Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Ett problem med SA är ju sektionerna, ja alternativt att jag inte är helt insatt i hur det fungerar. Jag har bara suttit på övre etage och då går man in på A. Bortaklacken sitter på norra nedre och har vad jag förstår en helt separat ingång som de kommer och går i.
På i alla fall övre etage så kan man vandra runt hela arenan utan avspärrningar.
Om man skulle släppa in gnagetklacken på övre norra så måste man ju lösa insläpp/utsläpp på ett vettigt sätt. Det borde ju gå på något sätt men helt lätt är det ju inte. Om det blir hetsigt (vilket jag hoppas på) så kan det resultera i tjafs och då räcker inte några ordningsvakter och glasdörrar mellan sektionerna.
De som går in på Norra kortsidan, oavsett nedre eller övre sektioner, använder samma ingångar, vilket naturligtvis blir lite problematiskt om Djurgårdare väljer att köpa biljetter på Norra övre.
Att spärra av Norra övre från långside-sektionerna är knappast svårt. Det är stora dörrar som går att stänga igen och på så sätt stänga Norra övre från östra och västra övre.
Så det blir naturligtvis en säkerhetsfråga att Dif nu öppnar upp Norra övre för bortasupportrar tillsammans med hemmasupportrar.
Jag menar, det lär ju inte precis bara vara AIK-barnfamiljer som köper plåtar på Norra övre om/när de 3000 biljetterna på Norra nedre är slutsålda.
Vi har faktiskt aldrig haft en sån här situation förut.
Daniel Malmgren måste för övrigt vara den största sopan som någonsin suttit på en marknadsavdelning i svensk fotboll. Var det inte han som skrek i media om att AIK gjort en legosoldats-affisch med Mohamed Bangura på? Dessutom är han väl uppvuxen på vischan?