2013-08-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Vad är det ni härliga blåränder inte förstår? Vi har aldrig utgett oss för att äga vår nya arena, det är någonting som ni har lagt i munnen på oss. Det allting handlar om är hur ni nästlade er in på det arenabygge som vi hade kämpat för i mången år, och det gjorde ni först när er egen kompetens fallerade. Utan skam så klampar ni över till äckliga pundarsöder och har mage att påstå att den nybyggda arenan i söderort är "er", och att ni dessutom plötsligt har större lokalförankring på Södermalm och i söderort än vad ni har i era traditionella kvarter. Det beteende som många av dina gelikar har uppvisat är ingenting annat än ett skamligt parasitbeteende för oss normala människor.

Ert beteende är så jävla ihåligt.

Och det där jävla klippet, det är inte konstigt att ni blir helt till er och får en brådmogen ejakulation. För er är det hela världen, för oss är det en vanlig match. Och det är jättekul att ni också kan få uppleva det.

Avd. Lägga ord i mun...
Pallar egentligen inte dra igång den här debatten igen men det är ju inte direkt så att vi inte kämpade för en egen arena ganska så länge också. Finns årsmötesprotokoll från 60-talet där det talas om att "arbetet med att lösa en ny arena är på väg mot en lösning". Vi blev helt rövkörda av Stockholm Stad och massa hycklande politiker. Det är den bittra sanningen.
2013-08-22, 12:55
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det vore ärligt talat det värsta jag kan tänka mig. Hade vi förlorat i ett avgörande kval mot Dif i dagens läge hade det varit spiken i kistan av all misär. Hade gett upp då och inte återhämtat mig på år. Seriöst.

Jag ser gärna klipp på den sekvensen på Stadion om det finns. Vilken match?
Nope, kan inte skaka fram något bättre än det där (möjligtvis detta: http://www.youtube.com/watch?v=F4KEPXJ7hxE, den första halvminuten).

"Rolig" notis om den växelramsan mot BoIS är att jag tog i såpass att det kändes som det gick någon blodpropp i hjärnan så hade migrän resterande delen av matchen samt var öm ett antal dagar efteråt.
Vågade inte uppsöka läkarhjälp. Ohälsosamt att sjunga på matcher!

Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
DIF-Partizan. Den matchen var helt överjävlig.

http://www.youtube.com/watch?v=e1ocout9O20

http://www.youtube.com/watch?v=M_q5UA6qxuE

Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
http://www.youtube.com/watch?v=EJhdauP2ass x
I synnerhet 1:45 framåt.

Komigen nu grabbar, knäpp upp gylfen, släng upp den på bordet så hämtar jag linjal.
2013-08-22, 12:56
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Avd. Lägga ord i mun...
Pallar egentligen inte dra igång den här debatten igen men det är ju inte direkt så att vi inte kämpade för en egen arena ganska så länge också. Finns årsmötesprotokoll från 60-talet där det talas om att "arbetet med att lösa en ny arena är på väg mot en lösning". Vi blev helt rövkörda av Stockholm Stad och massa hycklande politiker. Det är den bittra sanningen.

Jag bryr inte särskilt mycket om att ni har blivit rövkörda hit och dit, tråkigt för er. Men nu är det som det är och ni har parasiterat på andras hårda arbete.
2013-08-22, 13:19
Medlem
Bleierzs avatar
Mr.Mayhem kan du snälla sluta vara sån fjortis.

Förstår du hur kul det låter när du som sketen Hammarby-fjortis snackar om kompetens?
Kan inte du ta tillvara på den kompetensen och se till att ni kommer upp i allsvenskan nångång?
Just kompetens är väl man relaterar till Hammarby, det finns få lag i Europa som underpresterar år efter år som kompetenta Bajen.

Det låter på dig som att Staden byggde en arena i 3-miljardersklassen för ditt Superettan-gäng
2013-08-22, 13:30
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Förvisso ett helt korrekt resonemang, men sådana här resonemang har ju alla inblandade fört sedan dag ett, utan någon form av positiv respons från de styrande och inblandade myndigheter. Logik fungerar inte i myndighets-Sverige, svensken är elak och ska uppfostras med skatter och avgifter.

Det är hög tid för en aggressivare strategi från alla inblandade.
Är detta något som skulle kunna tas upp i EU-domstol tro (eller Europa domstolen, jag blandar alltid ihop de två)? Att en myndighet tvångsfakturerar en juridisk person samt vägrar deklarera vad de tar betalt för måste utredas på överstatlig nivå anser jag.

Citat:
Öh, nej. Verkligen inte.
Om du inte märkt det är det väldigt många turister på derbyn som spenderar mer tid incheckandes på diverse sociala medier där man uttrycker sin kärlek till laget där snarare än via röststyrka.

Högst ljudstyrka nås oftast när matchen är ytterst ljummen och det är mestadels kärnan på plats som alltid ger järnet.
För den kärnan går inte på derbyn?
Nä du har nog rätt. Kärnan i klackarna tar det lugnt på derbyna. Du vet vad du talar om.
2013-08-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
För den kärnan går inte på derbyn?
Nä du har nog rätt. Kärnan i klackarna tar det lugnt på derbyna. Du vet vad du talar om.
Misstolkar du med avsikt?
Visst gör kärnan det men det är en stor del av klacken i dessa fall som inte är där för att ge järnet helt enkelt.

Om du anser att det blir bättre stämning när det är fler folk fast många som inte sjunger än när det är färre folk fast en kompakt kärna som sjunger får du tycka det.
2013-08-22, 13:58
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Misstolkar du med avsikt?
Visst gör kärnan det men det är en stor del av klacken i dessa fall som inte är där för att ge järnet helt enkelt.

Om du anser att det blir bättre stämning när det är fler folk fast många som inte sjunger än när det är färre folk fast en kompakt kärna som sjunger får du tycka det.
Vore bättre om du höll koll på vad du själv skriver.

Citat:
Högst ljudstyrka nås oftast när matchen är ytterst ljummen och det är mestadels kärnan på plats som alltid ger järnet.

Så - åter igen - menar du att kärnan håller igen på derbyn?
2013-08-22, 14:12
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleierz
Mr.Mayhem kan du snälla sluta vara sån fjortis.

Förstår du hur kul det låter när du som sketen Hammarby-fjortis snackar om kompetens?
Kan inte du ta tillvara på den kompetensen och se till att ni kommer upp i allsvenskan nångång?
Just kompetens är väl man relaterar till Hammarby, det finns få lag i Europa som underpresterar år efter år som kompetenta Bajen.

Det låter på dig som att Staden byggde en arena i 3-miljardersklassen för ditt Superettan-gäng

Man kan vara kompetent på olika områden, om du inte visste det. När det kommer till Hammarby IFs kompetens angående det sportsliga så är den dålig, och tidigare var även deras ekonomiska kompetens också den dålig, någonting som har förändrats. Den fråga som Hammarby IF dock har varit bra på är just arenafrågan.

Stockholms Stad ville i samband med att lyfta Stockholmsfotbollen också göra Stockholm till en mer attraktiv eventstad, där lukrativa evenemang likt exempelvis Summerburst inte ska behövs hållas på Stadion. I det tidiga stadiet så handlade det ju om att bygga om Söderstadion och göra det möjligt att ta uppemot 20 000 åskådare, någonting som hade varit perfekt. Dessa planer slopades dock i och med att kommersiella intressen har tagit sig in överallt. Så ja, Hammarby IF har varit högst delaktiga i att den nya arenan har byggts, någonting som Djurgården inte har varit delaktiga i. Ni har stått och stampat och era representanter har lovat saker som man inte kunnat hålla. Om det är någon part i denna soppa som har betett sig som en sketen fjortis så är det helt klart Djurgården med sitt inkonsekventa agerande.
2013-08-22, 14:15
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vore bättre om du höll koll på vad du själv skriver.

Så - åter igen - menar du att kärnan håller igen på derbyn?

Det han menar är att en högre publiksiffra inte per automatik betyder högre ljudtoppar.
2013-08-22, 14:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Man kan vara kompetent på olika områden, om du inte visste det. När det kommer till Hammarby IFs kompetens angående det sportsliga så är den dålig, och tidigare var även deras ekonomiska kompetens också den dålig, någonting som har förändrats. Den fråga som Hammarby IF dock har varit bra på är just arenafrågan.

Vad har förändrats? Var inte direkt längesen ni stod och skramlade likt rumänska zigenare vid kompisarenan för att hålla handbollslaget levande? När skedde denna förändring?

Resten av ditt inlägg orkar jag inte ens diskutera, så jävla uttjatat ämne så hälften vore nog.. Nej, jag vill inte spela där. Tror du någon lyssnar på mig?
2013-08-22, 14:27
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad har förändrats? Var inte direkt längesen ni stod och skramlade likt rumänska zigenare vid kompisarenan för att hålla handbollslaget levande? När skedde denna förändring?

Resten av ditt inlägg orkar jag inte ens diskutera, så jävla uttjatat ämne så hälften vore nog.. Nej, jag vill inte spela där. Tror du någon lyssnar på mig?

Det var förstås fotbollssektionen som jag menade, någonting som jag kanske skulle ha förtydligat.

"Någon" hade lyssnat på dig/er om ni faktiskt hade gjort någonting åt saken, istället för att försöka insinuera att det är er arena och ert lokalområde.
2013-08-22, 14:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det var förstås fotbollssektionen som jag menade, någonting som jag kanske skulle ha förtydligat.

"Någon" hade lyssnat på dig/er om ni faktiskt hade gjort någonting åt saken, istället för att försöka insinuera att det är er arena och ert lokalområde.
Ok, då missförstod jag dig, men flit kanske?

Men någon försökte fixa egen arena men vi blev totalt sänkta av vår kära regering, dom som lovat oss detta innan valet.
Och vilka insinuerar att det är vår arena och vårt lokalområde? Är det så svårt att kunna tänka sig att man säger så för att uppröra de grönvita defändarna? Herregud, sandlådenivån vet inga gränser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in