Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Insiktsfull text
Tyckte att mycket av det du skrev var bra och sant. Jag tror att
väldigt få av de som röstar på sverigedemokraterna tycker att folk som har en annan hudfärg skall behandlas sämre pga detta.
Så om det vore som pk-etablissemanget påstår att det alltid ligger en genuin rasism bakom invandringsmotstånd och värnande av det egna nationella arvet så borde SD ha cirka 0.1% av rösterna istället för dagens ca 10%.
Frågan är då om,när och hur mångkulturbubblan kommer att brisera. Det låter kanske lite pessimistiskt av mig, men jag har svårt att tro att alla de som har lagt en sån oerhörd prestige i att smutskasta allt motstånd mot mångkultur(hela 7-klövern, hela medieetablissemanget, alla proffstyckare osv) kommer att ge upp bara SD får, låt säga 20-30% av rösterna.
De kommer då att väckas krav på att man bildar en samlingsregering mot "hatet" där hela eller en stor del av 7-klövern ingår och så kan man fortsätta vansinnet i några mandatperioder till.
Vi har ju inte så oerhört många mandatperioder på oss med nuvarande politik innan vi kommer att befinna oss i en total katastrof(kanske 10-20 år till).
Är du mer optimistisk än jag, och i så fall när tror du att bubblan spricker och vi får se en mer hållbar politik när det kommer till invandring och integration(assimilering)?