Citat:
1. Det är svårt att kalla in experter från försvaret i fall som detta. Det handlar om terapi och behandling, inte bara en psykdoktor som kommer med ett utlåtande. Jag tror också det kan vara svårt att hitta någon psykiatriker med anseende som skriver intyg eller utlåtande i denna sak eftersom det är en liten arbetsmarknad och en pytteliten värld för dessa aktörer.
Jag tror inte TO har missat denna poäng i rätten. TO vet att får han ingen med tyngd att yttra sig så är det utan värde för SBs sak.
2. Jag håller med för det är så det är och fungerar i övrigt. Det kryllar av dårar i detta land som är lösa, i brist på all psykiatrisk vård. Det slutar oftast med att de fryser ihjäl eller dör i förtid i brist på vård. Obemärkt. Men det verkar finnas ett egetintresse att just vårda SB.
Jag tror inte TO har missat denna poäng i rätten. TO vet att får han ingen med tyngd att yttra sig så är det utan värde för SBs sak.
2. Jag håller med för det är så det är och fungerar i övrigt. Det kryllar av dårar i detta land som är lösa, i brist på all psykiatrisk vård. Det slutar oftast med att de fryser ihjäl eller dör i förtid i brist på vård. Obemärkt. Men det verkar finnas ett egetintresse att just vårda SB.
1. Experten behöver egentligen bara underkänna det tidigare utlåtandet, inte göra ett nytt även om ett sådant utlåtande säkert skulle ge förvaltningsrätten mer än bara "råg i ryggen". Experten behöver inte ens vara en legiterad psykolog eller phd psykologi eller professor i psykologi.
2. Givetvis spelar TO ett delay eller keepup game.
3. Givetvis finns det, det. haha. Att eventuellt dumpa frågan på oppositionen, vilka bla. lovat att omorganisera just relevanta instanser, att hålla undan ett tag till eller helt enkelt göra det till en valskandal (Qwasten, Borgström är ju tungt förknippade med SAP tex. ). Sedan handlar det väl om pengar också på olika vis.