2013-08-22, 14:43
Medlem
rayraviolis avatar
Låt säga de inte befann sig i lägenheten under den tid den misstänkte hävdar. Varför ljuger han då på denna punkt? Han drar ju på sig många problem, mobiltrafik, iakttagelser från vittnen m.m. En första tanke är att han vill avleda uppmärksamheten från den plats där de faktiskt befann sig – för där finns spår av mordet eller rentav kvarlevor. När uppgav han att de var i hans lägenhet första gången förresten?

Jag utgår från att polisen vänt ut och in på stället, men för mig är föräldrahemmet fortfarande högintressant.
Citera
2013-08-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa provsvar har kommit andra inte. Kan det handla om något komplicerat, vad kan det isf vara?

Det blir förmodligen ett indiciemål om han inte tvärvänder och öppnar sig och då vill de ha mycket torrt på fötterna för att uppnå en fällande dom. Det blir säkerligen också två vändor, TR och HR innan man låser in honom i sluten psykiatrisk vård med utskrivningsprövning, allt tyder på det just nu iaf.

Sen är det bra om de borrar i eventuella sidospår eller medGM så det blir ordentligt utrett.
De kan hittat platser eller saker som inte är knutet till FP1/FP2 eller andra för oss kända möjliga ställen utan att vi vet något, det finns isf i FUP'en och kan vara besvärande för mtGM. De måste snickra ihop en gärningsbeskrivning och behöver många tekniska bevis för helheten.
Citera
2013-08-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
tyvärr hinner jag inte idag!! ska hälsa på en alldeles ny liten människa född 15/8 och dess föräldrar! men det blir garanterat i morgon!!
2. det blev dagen därpå! och nej! grejen var borta och då får jag bara hoppas att rätt person har hittat det och lämnat in det el. snarare ringt om det!!
Citera
2013-08-22, 15:23
Medlem
Sokkos avatar
Att blodet i hans bil med SKLs säkerhetsgrad 4+ - den högsta - matchar den mördade kvinnan kommer att bli en svår "indicie" att förklara bort.
Citera
2013-08-22, 15:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Att blodet i hans bil med SKLs säkerhetsgrad 4+ - den högsta - matchar den mördade kvinnan kommer att bli en svår "indicie" att förklara bort.

Om han inte vill eller kan förklara bort det så betyder ju inte det i sig att han mördat som jag ser på saken. Det är såklart en besvärande omständighet om han inte berättar något, hans trovärdighet sviktar i allt annat han säger. Frågan är ju då varför han ljuger eller inte berättar? Vet inte, skyddar någon annan eller sig själv. Sistnämnda mest troligt tycker jag.
Citera
2013-08-22, 15:46
Medlem
Citat:
Enligt en källa med insyn i utredningen har några sms som Vatchareeya Bangsuan skickat på mordnatten blivit intressanta.

Källa:expressen.se

Mordnatten? Låter som om VB åtminstone inte mördades under eftermiddagen och tidig kväll, eller hur ska det tolkas tycker ni? Natt vid 21?
2. säkert att hon kände sig osäker och rädd!!
Citera
2013-08-22, 15:47
Medlem
Citat:
Om han inte vill eller kan förklara bort det så betyder ju inte det i sig att han mördat som jag ser på saken. Det är såklart en besvärande omständighet om han inte berättar något, hans trovärdighet sviktar i allt annat han säger. Frågan är ju då varför han ljuger eller inte berättar? Vet inte, skyddar någon annan eller sig själv. Sistnämnda mest troligt tycker jag.

Har jag missat ngt? Har för mig att advokaten svarat på detta, att kj har gett sin förklaring till det. Det är ju inte så lätt att veta, om man inte vet. Men han har förklarat sin teori.
Sen vilka som tror på den är en annan sak. Och om den är trovärdig.
Det är ju inget som bevisar ett mord.
Citera
2013-08-22, 15:54
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åbergsmasten, som tog emot signalen 18:40 täcker Bodsvedjan, där KJ bor.

Ok. Tack. Men vad jag kunde läsa mig till fokuserades de första söken efter henne i området runt Åberget (fortet bl.a.). De sista signalerna kunde spåras dit (artkel AB 8/5).
Varför fokuserade de just där annars? Kan det ha att göra med hur starka signalerna var?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har jag missat ngt? Har för mig att advokaten svarat på detta, att kj har gett sin förklaring till det. Det är ju inte så lätt att veta, om man inte vet. Men han har förklarat sin teori.
Sen vilka som tror på den är en annan sak. Och om den är trovärdig.
Det är ju inget som bevisar ett mord.

Mja, det är väl snarare så att advokaten presenterat en möjlig teori kring hur blodet kan finnas i KJ bil. KJ hävdar att han inte vet, det är väl där saken ligger just nu vad jag förstår.
Citera
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det som att letsdoit skrivit hur det möjligen sett ut i KJ hjärna.
precis! jag tror inte att det var illa ment av letsdoit utan precis som du säjer hur bestialiska förvridna tankar kanske kan komma ur en sjuk människas huvud i ett bestialiskt mord!.
Citera
2013-08-22, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ok. Tack. Men vad jag kunde läsa mig till fokuserades de första söken efter henne i området runt Åberget (fortet bl.a.). De sista signalerna kunde spåras dit (artkel AB 8/5).
Varför fokuserade de just där annars? Kan det ha att göra med hur starka signalerna var?
Nej, men åbergsmasten täcker säkert där också.
Citera
2013-08-22, 16:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. säkert att hon kände sig osäker och rädd!!

Menar någon här i så fall att mottagaren/na av sms:en inte skulle känna till anledningen och varför, och vem hon var med? Varför tipsade inte NN polisen om KJ när det blev känt att VB var försvunnen? Osannolikt att det skulle vara så utan att det ligger en hund begraven.(inte KJ:S)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in