Resultat: .
0%
röster
2013-08-21, 19:51
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Gissad uppställning från Kickers/Sv Fans;

Hildebrand - Uchida, Matip, Höwedes, Fuchs - Höger, J. Jones - Farfan, Draxler, Clemens - Szalai

Med lite krigarhjärta borde detta gå enkelt, eller...

Matip tillbaka efter petningen (?) mot Wolfsburg, han var inte speciellt bra mot HSV, men Santana gick ju inte direkt in och stabiliserade upp försvarsspelet, men, Höwedes har ju faktiskt inte var skitbra heller, vore det inte idé att testa Matip/Santana, de kan ju omöjligt bli sämre?
Citera
2013-08-21, 20:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hade gärna sett Goretzka istället för Höger. Men å andra sidan är han fortfarande ung och kanske inte rätt man att starta i en sådan här match.

Matchen sänds för övrigt på ZDF.

Jag håller med dig, Goretzka. De offensiva anfallarna däremot känns lite för just offensiva, en Höger där vore nog bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Matip tillbaka efter petningen (?) mot Wolfsburg, han var inte speciellt bra mot HSV, men Santana gick ju inte direkt in och stabiliserade upp försvarsspelet, men, Höwedes har ju faktiskt inte var skitbra heller, vore det inte idé att testa Matip/Santana, de kan ju omöjligt bli sämre?

Svårt att byta ut Höwedes i denna typ av matcher när spelet ser ut som det gjort. Han är virrig och tål illa hög stress, därbakom finns dock en förbannat duktig back. Varken Matip eller Santana går det att bygga upp ett försvarspel kring. Undrar däremot vad greken gör/mår/kan?
Citera
2013-08-21, 23:02
Medlem
motvalls avatar
Vilket usel försvar Schalke har och så osäkra hela laget blir när det sviktar. Byt bort källarkillen snabbt, danke. Freiburg hade gjort det bättre ikväll.
Citera
2013-08-21, 23:15
Medlem
Steff83s avatar
Pinsamt Schalke..Bäst för dom att dom reder ut detta på bortaplan...

Och skaffa en bättre tränare. Det är inget fel på laget..och lag som PAOK ska dom slå nio gånger av tio över två matcher.
Citera
2013-08-21, 23:20
Medlem
Pinsamt om Tyskland ännu en gång får ett lag som åker ut i CL-kvalet. Schalke äcklar mig. Tänk om vi hade Gladbach eller Frankfurt där istället.
Citera
2013-08-21, 23:20
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Pinsamt Schalke..Bäst för dom att dom reder ut detta på bortaplan...

Och skaffa en bättre tränare. Det är inget fel på laget..och lag som PAOK ska dom slå nio gånger av tio över två matcher.

Dom skulle kanske behållit tränaren som satt på andra bänken idag.
Citera
2013-08-21, 23:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Dom skulle kanske behållit tränaren som satt på andra bänken idag.

Jo..Lite förhastat var det..Ologiskt dessutom när dom sedan visar väldigt stort överseende med Keller vad det verkar.

OK..Han ledde dom till en fjärdeplats..men dom åkte ur CL på ett uselt sätt som han får ta på sig mot Galatasaray...Dessutom var ligan väldigt jämn bakom topp3..så det var mycket marginaler..Men han verkar ha svårt i utslagsmatcher när det ställs extra stora krav på tränarens taktiska förmåga..jmf med ett ligaspel.
Citera
2013-08-21, 23:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Pinsamt om Tyskland ännu en gång får ett lag som åker ut i CL-kvalet. Schalke äcklar mig. Tänk om vi hade Gladbach eller Frankfurt där istället.

Problemet är ofta att det är så jämnt över åren mellan många lag bakom Bayern och Dortmund..I år hade kanske tex Wolfsburg varit ett utmärkt lag att ha i CL.
Citera
2013-08-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Problemet är ofta att det är så jämnt över åren mellan många lag bakom Bayern och Dortmund..I år hade kanske tex Wolfsburg varit ett utmärkt lag att ha i CL.

Så är det. Jag tror det kommer att börja ändras nu när ligan mer och mer anpassar sig till den högre kvaliteten på spelarna som kommer fram i smålagen, nu när de mer etablerade lagen börjar bli mer mättade på bra spelare.
Citera
2013-08-21, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo

Haha, ja. Två riktiga storlag som hade tagit sig långt i CL.
Citera
2013-08-22, 00:01
Medlem
Steff83s avatar
Nu ska det väl ändå sägas att just Schalke ett rutinerat och relativt pålitligt lag i CL-sammanhang..men just denna upplaga är jag skeptisk till så länge man inte byter tränare.
Citera
2013-08-22, 00:38
Medlem
Ferry31s avatar
Gladbach var ju även med och kvalade förra året. Åkte ut mot Dynamo Kiev, vilket kanske inte var så oväntat i och för sig.

Förra säsongens topp fyra i Bundesliga var nog så stark som den kunde bli (rätta mig om jag har fel). Det är väl den här säsongens CL-upplaga Tyskland hade sitt gyllene läge att få med fyra lag till huvudturneringen. Nu är det ju inte kört för S04, men utgångsläget ser ju lite oroande ut inför bortamatchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in