2013-08-05, 20:17
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
har man vetat om att mordet skulle ske och/el. varit med och styckat, transporterat kroppen, då är man -ta mej fan- lika skyldig som den som släckte hennes liv. och sitter man dessutom inne med namnen på medgärnings/mannen/männen och inget säger, då är det bara att skaka galler för dom också!!

Det vet kanske ett och annat i det här mordfallet .
Citera
2013-08-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kan så vara. Dock är det väääldigt bra tajming för AN att hennes absolut värsta fiende/hatobjekt blir mördad i lilla Boden. Kanske föör bra tajming?? Är hon med på ett hörn? Har hon mental makt över KJ? Har hon fått honom att göra detta?
Om inte åklagarna har några helt överväldigande bevis, så tror jag inte KJ gjort detta. Indicier och tekniska indiciebevis tror inte jag kommer räcka för att fälla honom. Men vi får vänta o se...

Jag vill nog påstå, jävligt dålig tajming, tyvärr så har facebook och liknande skapat ett öppet fönster och vad som skrivs där är inte bara inte nuet utan sprids som vinden och sparas, det gör inte ett samtal person till person.

Damen i Sävast har inte något med mordet att göra, lika lite som övriga i hennes intresse karate eller vad hon nu tränade.. det är så många olika inriktningar att man tappar namn på alla.
En härdsmälta som damen får sona, ingen kommer att acceptera en ursäkt för så nedligt inlägg/post.

Jag är 99% MEN INTE 100% för det finns alltid överaskningar som man aldrig räknat med.
Citera
2013-08-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror att det är en långsökt teori, det är rätt stor skillnad på att vara dåligt uppfostrad, vräka ur sig saker och styckmörda. Tyvärr påminner allt kring det här fallet om en dålig roman, det är twin peaks över det hela. Som jag ser det har AN trots allt en del att förlora, man, två barn, ett liv. Den som mördar är beredd att förlora allt, det kan jag inte tänka mig att AN vill göra. Hon är en arg tigerhona, varken mer eller mindre.

Nja, det finns nog mördare med familj och som inte tänker på konsekvenserna OM man åker fast.
Motiv= kan göra vanliga folk till mördare.
An var svartsjuk på vb för mb:s skull. Kanske de redan hade haft sex med varandra? Sånt gnager livet ut... Kanske de hade haft sex flera gånger? Det kan skapa mördare...annan familjemedlem som tagit saken i egna händer?
En soppa är vad det är....
Citera
2013-08-05, 20:30
Medlem
har hört av ungdomar som bor i närheten av KJ:s barndomshem att han och hans bror roade sig med att sparka fotboll med IGELKOTTAR !! vart var föräldrarna då! el. var det bara "ja dessa pojkar...ha ha haa". om inte, hur har djurplågandet och dissikerandet av olika djur lyckats undgå föräldrarna när så pass många kände till det?? och om dom visste, vilken typ av hjälp fick KJ då? blev det "hemterapi" el. fick han hjälp av utbildade inom området?
varför jag undrar är att mördare ofta börjar sin karriär med djur! är det någon som vet mera om detta med hans djurhantering?
Citera
2013-08-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han ändrar inte sin historia. Åklagaren gissar att han kommer att ändra sin historia.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6903483

Det är ju detta som gör åklagarens beslut misstänksamt. Det ligger ju kj till last om han ändrar sin historia, och gynnar åklagarna. Men, där är det finurliga. Han kommer antagligen inte ändra sin historia, och det är egentligen därför åklagarna inte vill ge mer detaljer.
Jag litar inte på åklagarna.
Citera
2013-08-05, 20:35
Medlem
Pentagrammatons avatar
Idag när jag promenerade till Mjösjöfortet hittade jag delar av benpipor täckta av torkat blod. Tänkte först att det var något djur som varit i farten. Men på vägen tillbaka när jag gick förbi ödehuset började tankarna spåra iväg. Då mina kunskaper om mänsklig anatomi är för begränsade för att avgöra huruvida benbitarna kommer från djur eller människa tänkte jag testa dela bild här ifall någon kan avgöra vad det rör sig om så jag kan få sinnesro.

Bild på benbitarna: http://24.media.tumblr.com/7aece58e9bae22364fa15bc3101a1ef7/tumblr_mr2m6cIbaM1qhmiblo1_500.jpg
Citera
2013-08-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror att det är en långsökt teori, det är rätt stor skillnad på att vara dåligt uppfostrad, vräka ur sig saker och styckmörda. Tyvärr påminner allt kring det här fallet om en dålig roman, det är twin peaks över det hela. Som jag ser det har AN trots allt en del att förlora, man, två barn, ett liv. Den som mördar är beredd att förlora allt, det kan jag inte tänka mig att AN vill göra. Hon är en arg tigerhona, varken mer eller mindre.

Kan vara så men damen har inte mördat utan är har aningen dålig tankeverksamhet som nu blir henne till last, och den skiten skall hon ha, större idiot i ett mord har jag iaf inte träffat på på vår FB och jag har stor förståelse för moder Cat som hatar denna kvinna.. min dotter är död och mördad och du bryr dig inte ett skit, tvärtom..hon söker jag ej efter etc.

Jag skulle iaf bli skogstokig om någon vore så förnedrande mot mig och familj och förlorat ett barn.
Citera
2013-08-05, 20:37
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Denna bild med text har jag missat och om de har funnit delar av mobilen så är det aningen intressant. Även om de har lagt locket på. Flödet var stort vid tidpunkten.
Området täcks av "sävastklintens" mast utan tvivel och det går att komma ganska nära med fordon ...

Jag tror att MP är en plats där BO har lämnats kort tid för att GM skall tänka till,

"vad i h-vete har jag gjort nu och hur kommer jag ur detta",
hämtat utrustning som GM anser sig behöva och sen flyttat BO till ny plats som GM är mycket väl bekant med och där av någon anledning styckad delar av kroppen. Ny flyttning till FP1/FP2 under mycket stark press och dumpningen blev som den blev, kanske störd av bilar/människor/hundar.

Jag är inte bekant med området och har ärligt talat inte ingående studerat kartorna.
Vet du hur det ser ut vid bilden/platsen? Skulle man teoretiskt kunna putta någon utför stupet? För att sen kunna komma in ng timmar senare nerevid? Eller är där låst och bommat?

Kj har väl enl. uppgift fått alibi från sin bror en stund på kvällen, ja jag tror han återvände sen...
https://www.flashback.org/sp43961496
Senast redigerad av Yoga-Millan 2013-08-05 kl. 20:49.
Citera
2013-08-05, 20:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Idag när jag promenerade till Mjösjöfortet hittade jag delar av benpipor täckta av torkat blod. Tänkte först att det var något djur som varit i farten. Men på vägen tillbaka när jag gick förbi ödehuset började tankarna spåra iväg. Då mina kunskaper om mänsklig anatomi är för begränsade för att avgöra huruvida benbitarna kommer från djur eller människa tänkte jag testa dela bild här ifall någon kan avgöra vad det rör sig om så jag kan få sinnesro.

Bild på benbitarna: http://24.media.tumblr.com/7aece58e9bae22364fa15bc3101a1ef7/tumblr_mr2m6cIbaM1qhmiblo1_500.jpg
Ring polisen och be den avgöra. 114 14.
Citera
2013-08-05, 20:43
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ring polisen och be den avgöra. 114 14.

Mnja, jag är inte direkt supersugen på att ha med polisen att göra och redan kollat med flera släktingar som säger att det är djur det handlar om. Men la upp det här utifall att. Om någon här känner att det är aktuellt att kontakta polisen ang detta kan jag säga att bitarna ligger helt synliga på asfaltsvägen precis utanför Mjösjöfortet.
Citera
2013-08-05, 20:53
Medlem
[quote=Pentagrammaton|44634436]Idag när jag promenerade till Mjösjöfortet hittade jag delar av benpipor täckta av torkat blod. Tänkte först att det var något djur som varit i farten. Men på vägen tillbaka när jag gick förbi ödehuset började tankarna spåra iväg. Då mina kunskaper om mänsklig anatomi är för begränsade för att avgöra huruvida benbitarna kommer från djur eller människa tänkte jag testa dela bild här ifall någon kan avgöra vad det rör sig om så jag kan få sinnesro.

Bild på benbitarna: http://24.media.tumblr.com/7aece58e9bae22364fa15bc3101a1ef7/tumblr_mr2m6cIbaM1qhmiblo1_500.jpg[/QUOTE
ben biten till höger påminner om ett mänskligt lårben där ledkulan saknas. benet är dessutom kluvet med någon maskin! jag kan givetvis ha fel! Ring polisen i stället, det kan vara ett viktigt fynd du har gjort!.
Citera
2013-08-05, 20:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Mnja, jag är inte direkt supersugen på att ha med polisen att göra och redan kollat med flera släktingar som säger att det är djur det handlar om. Men la upp det här utifall att. Om någon här känner att det är aktuellt att kontakta polisen ang detta kan jag säga att bitarna ligger helt synliga på asfaltsvägen precis utanför Mjösjöfortet.
Du kan ringa 114 14 och skydda ditt nummer med prefix #31#. Du behöver inte uppge namn. Beskriv platsen, gärna med koordinater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in