2013-08-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
AJ påstår att hans mc har blivit stulen men att han inte vill anmäla den stulen.
Den är alltså saknad av polisen och, så att säga, stulen enligt AJ.

Det skulle kunna vara möjligt att AJ har ställt sin MC hos någon vän längs hans 'road trip'. En MC dumpas ju inte om det inte känns absolut nödvändigt. Problemet med att rengöra små sprickor från eventuella blodspår skulle jag ha löst genom att applicera flödigt med kontaktspray för elektronik. Det lyfter upp det mesta, för enkel avtorkning med trasa, fuktad med lacknafta.
Citera
2013-08-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Håller med, det där uttalandet uppfattar jag som konstigt. Speciellt om han inte ens verkar veta om han har reseförbud eller inte. – "Polisen har mitt telefonnummer och jag kommer att redovisa var jag befinner mig. Det är ingen landsflykt, men om det inte finns något reseförbud så ska jag åka i väg för att komma bort och landa i mig själv." (Aftonbladet 130821).

Kanske han bara vill att alla ska tro det så att han blir lämnad ifred någonstans i Sverige?
antagligen drar han vidare därifrån me. iom han är uppväxt dä å de flesta känner till han. jämt där å Mamma får slicka såren.
Citera
2013-08-22, 13:42
Medlem
Vad jag har förstått så har de nyutsläppta medhjälparna hävdat att de hämtat AJ på natten hemma hos Id@. De vittnesmålen måste onekligen vara fabricerade för att synka mobilmasternas spotting på deras lurar. Finns det någon i det här forumet som har koll på hur avläsningen på mobilmasterna fungerar? Kan man se hur länge någon uppehåller sig på en plats? Om grabbarna grus vittnesmål stämmer borde rimligtvis masten ge ett "kort" utslag. Förhoppningsvis höll de på att greja ett tag i närheten av Id@s bostad. Detta borde förhoppningsvis kunna motbevisa deras vittnesmål?

Läst igenom tråden lite från och till och ber om ursäkt ifall frågan varit uppe tidigare!
Citera
2013-08-22, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Thailand/Bangkok från Stockholm Arlanda idag och hem om 2 veckor kostar runt 5800 i bara resekostnad.

Under 3000 med Norwegian Airlines om man stannar i ca fyra veckor. Randanmärkning....
Citera
2013-08-22, 15:26
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
TTELA 4/7: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234292-36-aringens-advokat-min-klient-ville-hjalpa-till-?m=print

Den här länken ville jag ju läsa, men jag kommer bara till en sida med massor av "senaste nytt" nyheter. Hur hittar jag artikeln om jag är lat och inte orkar läsa hela ttela.se?
Citera
2013-08-22, 15:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här länken ville jag ju läsa, men jag kommer bara till en sida med massor av "senaste nytt" nyheter. Hur hittar jag artikeln om jag är lat och inte orkar läsa hela ttela.se?
Funkar denna?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234292-36-aringens-advokat-min-klient-ville-hjalpa-till-
Citera
2013-08-22, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
Under 3000 med Norwegian Airlines om man stannar i ca fyra veckor. Randanmärkning....
Men DB skulle bara vara där i 2 veckor ju, jasså Norwegian är så billiga... Har de börjat med sina Dreamline plan än? Finnair brukar jag ta, de är oftast hyfsat billiga och bra personal samt acceptabel restid.

Men om DB åker till Thailand så undrar man vad FH hittar på, blir det en weekend till Liseberg kanske för han anlitar ju inte "Aftonflykts resebyrå", hur som kanske man skall ha lite koll på dem så de inte ev hittar på något till Ajaj´s fördel.
Senast redigerad av beaver_se 2013-08-22 kl. 16:14.
Citera
2013-08-22, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Funkar denna?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2234292-36-aringens-advokat-min-klient-ville-hjalpa-till-
Visst är det hemskt att han inte har den minsta skam i kroppen, vill göra sig till hjälpsam hjälte när han mördat kvinnan... och då gjort det brutalt och hänsynslöst.
Citera
2013-08-22, 15:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Funkar denna?

Citera
2013-08-22, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Kanske borde jag ha skrivit "DB:s f.d. arbetsgivare" i posten som du svarade på.

Under rådande omständigheter, med tidigare busshelveten och eventuella hundattacker, misstänker jag att DB:s f.d. arbetsgivare är mycket angelägen om att DB flyttar ut, helst redan igår. Om DB:s hyreskontrakt vet jag ingenting, men normal uppsägningstid är tre månader. Eftersom han har en möjlig fängelsevistelse hängande framför sig borde han alltså se om sitt hus, i god tid före vintern.

Eller som Te®ez Berth@ge skrev i https://www.facebook.com/andreas.a.johansson.35/posts/10151593049647825?comment_id=27618541&offset=0&tot al_comments=4 "Må den som står utan synd kasta första stenen.... Det är NU den riktiga vännen prövas" Här gäller det för DB:s "riktiga" vänner att bogsera skrotbilar till nya tillfälliga uppställningsplatser, m.m. Uppställning i form av kommentarer och gillanden på Facebook är inte mer värt än unken varmluft.

Det verkar alltså inte vara särskilt troligt att DB är på väg till Thailand, just nu.
Nån som vet hur det gick för den hundbitna dottern då, klara hon sig från men och så?
Jo vännerna lär väl behövas för han har väl en del att flytta, och så bör han ju ha någon nytt ställa att parkera dem på... Inte lätt.
Nä resan kan vara en flykt men också ett sätt att få vara ifred här i landet...

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hos mig fungerar båda länkarna klockrent...
Senast redigerad av beaver_se 2013-08-22 kl. 15:56.
Citera
2013-08-22, 15:56
Medlem
bytess avatar
AJ Manipulerar polisen, och det är inte första gången han gör detta.

//MVH Bytes
Citera
2013-08-22, 16:07
Medlem
Finns det en möjlighet att dom två som är släppta inte deltagit i detta. Klart att dom nog skjutsat AJ den kvällen sedan kan han ha skött resten själv lånat bilen ,dumpat ,bränt upp mm verkar finns få vittnesuppgifer kring detta ,får hoppas att polisenhar bra med teknisk bevisning ,,det som motsäger det är den slarviga dumpningen Försöker se saken från annan vinkel bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in