2013-08-22, 11:25
Medlem
dodeesoss avatar
OM mc'n inte är funnen känns det logiskt att den är dumpad någonstans norr om övriga fyndplatser. Så att bilbranden, klädbranden och fyndplatsen bildar en fyrkant med DB hem i mitten.
Finns det något "bra" ställe utmed vänerkanten?
Citera
2013-08-22, 11:28
Medlem
Men.. Vänta lite nu.. Så inte AJ i förhör, att han inte minns varken när, eller hur han tog sig från I**s lgh?
Citera
2013-08-22, 11:28
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Kanske det, vi får hitta den först.
Som sagt så är utgångsläget att den kan vara dumpad eller på annat sätt dold.
Någonstans i Jönköpingstrakten, eller på vägen dit från Trollhättan/Grästorp.
Håll utkik, sprid till andra - så skall den snart vara funnen !

Inte konstigt att NSF kickade honom all världens väg, bara mc:n är skäl nog.
Vi får tacka AJ för sin obskyra smak, nu är den lättare att hitta.

Kan anledningen till AJs misshandel av kvinnor bero på att han känner sig osäker på vilket kön som egentligen attraherar honom?
Citera
2013-08-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Kan anledningen till AJs misshandel av kvinnor bero på att han känner sig osäker på vilket kön som egentligen attraherar honom?

Ha ha ha japp så är det säkert.... minns moroten som en riktigt otrevlig liten typ från min uppväxt.
Citera
2013-08-22, 11:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Kan också bero på en dominant mamma och/eller på avsaknad av en bra mansförebild. Pappan nämns väldigt sällan, vad beror detta på?
Citera
2013-08-22, 11:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Att försvarsadvokaten uttalar sig "svävande" tycker jag inte är konstigt alls, det är precis så han ska säga. Om AJ i de första förhören t.ex. har sagt att han "Åkte med MCn från Ida vid 1-tiden ... hem till Jönköping" så är det naturligt att försvaret önskar att något vittne ska träda fram som kan vidimera det. Advokaten ska mao inte uppge så mycket detaljer på förhand att det påverkar värderingen av ev. vittnesutsagor. Tok-tips är inte alls ovanliga, särskilt inte i uppmärksammade mål.

Men när polisen konfronterar AJ med uppgifter att han varit vid BP vid en senare tidpunkt än han uppgivit i de första förhören så börjar det bli besvärande.

Edit: Försvarsadvokaten kan även vara bunden av förundersökningssekretess/yppandeförbud men då brukar han ofta påpeka det.

Vidare så kan han ha ändrat sin historia när det gäller hans ev. avsaknade kläder/skor, hur hans telefontrafik varit under natten, var telefonen säger att han varit i för område.

Polisen har gått ut med att en vallning på berget gjorts av DB och FH, men AJ då?

AJ var kanske aldrig med under den perioden. Vad gjorde han då? Eliminerade andra spår, på andra platser?
Citera
2013-08-22, 11:57
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:

Sa samma sak här oxå. Han verkar ju ha ett behov av att överkompensera för något med att framställa sig som Romeo.
Citera
2013-08-22, 12:01
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger007Moore
Ha ha ha japp så är det säkert.... minns moroten som en riktigt otrevlig liten typ från min uppväxt.

Berätta gärna mer!
Minns du hans mor/föräldrar?

Daltade hon med honom? Skämde bort?
Citera
2013-08-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kanske ägaren får byta namn till Tre Bovar, nä bäst är att lägga ner den i något år för att öppna upp den med ny personal och nya gardiner när folk glömt.

En av The Pirate Bay´s grundare försvann ju under lång tid till Kambodja under sin flykt från rättvisan, men till slut hamnar man alltid i Sverige. Spec om man behöver riktig sjukvård...

Thailand/Bangkok från Stockholm Arlanda idag och hem om 2 veckor kostar runt 5800 i bara resekostnad.

Kanske borde jag ha skrivit "DB:s f.d. arbetsgivare" i posten som du svarade på.

Under rådande omständigheter, med tidigare busshelveten och eventuella hundattacker, misstänker jag att DB:s f.d. arbetsgivare är mycket angelägen om att DB flyttar ut, helst redan igår. Om DB:s hyreskontrakt vet jag ingenting, men normal uppsägningstid är tre månader. Eftersom han har en möjlig fängelsevistelse hängande framför sig borde han alltså se om sitt hus, i god tid före vintern.

Eller som Te®ez Berth@ge skrev i https://www.facebook.com/andreas.a.johansson.35/posts/10151593049647825?comment_id=27618541&offset=0&tot al_comments=4 "Må den som står utan synd kasta första stenen.... Det är NU den riktiga vännen prövas" Här gäller det för DB:s "riktiga" vänner att bogsera skrotbilar till nya tillfälliga uppställningsplatser, m.m. Uppställning i form av kommentarer och gillanden på Facebook är inte mer värt än unken varmluft.

Det verkar alltså inte vara särskilt troligt att DB är på väg till Thailand, just nu.
Citera
2013-08-22, 12:08
Medlem
Citat:

Ingen man i min närmsta bekantskapskrets skulle i alla fall inte frivilligt utsätta sig för en situation likt AJ´s och DB´s badkarsbild.
Citera
2013-08-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Berätta gärna mer!
Minns du hans mor/föräldrar?

Daltade hon med honom? Skämde bort?

Var mera socialt, hade bara gemensama polare så träffade aldrig henne, var åren innan upp till att han stampade på somaliern.
Citera
2013-08-22, 12:13
Medlem
Orsas avatar
Angående ev. försvunnen MC
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Teknisk bevisning, företrädesvis DNA. Tänk så här, AJ och hans kläder var blodiga, och han sätter sig på eller leder mc:n. Han kontaminerar då mc:n, eller smittar ner den med spår.
Blod är mycket smittsamt, oerhört svårt att tvätta bort och dessutom lätt att spåra.

Jag kan tänka mig att det finns mindre "smitta" på MCn än på AJs MC-ställ (insidan) men det är nog svårare att hitta.

Om en del kläder var uppbrända i Grästorp hade han kanske inte heller så mycket på sig under MC-stället. AJ Facebook inlägg den 30 juni i närheten av Jönköping, Jönköpings Län
"Vädret alltså.... Får snart leta fram höstkläderna igen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in