Resultat: .
0%
röster
2013-08-22, 06:34
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Pinsamt om Tyskland ännu en gång får ett lag som åker ut i CL-kvalet. Schalke äcklar mig. Tänk om vi hade Gladbach eller Frankfurt där istället.
Du måste skämta? Om Eintracht nu skulle lyckas vinna play-offen så är risken ändå stor att man skulle bli en riktig slagpåse i gruppspelsfasen. Jag är tveksam till om årets upplaga ens håller för Europa League (play-off idag borta i Azerbadjan för övrigt).

Schalke är skakat men jag tror helt klart att möjligheten till avencemang via bortavinst finns där. Speciellt med tanke på att matchen ska spelas inför tomma läktare vilket ju tar bort en del av hemmafördelen för PAOK.
Citera
2013-08-22, 06:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Pinsamt om Tyskland ännu en gång får ett lag som åker ut i CL-kvalet. Schalke äcklar mig. Tänk om vi hade Gladbach eller Frankfurt där istället.
Varför i helvete är det pinsamt? Är man inte bättre så åker man ut ur turneringen.

Frankfurt

Magath kommer han ta över HSV, nu kan det bli skoj.

Podolski till Schalke?
Senast redigerad av cyberkalle 2013-08-22 kl. 06:43.
Citera
2013-08-22, 11:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Podolski till Schalke?
Kan Arsenal verkligen göra sig av med en spelare till? De har väl snart inget lag att ställa på banan.
Citera
2013-08-22, 12:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Kan Arsenal verkligen göra sig av med en spelare till? De har väl snart inget lag att ställa på banan.
Men han är ju för usel för PL verkar det ju som på alla superexperter här inne men för Schalke skulle han dock vara en tillgång.

Kevin Kuranyi det var länge sedan man hörde av honom men nu ryktas han som en sistaminuten transfer till Leverkusen.

Bayern har dock sagt att inga mer spelare skall vare sig köpas eller säljas innan transferfönstret stänger den 2 september.

Ribéry har stått över två träningspass och det är oklart om har kommer till spel i Bayernderbyt.
Hoppas vi får se Götze göra BL-premiär för klubben.

Polisen fick ingen vidare uppskattning på sitt agerande i gårdagens match i Gelsenkirchen.
https://www.youtube.com/watch?v=FpgYgyXovk0
Citera
2013-08-22, 14:45
Bannlyst
Problemet är att bortsett från Bayern och Dortmund är den tyska ligan så jämn i kvalitet att det skadar deras chanser i CL, i PL vet man att de lag som kommer topp 4 i PL alla kan leverera i CL men i Bundesliga är det inte samma sak och deras nivå skiftar mycket från år till år, det existerar ingen topp 4 i Bundesliga som det gör i PL utan det är olika lag varje år som kommer trea och fyra i stort sett.
Citera
2013-08-22, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Haha, ja. Två riktiga storlag som hade tagit sig långt i CL.
Är det inte ironiskt när någon som håller på Roma, ett mediokert italienskt lag som tappar sina bästa spelare till Southampton hånar andra lag?
Citera
2013-08-22, 14:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Är det inte ironiskt när någon som håller på Roma, ett mediokert italienskt lag som tappar sina bästa spelare till Southampton hånar andra lag?

Tyvärr är det ju som så att spanska, italienska, tyska och övriga ligor är långt efter PL. Och värre kommer det bli, kolla bara hur spanska och övriga lag tappar spelare till PL-lagen. Att en klubb som Southampton skulle vara topp två i budget om de spelade i Tyskland säger en hel del om de enorma skillnaderna mellan England och övriga ligor. England är helt klart i en klass för sig och skillnaden kommer bara att öka i och med att PL ständigt växer i popularitet till skillnad från övriga ligor. De utländska ägarna i PL spenderar enorma summor, det finns inte alls på samma sätt i de övriga stora ligorna.

Citera
2013-08-22, 15:04
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Problemet är att bortsett från Bayern och Dortmund är den tyska ligan så jämn i kvalitet att det skadar deras chanser i CL, i PL vet man att de lag som kommer topp 4 i PL alla kan leverera i CL men i Bundesliga är det inte samma sak och deras nivå skiftar mycket från år till år, det existerar ingen topp 4 i Bundesliga som det gör i PL utan det är olika lag varje år som kommer trea och fyra i stort sett.
Jag tycker inte på något sätt att detta är ett problem. Visserligen är det kanske sämre för Bundesligas framgångar i Europaspelet men det gör ligan oerhört mycket intressantare att följa! Och jag vet inte hur det är för er andra men jag älskar i första hand BL och tycker att de tyska lagens Europamatcher kommer i andra hand.

PL är ju klart tråkigare just av den anledningen att de inte har någon motsvarighet till Mainz eller Freiburg som kommer "från ingenstans" och plötsligt kämpar om toppplatserna en säsong. Eller tror någon seriöst att typ Hull City plötsligt skulle komma fyra-femma och peta ner Arsenal och Tottenham ett pinnhål?
Citera
2013-08-22, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag tycker inte på något sätt att detta är ett problem. Visserligen är det kanske sämre för Bundesligas framgångar i Europaspelet men det gör ligan oerhört mycket intressantare att följa! Och jag vet inte hur det är för er andra men jag älskar i första hand BL och tycker att de tyska lagens Europamatcher kommer i andra hand.

PL är ju klart tråkigare just av den anledningen att de inte har någon motsvarighet till Mainz eller Freiburg som kommer "från ingenstans" och plötsligt kämpar om toppplatserna en säsong. Eller tror någon seriöst att typ Hull City plötsligt skulle komma fyra-femma och peta ner Arsenal och Tottenham ett pinnhål?
Det handlar väl mest vad man värdesätter, som du säger finns inte samma topp i Tyskland som i England, då lagen i England är överlägset rikare än tyska lag (Förutom Bayern). Det gör ju dock att fler mindre lag kan sluta trea eller fyra i Tyskland än vad som kan ske i England. PL har genom alla oligarker och tv-pengar nått en sådan nivå när även ett lag som kommer femma i England kan köpa för över 100 miljoner euro (Tottenham), det skulle vara omöjligt i någon annan liga där pengarna är mycket mindre.
Citera
2013-08-22, 15:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Ändå är det fler tyska lag som presterat i exempelvis EL, det tyder ju på att bredden i BL är både större och bättre än vad den är i PL?
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tyvärr är det ju som så att spanska, italienska, tyska och övriga ligor är långt efter PL. Och värre kommer det bli, kolla bara hur spanska och övriga lag tappar spelare till PL-lagen. Att en klubb som Southampton skulle vara topp två i budget om de spelade i Tyskland säger en hel del om de enorma skillnaderna mellan England och övriga ligor. England är helt klart i en klass för sig och skillnaden kommer bara att öka i och med att PL ständigt växer i popularitet till skillnad från övriga ligor. De utländska ägarna i PL spenderar enorma summor, det finns inte alls på samma sätt i de övriga stora ligorna.

Den tyska ligan är enorm i central och östeuropa. Pengarna är mycket större än vad folk tror och att S'oton skulle vara den näst rikaste klubben i BL är en ren lögn när det finns lag som Wolfsburg som i teorin har obegränsade tillgångar. De tyska klubbarna sköter helt enkelt sin ekonomi bättre än många klubbar i andra länder efter det att några av storklubbarna var nära på att gå omkull för 10-15 år sedan. England är ett litet sketet fotbollsland i jämförelsen med Tyskland och PL har haft sin peak, de andra ligorna kommer att komma ikapp.
Citera
2013-08-22, 15:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ändå är det fler tyska lag som presterat i exempelvis EL, det tyder ju på att bredden i BL är både större och bättre än vad den är i PL?

Den tyska ligan är enorm i central och östeuropa. Pengarna är mycket större än vad folk tror och att S'oton skulle vara den näst rikaste klubben i BL är en ren lögn när det finns lag som Wolfsburg som i teorin har obegränsade tillgångar. De tyska klubbarna sköter helt enkelt sin ekonomi bättre än många klubbar i andra länder efter det att några av storklubbarna var nära på att gå omkull för 10-15 år sedan. England är ett litet sketet fotbollsland i jämförelsen med Tyskland och PL har haft sin peak, de andra ligorna kommer att komma ikapp.

Jag drev med användaren jag citerade. Han har spammat massa sådana inlägg i silly-tråden bland annat.

Citera
2013-08-22, 16:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Nja England och deras liga har väl rätt välställt ekonomiskt med deras nya TV-avtal eller är jag galet ute nu?
Jag är totalt oinsatt i den ligan.

En klubb som det gått bra för i Tyskland är Dortmund, sedan krisåret 2005 då klubben omsatte 74 miljoner € till det senaste bokslutet då omsättningen hade ökat till 305 miljoner €.(Bayern omsatte 373)
BVB tog in 87miljoner € i tv-intäkter 32 miljoner i merchandising varav tröjförsäljningen ökat till 345.000 tröjor mot 230.000 året innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in