ju inte förrän 1:a Oktober.
Citera
2013-08-19, 18:03
Medlem
Jag är gärna med i ett Crew.
Men jag kommer behöva skaffa en konsoll och spel för att kunna spela. Men jag kommer sikta på PS3 då det är lite vettigare för en fattig student ^^ speciellt om man ska spela mycket online.
Så det blir lite när jag har råd att skaffa konsoll och spel som jag kommer kunna börja spela

Jag kommer definitivt att vilja spela detta seriöst online, blir så mycket enklare att skrapa ihop pengar o kunna köpa bra grejer
Citera
2013-08-22, 16:26
Medlem
downbelows avatar
Vad är det som gäller för spela gta online på Xbox?
Såg nåt om att gta online kommer vara gratis, men man måste väl ha guldmedlemskap för spela online via boxen?
då är det ju inte gratis
Citera
2013-08-22, 18:37
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Vad är det som gäller för spela gta online på Xbox?
Såg nåt om att gta online kommer vara gratis, men man måste väl ha guldmedlemskap för spela online via boxen?
då är det ju inte gratis
Det är gratis i den meningen att Rockstar själva inte tar ut någon avgift, det finns dock en ganska stor chans att det senare kanske blir tal om mindre transaktioner för t.ex. nya vapen och liknande. Vad Microsoft tar för avgift tycker jag inte att Rockstar kan ställas till svars för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in